Gå til innhold

Kursholder krever mer penger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fullførte nylig et kurs, og ble til sendt en nedbetalingavtale som jeg signerte og returnerte til kursholder, da det var ganske kostbart, og en nedbetalingsplan passet seg best for min økonomi. Nå har jeg fått en ganske stor regning fra kurset. Det viser seg at de sendte meg feil nedbetalingavtale, og jeg betalte derfor mindre enn hva jeg skulle.

Har de lov til å kreve disse pengene? Det var de som sendte meg nedbetalingavtalen, jeg signerte den, og sendte tilbake til kursholder. Jeg har betalt et fast beløp i måneden, og ikke blitt kontaktet av kursholder før nå om at jeg har betalt dem for lite eller lignende.



Anonymous poster hash: d3a98...231
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor lang tid har det gått før de reagerte? Vet ikke så mye om dette, men det burde være informasjon som er med i førstepost.



Anonymous poster hash: f463b...255
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid har det gått før de reagerte? Vet ikke så mye om dette, men det burde være informasjon som er med i førstepost.

Anonymous poster hash: f463b...255

Beklager, tenkte ikke på det. Tok rett over 5 måneder før det ble oppdaget. Og det var i forbindelse med at jeg tok kontakt med dem ang. penger de skyldte meg.

Anonymous poster hash: d3a98...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken pris fikk du oppgitt for kurset? Hvor mye har du betalt etter nedbetalingsplanen?



Anonymous poster hash: a4801...7e0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken pris fikk du oppgitt for kurset? Hvor mye har du betalt etter nedbetalingsplanen?

Anonymous poster hash: a4801...7e0

Rundt 50 000, jeg mangler 5000, altså har jeg betalt ca 45000. Grunnen til at jeg ikke reagerte på at beløpet var for lavt var fordi vi hadde masse utgifter i forbindelse med materiell, reisekostnader, bosted m.m. Da jeg begynte med nedbetalingavtalen hadde jeg nylig betalt et stort beløp til dem, og jeg trodde jeg hadde betalt for mye, ergo tenkte jeg noe av dette hadde gått inn i nedbetalingen.

Anonymous poster hash: d3a98...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du visste hva totalprisen var i utgangspunktet? Eller fikk du oppgitt feil pris?



Anonymous poster hash: 6e0d7...e0e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du visste hva totalprisen var i utgangspunktet? Eller fikk du oppgitt feil pris?

Anonymous poster hash: 6e0d7...e0e

Når jeg første gang leste om kurset så jeg hva totalprisen ville være. Dette var i november/desember 2013. Jeg så at jeg hadde råd, så tenkte ikke mer over det. Da jeg fant ut at det var mulig å betale ned beløpet hver måned i stedet for å betale hele beløpet med en gang valgte jeg dette, og tok kontakt med dem.

Fra dagen jeg fikk nedbetalingavtale var feil beløp oppgitt.

Jeg ser at riktig pris står på kursets nettsider. Korrekt pris er på rundt 40 000 kroner, ergo riktig beløp (som er oppgitt på nettsidene) og feil beløp (som jeg har betalt) er i 40 000 klassen, derfor jeg tenkte så nøye over det.

Anonymous poster hash: d3a98...231

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kursholder også signert på nedbetalingsplanen? Altså, sitter du med et eksemplar som dere begge har signert på? I så fall syns jeg de må stå for egne feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg signerte avtalen og sendte den tilbake til dem slik at de kunne godkjenne dokumentet. Det gjorde de. Og det er vel det eneste jeg har på at de har godkjent dette.

Jeg føler meg som en idiot her. Jeg skulle jo ikke godtatt et dokument hvor bare jeg skulle underskrive. Men kurset blir arrangert av et statlig eid firma i Norge, og jeg fant heller ingenting negativt på Internett om kurset. Jeg var på møter o.l i forkant for å danne meg et inntrykk, og for å se om dette var noe jeg ville bruke penger på, og hele opplegget virket veldig bra.



Anonymous poster hash: d3a98...231
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg første gang leste om kurset så jeg hva totalprisen ville være. Dette var i november/desember 2013. Jeg så at jeg hadde råd, så tenkte ikke mer over det. Da jeg fant ut at det var mulig å betale ned beløpet hver måned i stedet for å betale hele beløpet med en gang valgte jeg dette, og tok kontakt med dem.

Fra dagen jeg fikk nedbetalingavtale var feil beløp oppgitt.

Jeg ser at riktig pris står på kursets nettsider. Korrekt pris er på rundt 40 000 kroner, ergo riktig beløp (som er oppgitt på nettsidene) og feil beløp (som jeg har betalt) er i 40 000 klassen, derfor jeg tenkte så nøye over det.

Anonymous poster hash: d3a98...231

Du skrev samme beløp, hva er det feile beløpet du har betalt? Har du betalt for mye eller lite i forhold til hele summen?

Altså de har gitt deg feil betalingsplan der du betaler for lite i mnd, men du visste totalbeløpet og nå må du betale noen tusen til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager at jeg er så dårlig til å forklare. Jeg har betalt for lite. Grunnen er at de har gitt meg feil betalingsplan hvor totalbeløpet er for lite.

Jeg fikk oppgitt totalpris 49 000 i november/desember 2013. Totalpris på betalingsplan er 44 000.



Anonymous poster hash: d3a98...231
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville kontaktet forbrukerombudet, men ser for meg at det godt kan hende du som betaler har ansvaret for å sjekke at betalingsplanen stemte med det opprinnelige beløpet som ble oppgitt. Om man har godkjent og skrevet under at man er kjent med både prisen på kurset og betalingsplanen, er det vel den som betaler som er ansvarlig for å se evt. feil?

Jeg ser for meg at en bank hadde gjort samme feilen og jeg tror ikke man hadde fått redusert betalingen på et huslån f.eks. eller billån, dersom det var noen feil i betalingsplanen. Den totale summen er jo kjent for begge parter.

Personlig hadde jeg villet tatt dette på egen kappe for at jeg ikke hadde fulgt med i timen på betalingsplanen. Kurset har en totalpris og det er den du antagelig må forholde deg til. Eneste er at jeg kanskje hadde håpet/bedt om litt velvilje til rentefri utsettelse på betalingen om den er nå i desember eventuelt. Kjip ekstraregning å få denne måneden.



Anonymous poster hash: 6e0d7...e0e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...