Sir Winston Skrevet 14. desember 2014 #1 Skrevet 14. desember 2014 Folk lever, ifølge Hamas' eget utsagn, under vanskelige kår på grunn av den inhumane blokaden. Men, våpen, raketter og droner får man altså til å fremstille! http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Hamas-holdt-militarparade_-viste-frem-droner-og-raketter-7826293.html Litt klipp: Bevegelsen som styrer Gaza-stripen, Hamas, feiret søndag sitt 27-årsjubileum med en militærparade i Gaza by. 2000 bevæpnede krigere marsjerte gjennom regntunge gater med raketter montert på lastebiler og de viste også frem to hjemmelagede droner - fjernstyrte fly. En av dronene var med i opptoget, mens en fløy. Andre soldater viste frem sine ferdigheter ved å rappellere fra bygninger, andre igjen knelte i bønn før paraden startet. - Israel skal fjernes Hamas har utslettelse av Israel som en sentral del av sitt charter og en lederskikkelse i bevegelsen bekreftet, ifølge Reuters, under arrangementet at dette står ved lag - Denne illusjonen som kalles Israel, skal fjernes. Den skal fjernes av Al-Qassam-brigadene, sa Khalil al-Hayya. han henviste til bevegelsens militære gren. 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #2 Skrevet 14. desember 2014 Tidligere har jeg vært vagt Israel-vennelig. Men etter at Israel har gått ut og sagt at de vil ha en etnisk ren stat så har de mistet den lille empatien jeg hadde for dem. Nå synes jeg de er av samme alen alle sammen. Anonymous poster hash: 12527...42a 1
Sir Winston Skrevet 14. desember 2014 Forfatter #3 Skrevet 14. desember 2014 Tidligere har jeg vært vagt Israel-vennelig. Men etter at Israel har gått ut og sagt at de vil ha en etnisk ren stat så har de mistet den lille empatien jeg hadde for dem. Nå synes jeg de er av samme alen alle sammen. Anonymous poster hash: 12527...42a Nå tviler jeg litt på at Israel (går ut ifra du mener regjeringen eller at det skal være en folkeavsteming om dette?)(Nei; jeg har ikke googlet!) har sagt dette, men - dersom det skulle være sant - har du reflektert over hva som kunne få Israel til å ønske å innføre dette? 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #4 Skrevet 14. desember 2014 har du reflektert over hva som kunne få Israel til å ønske å innføre dette? Helt irrelevant. Jeg kan forstå en far som skjærer ballene av sin datters voldtektsmann. Det gjør det ikke moralsk korrekt. Likeså med Israel.Vil lovfeste Israel som en jødisk stat Statsminister Benjamin Netanyahu åpner for å lovfeste at staten Israel er en jødisk stat. Det vil ramme 1,5 millioner israelske arabere. Lovforslaget kan skape regjeringskrise. http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Vil-lovfeste-Israel-som-en-jodisk-stat-7791519.html Anonymous poster hash: 12527...42a 2
Sir Winston Skrevet 15. desember 2014 Forfatter #5 Skrevet 15. desember 2014 Helt irrelevant. Jeg kan forstå en far som skjærer ballene av sin datters voldtektsmann. Det gjør det ikke moralsk korrekt. Likeså med Israel.Vil lovfeste Israel som en jødisk stat Statsminister Benjamin Netanyahu åpner for å lovfeste at staten Israel er en jødisk stat. Det vil ramme 1,5 millioner israelske arabere. Lovforslaget kan skape regjeringskrise.http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Vil-lovfeste-Israel-som-en-jodisk-stat-7791519.html Anonymous poster hash: 12527...42a Det er da absolutt veldig relevant hva det er som kan få mellomøstens eneste demokrati til å ville innføre noe som strider mot bl.a din oppfattelse av god moral.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #6 Skrevet 15. desember 2014 Tidligere har jeg vært vagt Israel-vennelig. Men etter at Israel har gått ut og sagt at de vil ha en etnisk ren stat så har de mistet den lille empatien jeg hadde for dem. Nå synes jeg de er av samme alen alle sammen. Anonymous poster hash: 12527...42a Det er da absolutt veldig relevant hva det er som kan få mellomøstens eneste demokrati til å ville innføre noe som strider mot bl.a din oppfattelse av god moral. Selvfølgelig er det relevant for min mening. Du kan kalle det mye rart, men når man går inn for etnisk rensing er det ikke lenger et demokrati. Da har de blitt det de hater. Det er som om en far går ut for å voldta sin datters voldtektsmanns datter, for å "ta igjen", "hevnes" på henne. Hun har ikke gjort noe galt, ei heller har de som er ikke-jødiske israelere gjort noe galt. Nå har du tatt til orde FOR etnisk rensing. Da kan du ikke lenger si at det er galt at andre går inn for etnisk rensing. Eneste forskjellen på deg og de du hater er gruppene dere ønsker å drive etnisk rensing mot. Men det har dere til felles, dere ønsker å drepe og straffe uskyldige mennesker begge to. Anonymous poster hash: 12527...42a 2
Sir Winston Skrevet 15. desember 2014 Forfatter #7 Skrevet 15. desember 2014 Selvfølgelig er det relevant for min mening. Du kan kalle det mye rart, men når man går inn for etnisk rensing er det ikke lenger et demokrati. Da har de blitt det de hater. Det er som om en far går ut for å voldta sin datters voldtektsmanns datter, for å "ta igjen", "hevnes" på henne. Hun har ikke gjort noe galt, ei heller har de som er ikke-jødiske israelere gjort noe galt. Nå har du tatt til orde FOR etnisk rensing. Da kan du ikke lenger si at det er galt at andre går inn for etnisk rensing. Eneste forskjellen på deg og de du hater er gruppene dere ønsker å drive etnisk rensing mot. Men det har dere til felles, dere ønsker å drepe og straffe uskyldige mennesker begge to. Anonymous poster hash: 12527...42a Går du på piller??? Hvor har jeg tatt til orde FOR etnisk rensing? Nå tror jeg ikke du vet hva etnisk rensing er for noe, eller at du ikke skjønner at det ikke har noe med forslaget om å erklære Israel som en jødisk stat å gjøre, men jeg har da virkelig ikke, aldri, sagt eller ment at det nødvendigvis er en god idé. Jeg spurte deg simpelthen, siden du nå advokerer så sterkt imot det, om du kunne forestille deg hvorfor noen i Israel kunne tenke seg at dette er nødvendig? Det har jeg fremdeles ikke fått svar på!! 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #8 Skrevet 15. desember 2014 Jeg spurte deg simpelthen, siden du nå advokerer så sterkt imot det, om du kunne forestille deg hvorfor noen i Israel kunne tenke seg at dette er nødvendig? Det har jeg fremdeles ikke fått svar på!! Jo. Og som sagt, helt irrelevant for hvorvidt det er moralsk galt eller riktig. Anonymous poster hash: 12527...42a
Sir Winston Skrevet 15. desember 2014 Forfatter #9 Skrevet 15. desember 2014 Jo. Og som sagt, helt irrelevant for hvorvidt det er moralsk galt eller riktig. Anonymous poster hash: 12527...42a Og, igjen så har jeg aldri uttalt meg om det moralske aspektet i dette. Jeg helder nok til den siden at dette ikke er veien å gå for Israel. Men, spørsmålet består: Kan du tenke deg en grunn til hvorfor Israel måtte ønske å ta et sånt moralsk problematisk skritt? Men, kan d 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #10 Skrevet 15. desember 2014 Men, spørsmålet består Nei, spørsmålet er spurt og besvart. Min tur til å spørre deg, kan du forstå at folk mister respekten for en nasjon som går inn for etnisk rensing? Anonymous poster hash: 12527...42a
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #11 Skrevet 15. desember 2014 Nei, spørsmålet er spurt og besvart. Min tur til å spørre deg, kan du forstå at folk mister respekten for en nasjon som går inn for etnisk rensing? Anonymous poster hash: 12527...42a Er det ikke det Hamas har som valgflesk? Anonymous poster hash: ce795...278 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #12 Skrevet 15. desember 2014 Er det ikke det Hamas har som valgflesk? Anonymous poster hash: ce795...278 Samme alen. Anonymous poster hash: 12527...42a
Sir Winston Skrevet 15. desember 2014 Forfatter #13 Skrevet 15. desember 2014 Nei, spørsmålet er spurt og besvart. Min tur til å spørre deg, kan du forstå at folk mister respekten for en nasjon som går inn for etnisk rensing? Anonymous poster hash: 12527...42a Spurt ja, besvart - Nei Ja, jeg kan saktens forstå det. Nå er det jo heldigvis ikke etnisk rensing som de israelske politikerne diskuterer! Hvorfor du har bruk for å gjenta den løgnen kan man jo bare gjette på. 2
Ungoliant Skrevet 15. desember 2014 #14 Skrevet 15. desember 2014 Tidligere har jeg vært vagt Israel-vennelig. Men etter at Israel har gått ut og sagt at de vil ha en etnisk ren stat så har de mistet den lille empatien jeg hadde for dem. Nå synes jeg de er av samme alen alle sammen. Anonymous poster hash: 12527...42a Israel er befolket av jøder fra hele verden. Hvordan skal de noen sinne bli en "etnisk ren" stat? 2
Ungoliant Skrevet 15. desember 2014 #15 Skrevet 15. desember 2014 Dette er grunnen til at vi har krig her i verden. Enkelte prioriterer å drepe folk av en bestemt etnisk gruppe over å gi mat til sine egne barn. 1
Gjest Meeh Skrevet 15. desember 2014 #16 Skrevet 15. desember 2014 Dette er jo en gyllen mulighet for Israel å kverke store deler av Hamas' militære kapasitet med nesten ingen sivile tap. Hvorfor vente til neste Hamas-angrep?
Guybrush Skrevet 15. desember 2014 #17 Skrevet 15. desember 2014 Helt irrelevant. Jeg kan forstå en far som skjærer ballene av sin datters voldtektsmann. Det gjør det ikke moralsk korrekt. Likeså med Israel.Vil lovfeste Israel som en jødisk stat Statsminister Benjamin Netanyahu åpner for å lovfeste at staten Israel er en jødisk stat. Det vil ramme 1,5 millioner israelske arabere. Lovforslaget kan skape regjeringskrise.http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Vil-lovfeste-Israel-som-en-jodisk-stat-7791519.html Anonymous poster hash: 12527...42a Nå er jeg av den mening at religion ikke bør ha noe som helst med det offentlige å gjøre. Men når det gjelder den saken du sikter til er ikke dette noe annet enn at eksempelvis Norge inntil nylig var en kristen stat, at Saudi Arabia er en muslimsk stat osv. Det er et steg i feil retning spør du meg, men det er på verdensbasis meg bekjent mer vanlig at en stat definerer seg for å tilhøre en religion enn ikke. Det blir derfor ekstremt hyklersk å angripe en stat for dette mens det er helt greit at andre ikke er det. Selv med en slik pro-forma innføring vil det være langt friere å være arabisk i israel enn arabisk i noen av nabostatene. Du vil ha større rettssikkerhet, ha større personlig frihet, ha større religionsfrihet, seksuell frihet, utrykksfrihet osv enn i Iran, Irak, Jordan, Syria, Egypt, Gaza, Vestbredden, Saudi Arabia, Jemen, Oman, Kuwait, osv. 3
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #18 Skrevet 15. desember 2014 Nå er jeg av den mening at religion ikke bør ha noe som helst med det offentlige å gjøre. Selv med en slik pro-forma innføring vil det være langt friere å være arabisk i israel enn arabisk i noen av nabostatene. Du vil ha større rettssikkerhet, ha større personlig frihet, ha større religionsfrihet, seksuell frihet, utrykksfrihet osv enn i Iran, Irak, Jordan, Syria, Egypt, Gaza, Vestbredden, Saudi Arabia, Jemen, Oman, Kuwait, osv. Så få se om jeg forstår tankerekken din korrekt, du mener at det å ha en statsreligion er noe som skaper større religionsfrihet, større personlig frihet, større rettssikkerhet, større seksuell frihet, større "utrykksfrihet" (sic!), osv. Samtidig er du motstander mot å ha noen som helst form for statsreligion. Jeg har litt vanskelig for å forstå tankerekken din. Både ut fra dine premisser (1. statsreligion gir større frihet 2. derfor er Guybrush motstander mot statsreligion) og ut fra det jeg oppfatter som en direkte motsigelse (som for øvrig også er nevnt i artikkelen over).Motstanderne av en slik lovendring hevder at dette i realiteten vil svekke Israel som demokratisk stat. Det vil sikre jødiske grupper rettigheter som andre, for eksempel arabiske, ikke har. Dette gjelder også retten til språk. Arabisk skal ikke lenger være offisielt språk, men bare få en spesiell status. Lovgivningen i landet skal reflektere at Israel er en jødisk stat. Arabiske israelere som har demonstrert mot loven, fikk følgende hilsen fra statsministeren: Dere som demonstrerer mot Israel, kan flytte til De palestinske selvstyreområdene. http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Vil-lovfeste-Israel-som-en-jodisk-stat-7791519.html Anonymous poster hash: 12527...42a
Sir Winston Skrevet 15. desember 2014 Forfatter #19 Skrevet 15. desember 2014 Dette er grunnen til at vi har krig her i verden. Enkelte prioriterer å drepe folk av en bestemt etnisk gruppe over å gi mat til sine egne barn. Eksempler?
Sir Winston Skrevet 15. desember 2014 Forfatter #20 Skrevet 15. desember 2014 Så få se om jeg forstår tankerekken din korrekt, du mener at det å ha en statsreligion er noe som skaper større religionsfrihet, større personlig frihet, større rettssikkerhet, større seksuell frihet, større "utrykksfrihet" (sic!), osv. Samtidig er du motstander mot å ha noen som helst form for statsreligion. Jeg har litt vanskelig for å forstå tankerekken din. Både ut fra dine premisser (1. statsreligion gir større frihet 2. derfor er Guybrush motstander mot statsreligion) og ut fra det jeg oppfatter som en direkte motsigelse (som for øvrig også er nevnt i artikkelen over).Motstanderne av en slik lovendring hevder at dette i realiteten vil svekke Israel som demokratisk stat. Det vil sikre jødiske grupper rettigheter som andre, for eksempel arabiske, ikke har. Dette gjelder også retten til språk. Arabisk skal ikke lenger være offisielt språk, men bare få en spesiell status. Lovgivningen i landet skal reflektere at Israel er en jødisk stat. Arabiske israelere som har demonstrert mot loven, fikk følgende hilsen fra statsministeren: Dere som demonstrerer mot Israel, kan flytte til De palestinske selvstyreområdene.http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/Vil-lovfeste-Israel-som-en-jodisk-stat-7791519.html Anonymous poster hash: 12527...42a Nå sa han vel aldri at statsreligion gir større f.eks. religionsfrihet, prøv å lese det som skrives en gang til. Dernest så er det utvilsomt sånn at det er bedre for folk av alle andre etnisiteter og religioner å bo i Israel, enn det er for jøder å bo i de omkringliggende arabiske land, eller på Vestbredden og Gaza-stripen! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå