Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

En familie finner ut at deres barn har blitt seksuelt misbrukt på det groveste. De flytter fra nord norge til oslo for å starte ett nytt liv.

I oslo svikter hjelpeapperatet; da faren tar med barnet til legevakten i oslo for å få sjekket det for kjønnssykdommer blir han avvist og får beskjed om å dra til sykehuset i nord norge.

Fire uker etter at foreldrene får vite om overgrepene, står den pedofile frem i lokalavisen, fremstiller seg selv som et offer og forteller at politiet har lovet ham betinget fengsel pga. høy alder.

Da svartner det for pappaen. Han kaster seg på flyet og iløpet av etpar timer er han i alta. Der knivstikker han mannen.

«Det han gjorde mot mitt barn, er verre enn drap»

Hva synes dere om dette?

Er borgervern og selvjustis ok i visse ekstreme saker slik som denne?

Videoannonse
Annonse
Gjest gjesta
Skrevet

Hva synes dere om dette?

Er borgervern og selvjustis ok i visse ekstreme saker slik som denne?

Nei, det er ikke ok. Men jeg kan forstå pappaen likevell.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei, det er ikke ok. Men jeg kan forstå pappaen likevell.

:enig_animasjon:

Skrevet

Selvjustis er aldri ok.

Samme hvor urettferdig det kan virke, så mener jeg rettssikkerheten må bevares. Hvis ikke ser jeg for meg at det bare blir en ond sirkel hvor folk tar loven i egne hender oftere og oftere. Man har ingen garanti for at dette ikke går ut over uskyldige, som det ihvertfall er mindre sannsynlig skjer når man dømmes av objektive fremmede som tross alt har alle fakta foran seg.

Skrevet

Veldig godt sagt, edea - og jeg er forsåvidt enig i det du sier.

Men rettssikkerheten.. I denne konkrete saken kan jeg ikke se at det tjener noen andre enn overgriper og slett ikke offer..

Her har overgriperen tilstått og får ingen straff..

Spør du meg så fortjente han hvert eneste stikk og enda mer.

Skrevet

og hvor godt gjør det barnet, som ikke bare har blitt missbrukt, men som også må være uten pappan sin, fordi han sitter i fengsel og plasserte seg selv der bevisst?

Nei, jeg ser hvorfor han tenkte som han gjorde, jeg forstår vel instinktet hans, men jeg forstår ikke at han faktisk ikke tenkte lenger en å gå ut å gjøre dette!!

Og jeg synes på ingen måte det er greit at sivilie tar straffing i egne hender, uansett hvor urettferdig saken er!!

jeg synes også det er skrekkelig dårlig å ikke straffe overbrytere fordi de visstnok er så gamle, når de tydeligvis ikke er for gamle til å gjøre seg til overbryter... kan de utføre kriminelle handlinger så kan de også ta straffen for det!! :evil:

Gjest Anonymous
Skrevet
Nei, jeg ser hvorfor han tenkte som han gjorde, jeg forstår vel instinktet hans, men jeg forstår ikke at han faktisk ikke tenkte lenger en å gå ut å gjøre dette!!

Sånn tenkte jeg også frem til november i fjor. Etter at Daniel ble Sjefen reagerer jeg på ulike TV-innslag og saker på en helt annen måte enn før.

Kanskje merkelig, men likevel... :roll:

Skrevet
...Sånn tenkte jeg også frem til november i fjor. Etter at Daniel ble Sjefen reagerer jeg på ulike TV-innslag og saker på en helt annen måte enn før.

Kanskje merkelig, men likevel... :roll:

Det tror jeg så gjerne på, selv om jeg ikke har barn så tror jeg garantert på at ting endrer seg når man får det.

men slutter man å tenke langsiktig da?

for konsekvensen er jo at barnet i tillegg til å ha blitt missbrukt, må leve uten pappa!! man gjør jo ikke ting bedre sånn da?

Skrevet

Så lenge barnet har en mamma og ikke ender opp som foreldreløs mens far soner kan jeg ikke se at dette er noe big deal sammenlignet med hva barnet allerede har vært gjennom.

Skrevet

:o :o

så ett barn som er misshandlet har sikkert nok med mor, far kan bare gjøre ting han vet han vil i fengsel for???

Tror kanskje det er viktigere for barnet å ha begge foreldrene sine der jeg, fremfor at faren havner i fengsel og overgriperen ligger på sykehuset en stund for så å bli skrevet ut igjen å gå like fri rundt!!!

Gjest Anonymous
Skrevet

Det tror jeg så gjerne på, selv om jeg ikke har barn så tror jeg garantert på at ting endrer seg når man får det.

men slutter man å tenke langsiktig da?

for konsekvensen er jo at barnet i tillegg til å ha blitt missbrukt, må leve uten pappa!! man gjør jo ikke ting bedre sånn da?

Jeg sa heldigvis ikke at jeg tenkte mer fornuftig, langt mindre at jeg hadde rett!

:wink:

Gjest Valhalla
Skrevet

Jeg tror sønnen er stolt av faren sin. Ingen skulle fått røre noen i min familie uten straff.

Gjest Anonymous
Skrevet

Se det! Endelig litt muslimske æresbegreper!

:wink:

Gjest Valhalla
Skrevet

Jeg foretrekker å kalle det viking justice

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Jeg foretrekker å kalle det viking justice

Kall det hva du vil, mye til felles med "øye for øye, tann for tann" som man finner i Islam og i Jødedommen er det ihvertfall.

Skrevet

Nei det er sikkert ikke ok for et barn å ha far i fengsel. Men tror dere ikke at far ved sine handlinger (ok eller ikke) sender et signal om at slikt ikke kan gå ustraffet.

-Og det at noen gjorde nettopp dette tror jeg blir viktig for barnet når han blir stor nok til å forstå.

Gjest Moonshadow
Skrevet
Veldig godt sagt, edea - og jeg er forsåvidt enig i det du sier.

Men rettssikkerheten.. I denne konkrete saken kan jeg ikke se at det tjener noen andre enn overgriper og slett ikke offer..

Her har overgriperen tilstått og får ingen straff..

Spør du meg så fortjente han hvert eneste stikk og enda mer.

:Nikke:

Gjest Devil's Spawn
Skrevet
Nei det er sikkert ikke ok for et barn å ha far i fengsel. Men tror dere ikke at far ved sine handlinger (ok eller ikke) sender et signal om at slikt ikke kan gå ustraffet.  

-Og det at noen gjorde nettopp dette tror jeg blir viktig for barnet når han blir stor nok til å forstå.

Nei. Det er en grunn til at vi har lovverket og politiet. Man kan ikke ta loven i sine egne hender uansett! Jeg kan ikke banke opp naboen, hvis jeg finner ut at han jobber svart og skolen der barnet mitt går sliter med økonomien.

Gjest Valhalla
Skrevet

Kall det hva du vil, mye til felles med "øye for øye, tann for tann" som man finner i Islam og i Jødedommen er det ihvertfall.

Har jeg sagt at alt som kommer derfra er galt? Forskjellen her at jeg ikke ville drept noen i min familie for å opprettholdt min "ære".

Jeg er mer opptatt av rettferdig hevn mot folk utenfor min klan om du vil. Først meg selv,så min familie, så min nasjon. Dette her er bare teoretisk,hva jeg faktisk hadde gjort i en slik situasjon er vanskelig å forutsi,men jeg sympatiserer med denne faren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...