galmamma Skrevet 15. desember 2014 #1 Skrevet 15. desember 2014 Jeg spurte svigermor om hva de hadde tenkt julaften. Hun svarte at de ikke hadde planer, men ble mest sannsynlig hjemme. Derfor har jeg invitert Min tante med samboer og to søskenbarn og min mormor til å feire julaften sammens med oss. Nå har hun sagt til min samboer at hun syns det er dårlig gjort at jeg ikke har invitert dem. Er det det? Nå skal det også sies at de har feiret jul hjemme hos oss de tre siste årene og tatt over alt av matlaging, sett på tv heeele julekvelden og klaget på desserten som jeg har laget.
Mafalda Skrevet 15. desember 2014 #2 Skrevet 15. desember 2014 Svigermor sa jo at de mest sannsynlig ble hjemme- virket det som om det var et ønske om å være hjemme, eller mer trist "Jaja, vi blir nå hjemme og ensomme vi, da..."? Kommer litt an på hvordan de er som personer også. Noen inviterer seg selv, andre vil bli nødet (forstå det den som kan). Slik jeg leser det hadde jeg tolket det dithen at hun og mannen hadde tenkt å være hjemme. Og med mindre jeg visste at de ønsket å bli invitert, ville tatt dem på ordet. Jeg blir smågal av mennesker som ikke kan gi klare beskjeder, så hvis noen hadde sagt at de ville være hjemme, så hadde jeg ikke løpt etter dem med invitasjonen 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #3 Skrevet 15. desember 2014 Jeg synes ikke du er frekk, men slik du legger fram her synes jeg ikke det er rart at de ble skuffet over å ikke bli invitert. * De har feiret de siste 3 julene hos dere, og i mine øyne har felles julefeiring nå blitt en tradisjon dersom ikke annet er avtalt. * Du spurte hvilke planer de hadde for julen. De hadde muligens ikke lagt andre planer fordi de regnet med å bli invitert til dere, siden dette nå har blitt en tradisjon, og når du spurte om planer tok de dette som et hint om at en invitasjon var på trappene. Anonymous poster hash: 53ea7...b40 5
galmamma Skrevet 15. desember 2014 Forfatter #4 Skrevet 15. desember 2014 Svigermor sa jo at de mest sannsynlig ble hjemme- virket det som om det var et ønske om å være hjemme, eller mer trist "Jaja, vi blir nå hjemme og ensomme vi, da..."? Kommer litt an på hvordan de er som personer også. Noen inviterer seg selv, andre vil bli nødet (forstå det den som kan). Slik jeg leser det hadde jeg tolket det dithen at hun og mannen hadde tenkt å være hjemme. Og med mindre jeg visste at de ønsket å bli invitert, ville tatt dem på ordet. Jeg blir smågal av mennesker som ikke kan gi klare beskjeder, så hvis noen hadde sagt at de ville være hjemme, så hadde jeg ikke løpt etter dem med invitasjonen Jeg hadde selfølgelig invitert de nå i ettertid, men jeg måtte spørre på forhånd siden min tante ikke like min svigermor så godt. Jeg mener hun kunne sagt ifra om de hadde lyst til oss. Det har hun gjort tidligere.
Capricorn Skrevet 15. desember 2014 #5 Skrevet 15. desember 2014 Jeg syns det er rart du ikke ber dem når du visste de skulle være alene. 5
sol87 Skrevet 15. desember 2014 #6 Skrevet 15. desember 2014 Hvorfor er det TS sitt ansvar å invitere, det kan jo samboer gjøre? 3
galmamma Skrevet 15. desember 2014 Forfatter #7 Skrevet 15. desember 2014 Jeg synes ikke du er frekk, men slik du legger fram her synes jeg ikke det er rart at de ble skuffet over å ikke bli invitert. * De har feiret de siste 3 julene hos dere, og i mine øyne har felles julefeiring nå blitt en tradisjon dersom ikke annet er avtalt. * Du spurte hvilke planer de hadde for julen. De hadde muligens ikke lagt andre planer fordi de regnet med å bli invitert til dere, siden dette nå har blitt en tradisjon, og når du spurte om planer tok de dette som et hint om at en invitasjon var på trappene. Anonymous poster hash: 53ea7...b40 Jeg ser det absolutt ikke som en tradisjon. De har jo andre barn som kan invitere de i julen også. 2
galmamma Skrevet 15. desember 2014 Forfatter #8 Skrevet 15. desember 2014 Jeg syns det er rart du ikke ber dem når du visste de skulle være alene. Jeg har jo lyst til å feire sammens med min familie også! Det har jeg jo ikke gjort de siste tre årene. 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #9 Skrevet 15. desember 2014 Jeg har jo lyst til å feire sammens med min familie også! Det har jeg jo ikke gjort de siste tre årene. Si det til henne, da. "Neste år er det deres tur".Anonymous poster hash: feca2...c74
Kontormus Skrevet 15. desember 2014 #10 Skrevet 15. desember 2014 Det er klart at hun sier de skal være hjemme når de ikke har fått noen invitasjon. Det er vel ikke så rart at hun foventet å bli invitert hvis de har feiret 3 år på rad hos dere. 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #11 Skrevet 15. desember 2014 Det er klart at hun sier de skal være hjemme når de ikke har fått noen invitasjon. Det er vel ikke så rart at hun foventet å bli invitert hvis de har feiret 3 år på rad hos dere. Det normale er jo å feire annenhvert år med "min" og "din" familie.Anonymous poster hash: feca2...c74 1
melatonin Skrevet 15. desember 2014 #12 Skrevet 15. desember 2014 Synes jo at du må fp lov å feire med din familie når du har feiret med dem de siste 3 årene, men om du ikke har mye i mot det og plass så kunne du be dem i tillegg?
