Gå til innhold

Vegetarianere/veganere - hvs spiser dere?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, som overskriften sier? :) Jeg lurer på å kutte ut kjøtt, muligens melk og egg etter hvert, men jeg synes det virker veldig vanskelig. Jeg vil gjøre det for dyrene og miljøet, men jeg er egentlig veldig glad i både kjøtt, melkeprodukter og egg.

Anonymous poster hash: f91e0...b88

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et sted å starte å se på oppskrifter er Veganmisjonen. Mye god mat der og gode tips. Og som du ser av oppskriftene, så er det utrolig store variasjoner. Burgere, gratenger, supper, gryter, tapas, sushi, pastaretter, taco, pizza etc etc.

Det eneste du bør tenke på om du går helt over på et plantebasert kosthold er D vitaminer og B12.

Hvordan du legger over blir opp til deg selv. Noen synes det er lettere å kutte ut meieriprodukter først, for så å kutte kjøttet. Andre går andre veien (som nok er litt mer normalt), ved å kutte ut kjøtt og fisk først, og så meieriprodukter og egg.

Det kommer mer og mer veganske og vegetariske ferdigalternativer i butikker nå. Som burgere, mock kjøtt, farser. Og det er fult mulig å leve som junkfood veganer nå og ekstremt usunt om man ønsker. For mange så er det lettere å ha fokus på alt hva man kan spise, i stede for det man ikke kan spise.

Lykke til med endringene. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...