Gå til innhold

Varsel om inkasso! Hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk plutselig varsel om inkasso. Dette var en regning på 430,-.

Rot i systemet rett og slett, huff dette er flaut!

Får denne varselen negative konsekvenser for meg i fremtiden?? Det gikk ikke til inkasso altså, men varsel!!



Anonymous poster hash: 75059...684
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, så lenge du betaler den så skjer det ingenting:)

Anonymous poster hash: e01df...fb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :-) Dette har jeg aldri fått før, og fikk supernoia ;) Er i 20-årene og så plutselig for meg det verste med tanke på fremtidig huslån osv, hehe :)



Anonymous poster hash: 75059...684
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør alltid betale regninger før forfall, men så lenge du betaler før det går til inkasso får du ikke mer enn bare noen gebyrer. Når regningene går til inkasso begynner de å vokse mye raskere, og du kan etterhvert også få betalingsanmerkninger, som kan påvirke økonomien din kraftig.



Anonymous poster hash: 099fd...a9e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Meglerfrøken

Du bør alltid betale regninger før forfall, men så lenge du betaler før det går til inkasso får du ikke mer enn bare noen gebyrer. Når regningene går til inkasso begynner de å vokse mye raskere, og du kan etterhvert også få betalingsanmerkninger, som kan påvirke økonomien din kraftig.

Anonymous poster hash: 099fd...a9e

PÅ forfallsdatoen, for da får ikke selskapet du betaler for renter for dagene FØR forfall du har betalt.

;)

Men, ellers er jeg enig med AB her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat

Et inkassovarsel er ikke det samme som en inkassosak. Det er rett og slett i praksis en purring på en ubetalt regning. Det er mange selskaper som ikke sender ut purringer, men som venter til 14 dager etter betalingsfristen for opprinnelig faktura, og sender inkassovarsel. Hvis du betaler innen den fristen som står på inkassovarselet får det over hodet ingen konsekvenser for deg, annet enn at du må betale det ekstra gebyret som er påført. Du får ingen betalingsanmerkninger av dette, og det blir ikke registrert i noe register som vil gi deg problemer med å få lån eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp helt av. Bare å betale, så er saken ute av verden. Det er først ved varsel om at Namsmannen tropper opp på døren din for å hente gjenstander at det virkelig begynner å brenne under føttene på deg. I tillegg slettes jo betalingsanmerkninger kvikt, i utgangspunktet med en gang du faktisk har gjort fullstendig opp for deg (i motsetning til hva mange tror), men her får du ikke en anmerkning i utgangspunktet engang.

Det skal generelt svært mye til å klare å somle såpass at man ender opp med problemer med lån i fremtiden. Så lenge du faktisk har pengene løser det seg "alltid", det er de som ikke har råd til å betale regningene sine og derfor ikke kan gjøre opp for seg som ender opp der. Det er ubehagelig å motta slike brev, og gebyrene blir raskt høyere, men for lån i femtiden betyr det ikke noe såfremt du gjør opp for deg.

Selvsagt bør man betale i tide, men dette fremstår som en uheldig glipp, så det trenger jeg ikke fortelle deg. Bare å returnere til hvilepuls, det er ingen som helst fare :)



Anonymous poster hash: 7df72...654
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...