Kontormus Skrevet 15. desember 2014 #13 Skrevet 15. desember 2014 Det normale er jo å feire annenhvert år med "min" og "din" familie.Anonymous poster hash: feca2...c74 Ja. Men de har jo praktisert det "unormale" ved å invitere dem tre år på rad. Hvis en tenker på å gjøre ting anderledes den 4. gangen, bør en kanskj si fra tidlig slik at disse kan avtale annet med noen.
galmamma Skrevet 15. desember 2014 Forfatter #14 Skrevet 15. desember 2014 Ja. Men de har jo praktisert det "unormale" ved å invitere dem tre år på rad. Hvis en tenker på å gjøre ting anderledes den 4. gangen, bør en kanskj si fra tidlig slik at disse kan avtale annet med noen. Vi har ikke invitert dem de tre siste årene. De har invitert seg selv. Og tatt over hele julaften! 2
galmamma Skrevet 15. desember 2014 Forfatter #15 Skrevet 15. desember 2014 Synes jo at du må fp lov å feire med din familie når du har feiret med dem de siste 3 årene, men om du ikke har mye i mot det og plass så kunne du be dem i tillegg? Tanten min er ikke så glad i min svigermor og spurte om jeg kunne høre med de før jeg "inviterte" dem. Om det ikke va tilfelle så hadde jeg selfølgelig gjort det.
Kontormus Skrevet 15. desember 2014 #16 Skrevet 15. desember 2014 Vi har ikke invitert dem de tre siste årene. De har invitert seg selv. Og tatt over hele julaften! Ok. Men litt dumt var det at du ikke sa tidlig at du hadde andre planer i år.
galmamma Skrevet 15. desember 2014 Forfatter #17 Skrevet 15. desember 2014 Ok. Men litt dumt var det at du ikke sa tidlig at du hadde andre planer i år. om jeg hadde sagt det så hadde hun nok blitt sur uansett.. 1
Lou Salome Skrevet 15. desember 2014 #18 Skrevet 15. desember 2014 Jeg spurte svigermor om hva de hadde tenkt julaften. Hun svarte at de ikke hadde planer, men ble mest sannsynlig hjemme. Derfor har jeg invitert Min tante med samboer og to søskenbarn og min mormor til å feire julaften sammens med oss. Nå har hun sagt til min samboer at hun syns det er dårlig gjort at jeg ikke har invitert dem. Er det det? Nå skal det også sies at de har feiret jul hjemme hos oss de tre siste årene og tatt over alt av matlaging, sett på tv heeele julekvelden og klaget på desserten som jeg har laget. Det er da samboeren din som ikke har invitert dem, det er i så fall dårlig gjort av ham.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #19 Skrevet 15. desember 2014 Ja. Men de har jo praktisert det "unormale" ved å invitere dem tre år på rad. Hvis en tenker på å gjøre ting anderledes den 4. gangen, bør en kanskj si fra tidlig slik at disse kan avtale annet med noen. De har jo tydeligvis sagt ifra, derfor er denne tråden her..Anonymous poster hash: feca2...c74
Kontormus Skrevet 15. desember 2014 #20 Skrevet 15. desember 2014 om jeg hadde sagt det så hadde hun nok blitt sur uansett.. Jo jo. Men da hadde du hatt ditt på det tørre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå