Gå til innhold

Gradert sykemelding turnusjobb

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jobber 2delt turnus med jobb hver 3.helg i 100% stilling. Er nå gradert sykemeldt en periode på 2 uker. Hvordan blir det da med f2-dager og f3-dager? Denne uka har jeg en f2-dag midt i uka, i neste uke har jeg en f1-dag og en f3-dag, også disse midt i uka. Skal jobbe helga i romjula men er kun sykemeldt t.o.m 2.juledag.

Hvordan eegnes dette ut? Kortere dager/færre oppgaver pr dag er utelukket pga jobb med mennesker så må ta ut en og en dag, kan ikke jobbe til kl 12 hver dag f.eks...

Kan jeg miste sykemeldingsdager pga f1, f2 og f3dager? Eller kommer sykemeldingsdagene i tillegg til dette?

Har turnus med gjennomsnittsberegning, så f2-dagen denne uka er jo en dag jeg har "jobbet inn" iløpet av ordinær turnus. F3 neste uke er fri på helligdag, og f1 er erstatning for søndagen i romjula..

Noen som vet? Har aldri vært sykemeldt før så dette er helt nytt, har vel knapt brukt egenmelding på de 8 årene jeg har jobbet... Sjefen er ny i gamet, han har nettop startet som leder, og var usikker, skulle regne på det, men jeg er litt redd det ikke skal bli rett..

Er 40% sykemeldt fra idag t.o.m 26.12.

Anonymous poster hash: 53437...345

Videoannonse
Annonse
Gjest Lars1009
Skrevet

Da skal du jo ha fri to av fem arbeidsdager. Ellers er jo poenget med sykemeldingen borte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...