Gå til innhold

Å leve med angst / panikk angst

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har hatt angst siden jeg var 18 år. I det siste årene er det blitt mye verre ( er nå 37 ) . Jeg har lurt lenge på om det kan være en depresjon som jeg aldri har bearbeidet. Jeg har hatt en fin barndom. Angsten kom bare som ett lyn fra klar himmel.

Jeg har prøvd alt. Snakket med psykolog, terapeut,prøvd akunpunktur, lest bøker, spist gluten og melkefritt kosthold, prøvd lavkarbo, trening,eksponering av angsten. Men er så sliten, sliten av være meg og at angsten styrer livet mitt.

Det er panikk angst jeg har, det er i enkelt situasjoner jeg får panikk angst. Spesielt når jeg står i kø i matbutikken. Men i de senere årenehar jeg fått litt sosial angst også.

Jeg kom over en artikkel i dag som jeg skal lete opp og dele.

Jeg bestemte meg idag at jeg skal ta en tur innom butikken for å teste dette. Da jeg kom i butikken så var det masse folk og lang kø, det er da jeg som regel finner en unnskyldning og går ut igjen. Men i dag bestemte jeg meg, dette skal ikke styre livet mitt.

I artikkelen som jeg leste var at jeg skal prøve å frem provosere angsten. Det gjorde jeg da jeg stod i køen.Vanligvis kjenner jeg da angsten kommer, blir sjelven. Går ut av butikken som nervevrak og føler meg mislykket. . Men i dag da jeg stod i køen så snakket jeg til angsten. Bare kom du angst, jeg vil at angsten skal komme, Gjør ingenting om du kommer. Prøvde så godt jeg kunne å frem provosere den..

Og hva som skjedde... Jo.. jeg fikk ingen angst anfall. Jeg gikk ut av butikken med ett smil.

Senere tok jeg turen opp på kjøpesenteret. Jeg sliter vanligvis når jeg har barna med og. Når de maser mye når vi er offentlig så får panikkanfall osv.

Men i dag bestemtej eg meg. Snakket til angsten hele tiden. Bare kom du angst!! Kom igjen kropp, gi meg panikk anfall.. Jeg var igjen i en kø, litt folk og kassadama somlet ( Vanligvis i sånne situasjoner kjenner jeg angsten kommer, hjertebank osv). Kjente at den så vidt begynte å komme,men bare kom du angst. Prøvde igjen å bare la det skje.. Hva skjedde.. Jo angsten slapp taket. Nå sitter jeg bare her og smiler og føler at dagen har vært helt topp :)

Så nå kommer jeg til å bruke denne metoden, og håper det ikke er ett blaff.

Så jeg tenkte jeg ville dele min opplevelse med andre og håpe dette ikke er bare ett blaff :)

Anonymous poster hash: 8ee82...649
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her fant jeg den. ER oversatt fra engelsk til Norsk :

http://panicend.com/

Introduksjon

Dette er en effektiv metode for helt å eliminere panikkanfall. Det kan virke drastisk når du først lese den. Det er ikke. Du vil se at dette er den eneste logiske måten ut fra panikk og jeg vil hjelpe deg å forstå hva som foregår inne i hodet ditt. Jeg vet hva du går gjennom, fordi det var inni hodet mitt for lenge. Denne metoden vil la deg ta kontroll og stoppe panikk for godt!

"Uten frykt for dem at de ikke kan eksistere."

Disse enkle, rasjonelle ord har så mye sannhet i dem! Panikkanfall er DU være redd for hvordan du føler deg. De representerer konflikten av dere å være redd for DEG! HVIS du ikke frykte "måte" du føler deg, så ville du ikke ha mer panikkanfall. Dette er svaret i et nøtteskall (no pun, ærlig)!

*** Først av alt jeg ønsker å erkjenne at mine grunn påvirkninger var skrifter av
Dr.

Claire Weekes
og
Dr.
Albert Ellis
.
De foreslo rasjonelle metoder for å erobre nervøs stress, panikk og agorafobi.
(FORBEHOLD:.. Jeg er en biologisk forsker jeg ikke er en psykolog (det er min søsters okkupasjon) og heller ikke trent i psykologi Derfor kan jeg gjøre ingen krav eller garantier Dette er mine erfaringer som jeg relaterer til deg på denne nettsiden og gjennom. dem kanskje vil du få en viss forståelse av din egen situasjon og hjelpe i å håndtere din panikk følelser. Informasjonen på dette nettstedet er ikke ment eller underforstått å være en erstatning for profesjonell medisinsk rådgivning. Alltid søke råd fra din lege eller annet kvalifisert helsepersonell før du starter noen ny behandling eller med eventuelle spørsmål du måtte ha angående en medisinsk tilstand. Ingenting i området er ment å være en erstatning for medisinsk diagnose eller behandling.) ***

OK? Klar?

Avslutte Panic

I rask oversikt, for å avslutte et panikkanfall - en overveldende følelse av frykt - du må passere gjennom veggen av pågripelse til den andre siden av din frykt (nei, dette er ikke noen rare tro helbredelse eller new age dritt). Dette fungerer! Jeg skulle ønske jeg kunne ta deg dit ved hånden meg selv, men du må gjøre det. Tilliten i det å jobbe er noe som går mot alle aspekter av vår følelse av overlevelse og tar litt tid å virkelig tro på. Men hvis du opplever en frykt / panikkanfall jeg fant den eneste måten å slå det er å prøve å la den følelsen være så verre som den ønsker å være. La det være så ille som du kan gjøre det. Og, fordi det virkelig er en selvskapt frykt, når du har gjort et ønske om å reise til "den andre siden" av frykt ved å la den gjøre sitt positivt verste for deg da ... det er ingenting ... ingenting der. Ingen frykt. Den andre siden er ingen frykt i det hele tatt, men et stort smil.Øyeblikket realisering er en fantastisk opplevelse. For meg, det var da jeg innså at disse "ute av kontroll" følelser var ferdig!

Stress er den viktigste pådriver for panikk følelser. Kanskje du hadde innsett et visst nivå av stress som hadde overskredet din evne til å løse det. Jeg sier, "måtte" fordi sannsynligvis hendelsen som utløste disse panikkanfall er overstått. Det finnes mange metoder for å senke avspennings stress og alle av dem er fordelaktig. Forstå stress og lære å håndtere det vil alltid hjelpe deg gjennom hele livet. Men de panikkanfall var trolig kulminasjonen av den innledende stresset hendelsen. Jeg bryr meg ikke om hva eller hvor du kom på disse følelsene - du har dem, og at du ikke liker dem, og ønsker du å bli kvitt dem! Akkurat nå er det ikke viktig at din mor var gjennomsnittlig eller din far ignorert deg, eller hvis du er en perfeksjonist, eller obsessive, etc. jeg ikke bagatellisere din situasjon. Panikkanfall mate ut av seg selv. De er en vanlig lidelse som kan problemer selv den mest intelligente eller den sterkeste person. De er en hel enhet alt i seg selv. Disse følelsene virker så kraftig og de skremme deg. Men hjernen din er IKKE kommer bananer, går tapt eller skli bort til vannvidd til tross for din frykt eller din fortid. Du bare gjør det som virker naturlig ... kjempe mot dem i å prøve å få kontroll over dem.Men du prøver å stoppe FEAR! Frykt er ikke under bevisst kontroll. Det er kontrollert instinktivt som en reaksjon på det du tror! Og akkurat nå tror du at du er truet! I stedet skal du akseptere det og la det bli deg og dermed stoppe overreaksjon. Les videre!

Hva er galt med meg?

Sannsynligvis du har mistanke om en myriade av potensielle sykdommer og fryktet noen betydelig helseproblem som legen ikke har funnet eller bortforklart som "nerver" eller noen annen referanse til nervesystemet. Hvis ikke, kan du gå til legen din og fjerne disse spørsmålene! Han / hun kan også foreskrive anti-angst medisiner som kan hjelpe deg å håndtere din panikk følelser hvis du trenger umiddelbare resultater. Noen medisinske fagfolk liker å beskrive panikk som en kjemisk ubalanse som kan svare positivt til medisinering. Jeg prøvde flere av dem. Jeg foretrekker å ikke bruke dem fordi jeg ikke liker side påvirker og bestemmelser for bruk. Men for noen lider medisiner er svært nyttig. Men i fravær av en reell medisinsk problem, du er, i dag, redd for panikkanfall selv eller enkelt sagt, redd for å være redd!

Jeg må være sløv! Det er ingen THING forårsaker dette (med mindre det er et spesifikt identifisert sykdom, situasjon eller hendelse som et vilt dyr angriper deg). Det er ikke et sted eller en situasjon eller tanke ... ikke at sofaen eller at bilen eller det rommet eller den rare følelsen i dine øyne, mage, hode, armer, eller så overfylt sted! Ikke en hjernesvulst, ikke kreft av noe, ingen nedbryting av eventuelle nerver!Bare du! Å tenke otherwise..to tror at et bestemt rom eller situasjon fører til at du har angrepene ... er falsk. Jada, jeg forstår det slik at når du er på et sted eller en situasjon hvor du har følt disse angrepene før at du er klar for å være der, og frykt for at sted eller situasjon. MEN DET ER nervesystemet være på en høy tilstand av varsling. Du må forstå at det kommer fra deg! Du også overdriver disse merkelige følelsene som du har i kroppen din i MAJOR betydning. Du er boksing i livet ditt mer og mer ved å skjule fra disse! Det er ikke disse stedene eller situasjoner eller følelser, og jeg vet at det er vanskelig å akseptere. Men det er her du endre din holdning fra SKJULE å "gi opp"!Fra overtro til en rasjonell tilnærming!

Når du bruker den holdningen, "Jeg vil la denne følelsen av frykt være så verre som den ønsker å være, jeg bryr meg ikke lenger", og la det skje, la deg gå mot det og begynne å tro det (hovedmål ), så sannheten begynner å kommer ut. Du blir litt mindre redd. Det tar praksis. (Research i behandling av tvangslidelser har vist at vedvarende praksis av ferdigheter som disse kan resultere i målbare endringer i hjernens funksjon uten medisinering.) Når du begynner å "Brumm-Pooh" disse frykter følelser og etablere holdningen til ikke- omsorg mer og mer får du nærmere begrunnelsen om dem. Til slutt vil du være klar for den tiden da du virkelig prøve å gjøre det verre mens du har et panikkanfall - og DET er et avgjørende øyeblikk!

Ta det første skrittet

For deg å ta det skrittet - trinnet av frivillig ønsker å ha mer panikk og oppleve alt det på det verste - du må endelig stole på at frykten er falsk og være syk og lei av de samme angrepene og de samme følelsene Kjenner du igjen alt for ofte. Du kan være redd på dette tidspunktet, men du vil bli bestemt på å følge din frykt til panikk "kilden" og alt ille at du er redd for og aldri komme tilbake! Jeg kunne beskrive i detalj hva du sannsynligvis forestille seg at å være:-). Som meg vil du ha gjort det 100 ganger verre enn det egentlig er. Det virker fryktelig og skremmende, men det er ikke i det hele tatt. Hva som skjer videre overrasker deg! Hele panikk korthus kollapser fordi du helt gikk til din frykt uten tvil. Frykten var noe annet enn den pågripelse av dem, og det var årsaken til panikk. Panikkanfall er avslørt som noe mer enn en ond sirkel, en sirkulær tankeprosess, en uendelig løkke! De ble laget av 100% pågripelse og ingenting annet - NADA ... INGEN ting! Panikken plutselig opphører, og du føler en umiddelbar ro. Nå innser du at du kunne gjøre dette hver gang. Det er ingen "ukjent" lenger. Den indre konflikten av å være redd for deg selv er overstått. Du har gått gjennom pågripelse til frykten kilde og fant ingenting. Denne indre konflikt, tror jeg, er grunnen til at panikkanfall forbli inne i oss så lenge. Nervesystemet egentlig ikke liker en slik konflikt.

Frykten er av Fear

Vil ha bevis? Hvis du tvinger panikk for å komme, gjør det komme ... virkelig, virkelig tigge for det å komme ... Du kan ikke gjøre det komme! Prøv det! Akkurat nå prøver å konsentrere seg om å gjøre deg selv ha et panikkanfall.

Det er ikke mulig! Se hvordan det fungerer? Når du ønsker å ha et panikkanfall, kan du ikke, og når du er redd for å ha en ... du får dem.Dette er beviset på at panikkanfall er bare pågripelse.

Og det er måten å løse dem.

Jeg jobbet med panikk følelser på og av i 15 år og endelig innså jeg at de aldri ble verre - bare bygget opp og opp til samme punkt.

Dette var et poeng av frykt for at jeg så fryktede opplever at jeg ville gjøre de fleste noe å gjøre dem gå bort og mange ganger unngå de stedene som syntes å indusere dem.
Men etter 15 år - de samme følelsene!
Jeg hadde alltid lurt på hva som ble vedtatt dette, utover denne følelsen av frykt?
Men jeg ville ikke gå dit.

Eller senere vil jeg si, "Jeg godtar det" - men jeg gjorde egentlig ikke.Jeg var fortsatt tvile mens "praktiserer" ikke-omsorg.

Å være på denne andre siden av frykt gir deg styrke som kommer fra forståelse. En forståelse av at du ønsker å tape denne kampen. DETTE ER VIKTIG: Du kan ikke BEVISST lage et panikkanfall VERRE selv. Det er som verre som det blir. Det er derfor når jeg sier: "Gå med det, har den verste angrepet mulig", det er ikke noe som kan skje! Du har allerede opplevd de verste mange ganger, men du ønsker å kjøre vekk fra det hver gang, som ønsker det å gå bort ved å tenke, "please, please gå bort ... jeg mister mitt sinn, miste kontrollen, jeg er kommer til å dø (eller hva). " Intensiteten av frykten er lure deg! Du må slå på bordet og "tilnærming" det med så mye tro som du kan mønstre i det øyeblikket av frykt og panikk (bare tar en liten bit). La det komme over deg og gjøre hva den ønsker å AND (når du føler deg klar) være bestemt på å prøve og gjøre FEAR VERRE !!!! Det er ikke mulig.

Ikke engang i nærheten til "Going Crazy"

En kommentar jeg husker alltid om å være engstelig / panikk er at du er 180 grader vekk fra å miste din sjel (dvs. "gal"). En "gal person" har vanligvis ingen anelse han / hun er gal, og er absolutt ikke hyper-fokusert på å kontrollere frykt følelser. Mange angrep begynne med bekymring om en følelse eller følelse som en økt eller arytmisk hjerteslag, slitne muskler, tåkesyn, svimmelhet, hodepine eller magesyke. Denne følelsen begynner å minne deg på tidligere erfaringer. Mer angst oppstår. Da de katastrofale tanker om at noe er vesentlig galt med deg ta over. Du, som en angst ridd, engstelig, og kanskje perfeksjonist, prøver å være for mye i kontroll, TOO MINDFUL, overbevist om at det er noe galt med deg ! NEI det er ikke! Alt du føler har en fysisk forklaring eller grunn på grunn av nervesystemet å være på "alert". Du overdrive dine følelser ved å tenke at det som skjer med deg må være betydelig, og du er KUN FALLING dypere inn INSANITY!Opplevelser av "uvirkelighet" vises på grunn dine nevrotransmittere beskattes fra din konstant bekymringsfull. Men du utdype det sensasjon som enda mer bevis på at du er "å miste den" raskt. Ser du den syklusen her?

Du er på motsatt side av sinnssykdom. Du er TOO tilregnelig og søker for mye kontroll i ditt øyeblikk av forhøyet spenning og stress.(Kognitiv atferdsterapi lærer deg å gjenkjenne dette "catastrophisizing" av dine følelser og erstatte dem med rasjonelle utsagn som "Det er bare en midlertidig uro eller følelse som vil passere snart".) Tenk på din panikkanfall som en følelsesmessig utgivelse fordi det er egentlig hva det er! Men det er annerledes enn å gråte, for eksempel fordi du er også opprettholde denne emosjonelle terskel ved kontinuerlig å være redd for det gjennom testing og kontroll på den. Du håper på bevisst kontroll over frykten.

Men til slutt bare gi opp og la panikkanfall kommer på og til slutt utfordre det og prøver å gjøre det verre ... bryter syklusen og bringer deg tilbake til sentrum, hvor frykten er overkommelig. Ved å gi opp kontrollen får du kontroll. Morsomt hvordan det fungerer. Fordi i øyeblikket av å forstå den enkle sannheten om din frykt ... kommer kontroll. Mine år med panikk ble løst på mindre enn et minutt etter helt og utvetydig gi opp og utfordrer panikk følelser til å bli verre. Det virket! Jeg vet det kan aldri vende tilbake til meg, fordi jeg har vunnet ved å fortelle meg selv taper kampen (som i realiteten var å vinne). Jeg er helt fri for disse følelsene i over 9 år nå. Faktisk, jeg faktisk vil ha dem til å komme tilbake for å bevise igjen og igjen at jeg vet svaret.Men, akk, gjør de ikke, kan de ikke ... fordi jeg ikke frykter dem og "frykt" i form av pågripelse var deres basis. Uten frykt de ikke eksisterer.

Du bør forstå og tro at sinnet og kroppen er solid og stabil som en stein. Når du "tror" du skal dø eller "mister det" fra engstelige tanker, alt kroppen din gjør venter på deg til å avslutte kampen innenfor så det kan gå tilbake til det normale. Det er den naturlige prosessen inni deg. Kroppen (som hjernen din er en del av) vil tilbake til en normal, unconflicted, lavere spenning tilstand hvis du vil la det! SÅ la deg miste !!! Slutte å slåss panikkanfall og være villig til å "dø" fra dem hvis det er det du frykter !!! Gå videre! Du vil ikke dø. Du har ingenting å tape, men frykter seg selv! Men det er den holdningen du må dyrke - å gi opp kampen og være villig til å gi det hele opp og gå dit dine følelser lede deg og følger som fører til uansett hvor den ønsker å gå.Fordi da vil du virkelig se at det er ingen kamp for å bli vunnet eller tapt. Bare en tilbakevending til normalitet. Ser tilbake nå det virker så enkelt. Jeg håper du kan gjøre dette også! Hver gang du føler deg engstelig og redd for det ukjente ... vil du vite for å la det gå hvor den ønsker og forlate deg til det. Og det er hvordan du til slutt ender det, og å "styre" den.

Som en side note: Jeg har også lagt merke til i andre og meg selv at magen er absolutt en stor reaktor og en til tider akselerator av dine følelser.

Det er ikke nødvendigvis et sår involvert, men sannsynligvis en irritabel slimhinnen i magen fra så mange syrebad i reaksjon på frykt respons og / eller låse opp av fordøyelseskanalen generelt (liten og stor tykktarm) ... dette fra å være på "alert" så lenge fra generell angst.
Personer med angst er mer enn tre ganger mer sannsynlig å lide kvalme enn andre mennesker, ifølge en rapport i mars / april 2002 utgaven av tidsskriftet
General Hospital Psychiatry.
Hvis du føler at din mage-systemet kan være overreagerer (kvalme, blah følelse, spasmer, kramper, magesmerter, kilende) til dine engstelige følelser så jeg vil anbefale deg å sjekke med en lege.
En avslappet gastrointestinal system kan gjøre underverker for din mentale holdning!
Dersom en dose av "rosa" væske gir deg en umiddelbar lettelse, så det er trolig en god indikator.

Svaret ligger i "Ukjent"

Jeg må si det en gang til. Dette oppgivelse til din frykt er svært vanskelig å akseptere. Faktisk vil jeg vedder på at du vil bare prøve å passivt "ri den ut" tenker at det er så mye som du kan ta! Det er en god start! Men svaret ligger lenger fram i det ukjente! Det stedet som virker for forferdelig å gå til. Aktivt går mot din frykt sentrum snarere enn avstår fra det er en "ukjent territorium", og tro meg jeg ventet altfor mange år før jeg gjorde det. Jeg brukte de senere år bare "godta" og "flytende", som bare var tolerer og unngå. Når du er klar, håper jeg du vil gå dit. Jeg gikk gjennom den og så det hele ble veldig klar og jeg var opprørt over at jeg ikke gjorde dette tidligere. Jeg hadde tenkt dette konseptet for år. All logikk og begrunnelsen pekte på dette:

• Frykten inni deg er selvskapt.
  • Frykten er av frykt - panikken angriper seg selv (pågripelse).
  • Uten frykt for dem at de ikke kan eksistere.
  • Å miste frykten må du være helt villig (ikke VENTER ... men villig og ønsker å ha de følelsene uten vilkår) for å ha det på det verste for imidlertid lang tid det tar, med andre ord, ingen gjemmer seg.
  • Du må gå til høyre mot det og være villig til å ha den verste opplevelsen i livet ditt! Du trenger ikke bare si dette til deg selv, må du tro det - 100% - og ikke bryr seg lenger til hva som skjer med deg!

Redd for å være redd for å være redd for ..

Men de rett og slett ingenting. De blir redd for å være redd for å være redd ... en lang og forferdelig syklus som bare kan brytes ved å gi etter helt til din frykt. Hva du frykter at du må gå til og være villig til å ha alt sammen på sitt verste .... Når du gjør dette, er det panikk over.Hvis du kunne fortelle meg at du vil dra dit og være 100% sikker på det, vil jeg garantere at panikkanfall vil ende. Det er som en stor skremmende veggen som du har til å sprekke gjennom. Men når du gjør et hull i denne veggen, er det alltid der. Du kan gå frem og tilbake ... på den ene siden - Frykten er overveldende til tider ... vel du kan nå bare gå rett gjennom til den andre siden fordi du har gjort det en gang før, og vet at det var rett og slett din pågripelse forårsaker panikk.

Panikkanfall er skremmende. Klart de er. Men du har følt denne frykten så mange ganger. Og det er alt det er! Det er bare frykten. Det kan ikke drepe deg. Det gjør ikke noe for deg, bortsett fra at du skal føle redd. Det gjen skjer igjen og igjen fordi nervesystemet ønsker det løst! Hva vil skje med deg hvis du lar den "overvinne" deg? Hva? ...

Your Body Begjærer en resolusjon

Ingenting vil skje ... Faktisk hvis du la deg gå helt inn i frykt og be om mer og tro det ... fordi du er lei av denne frykten følelsen ... det er ingenting der. Nei - ting! Panikkanfall er laget av 100% bekymre seg for frykt! Når du tror at du ikke bryr deg hva som skjer - frykten ender, ender panikk. Her vil jeg avsløre nøyaktig hva panikkanfall er.Dette er den store "hemmelige" definisjon! Panikkanfall blir redd av panikkanfall! De er bare pågripelse av en hendelse, ikke selve arrangementet lenger. Hvis du kan tro at du er villig til å møte hendelsen og å følge din panikk frykt for å se hvor det vil gå uten at du kjemper for å stoppe det eller kontrollere det (dvs. kjører bort fra det), så det er motsatt av frykt. Det er hva du må gjøre for å avslutte panikk syklus. Det er det kroppen din craves ... vedtak om hva du er bekymret.

Ingen permanent skade

Jeg pleide å tenke at jeg var en freak eller en mental sak og hadde permanent skade på psyken min på grunn av panikkanfall. Det viser seg at jeg er ikke annerledes en person fra da jeg hadde panikkanfall og nå. Jeg kan se begge sider. Jeg forstår hvorfor de menneskene som ikke vet hvordan et panikkanfall føles ser på oss, og kan ikke forstå hva "big deal" er! Det er virkelig dumt å ha panikkanfall - men jeg har vært der og vet den sterke traumer jeg følte da. Det var frykt følelser ut av klask - fast i en syklus. Og komme seg ut er så enkel, men på din side ser det ut som en vegg hundre meter tykk, men på min side ser jeg at veggen var bare papir tynn! Det er forskjellen.

Når du prøver å holde seg på overflaten av vannet, vask deg;

men når du prøver å synke du flyte.
Når du holder pusten du mister det - som umiddelbart minner og en eldgammel og mye forsømt ordtaket "Den som vil redde sin sjel, skal miste det."
- Alan Watts,
The Wisdom of Utrygghet

Deretter poof! Det er ingenting der.

Frykten var alle lei av av seg selv som en ond sirkel. Og du bare stoppet det!

Anonymous poster hash: 8ee82...649
Skrevet

Jeg sliter med angst, og det har jeg gjort lenge. Angsten min har styrt mye av live mitt. Og den kommer nok til å styre mer enn hva jeg tror.

Jeg har funnet ut at jeg trenger mye tid alene.

Anonymous poster hash: 74fc6...ceb
Skrevet

Jeg har også angst og har prøvd det du sier. Det fungerer når jeg har mye overskudd, men angsten kommer alltid tilbake. Alltid.

Anonymous poster hash: 21896...c13

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...