juunaix Skrevet 15. desember 2014 #1 Del Skrevet 15. desember 2014 Jeg har hatt vondt i hodet i hele dag, en salgs dunkende smerte som blir verre når jeg bøyer meg osv. Det gjør også vondt å bevege øynene opp og til siden. Rundt kl 17 fikk jeg feber, den er nå 38.5. Jeg merker også at hvilepulsen min er ganske høy, 100-110 salg i minuttet. Betyr dette at det kan være noe alvorlig? Burde jeg oppsøke legen i morgen? Pulsen gjør meg litt bekymret... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 15. desember 2014 #2 Del Skrevet 15. desember 2014 Det at det blir verre når du bøyer deg fremover og at det gjør vondt å bevege øynene til siden typer på bihuletrøbbel. Dette skal ikke ha sammenheng med høy puls. Mål pulsen din igjen nå, også igjen om 15 min - og igjen 15 min etter det. Er den fortsatt høy ringer du legevakt. Prøv å slapp av - det er nok ikke noe farlig, og stresser du vil (naturligvis) få høyere puls. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #3 Del Skrevet 15. desember 2014 Det er vanlig at puls stiger ved feberrelatert sykdom. Om pulsen din slår jevnt er det helt ufarlig med en puls på 100-110. At du bekymrer deg gjør gjerne også at pulsen stiger litt. Skulle du få andre symptomer i tillegg feks svimmelhet, åndenød osv ringer du selvfølgelig legevakt. Anonymous poster hash: 919a9...3ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 15. desember 2014 #4 Del Skrevet 15. desember 2014 Det er vanlig at puls stiger ved feberrelatert sykdom. Om pulsen din slår jevnt er det helt ufarlig med en puls på 100-110. At du bekymrer deg gjør gjerne også at pulsen stiger litt. Skulle du få andre symptomer i tillegg feks svimmelhet, åndenød osv ringer du selvfølgelig legevakt. Anonymous poster hash: 919a9...3ff 110 over tid er bekymringsverdig, infeksjon eller ei. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #5 Del Skrevet 15. desember 2014 Helt normalt at pulsen stiger når du har feber, ta Paracet og få i deg drikke, så går den nok nedover. Anonymous poster hash: 9742c...d14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2014 #6 Del Skrevet 16. desember 2014 110 over tid er bekymringsverdig, infeksjon eller ei. Les innlegget til trådstarter én gang til. Det står ingenting om puls på 110 over tid der. Det står imidlertid om feber (da trolig en infeksjon) og det er helt normalt med forhøyet puls ved feber/infeksjon. Et sunt og frisk hjerte tåler greit 110 over tid også, men det bør selvsagt undersøkes hva som forårsaker den forhøyede pulsen om så er tilfelle. Anonymous poster hash: 919a9...3ff 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå