Gå til innhold

Bioingeniør


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!
Jeg er litt frem og tilbake med tanke på hva jeg vil utdanne meg som.

Er litt inne på bioingeniør, og lurer på om det er noen studenter her inne eller ferdigutdannede som vil fortelle litt om utdanningen? Forstår jo at det er en tøff utdanning, men er det slik at man vil bli fastlåst i boka? Hvordan er fagene osv..

TAKK



Anonymous poster hash: 4a112...8ad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner endel radiografer som har videreutdannet seg som bioingeniører og jobber på nukleærmedisinsk avdeling på sykehuset. Fordelene her er at vi radiografer har anatomi og fysiologien på plass fra før. Vil tro det blir hardt hvis du ikke har noen helserelatert bakgrunn, men om du er flink til å pugge er det vel ikke den største seansen :)

Hvis du ikke liker å jobbe med mennesker er ikke bioingeniør noe for deg, du jobber ikke kun på en lab, men med mennesker også



Anonymous poster hash: 3279b...a36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner endel radiografer som har videreutdannet seg som bioingeniører og jobber på nukleærmedisinsk avdeling på sykehuset. Fordelene her er at vi radiografer har anatomi og fysiologien på plass fra før. Vil tro det blir hardt hvis du ikke har noen helserelatert bakgrunn, men om du er flink til å pugge er det vel ikke den største seansen :)

Hvis du ikke liker å jobbe med mennesker er ikke bioingeniør noe for deg, du jobber ikke kun på en lab, men med mennesker også

Anonymous poster hash: 3279b...a36

Jeg vil ha en jobb der jeg jobber tett på med mennesker. trodde kanskje man ikke gjorde det som bioingeniør, derfor jeg var litt usikker.. Men det er jo bra.

Har gått helsefag på vgs men ikke noe mer egentlig sånn helsefaglig. Føler det blir unødvendig høyt studielån hvis en skal ta en bachelor i noe kun for å søke inn på en annen bachelor, så det orker jeg ikke - men tusen takk for svar!

Ts

Anonymous poster hash: 4a112...8ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen bioingeniører jobber kun på en lab, f.eks. de som ser på vevsprøver i mikroskop. Andre jobber med pasienter, blodprøver os.v.
De som jobber på lab har jo gjerne mange andre mennesker rundt seg, så de jobber jo med mennesker de også, forsåvidt.



Anonymous poster hash: db2b4...a97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ha en jobb der jeg jobber tett på med mennesker. trodde kanskje man ikke gjorde det som bioingeniør, derfor jeg var litt usikker.. Men det er jo bra.

Har gått helsefag på vgs men ikke noe mer egentlig sånn helsefaglig. Føler det blir unødvendig høyt studielån hvis en skal ta en bachelor i noe kun for å søke inn på en annen bachelor, så det orker jeg ikke - men tusen takk for svar!

Ts

Anonymous poster hash: 4a112...8ad

Videreutdanningen for radiografer på bioingeniør er 2 årig-deltid. Så det blir vel 1 år sammenlagt. Du behøver ikke gå radiografi før bio :) Sett deg inn i læremål og planer så ser du hva du skal gjennom i studiet før du bestemmer deg

Anonymous poster hash: 3279b...a36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Er det noe bioingeniore som er fortsatt aktiv her? Takk.

håper å få svar fra dere!

 

 



Anonymous poster hash: 80790...bf7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal begynne på 2. året nå i august. Første året har vært preget av mye kjemi, men det er overkommelig. Jeg har vært veldig motivert, og derfor lagt inn veldig mange timer med egeninnsats. Men det er folk jeg har sett mindre til i forelesninger, som også har klart det jeg har klart. :) Så lenge fagene interesserer, så burde det vært veldig innafor å gjennomføre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Videreutdanningen for radiografer på bioingeniør er 2 årig-deltid. Så det blir vel 1 år sammenlagt. Du behøver ikke gå radiografi før bio :) Sett deg inn i læremål og planer så ser du hva du skal gjennom i studiet før du bestemmer deg

Anonymous poster hash: 3279b...a36

Hvaaa?! Hvor tar man denne videreutdanningen da? Jeg har lest mye om radiograf- og bioingeniørstudiene fordi begge er blant yrkene jeg har vurdert, men har aldri lest noe slik.

Anonymous poster hash: 6b5ea...524

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...