Gå til innhold

Bry meg om hva andre synes?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er 20 år, 160 cm høy og 48-49 kg dersom jeg veier meg om morgenen før frokost. Selv trives jeg med hvordan jeg ser ut. Jeg spiser hva jeg vil, når jeg vil, og spiser til jeg er mett. I tillegg trener jeg normalt, til vanlig 3-5 ganger i uka.

Problemet mitt er at det er mange som påpeker at jeg er for tynn, og spør om jeg spiser nok osv. Kjæresten min sier jeg godt kunne lagt på meg litt, og i tillegg sier både venner og familie at jeg er tynn. De mener det sikkert ikke for å krenke meg, men jeg er så lei av å høre at jeg er tynn, når jeg trives så godt med meg selv ellers.

Er det noen som har tips til hva jeg bør gjøre? Bør jeg prøve å legge på meg noen kilo for å slippe kommentarene/spørsmålene? Det er dette jeg har vurdert i det siste, men synes ikke det er greit siden jeg ikke ser behovet selv.

Håper på svar fra noen :)

Anonymous poster hash: 867f4...146
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen har vanskelig for å gå ned i vekt, andre har vanskelig for å gå opp i vekt.

Har selv en venninne som vet hun burde hatt et par kilo til, men hun klarer bare ikke å gå opp i vekt uansett hvor mye hun spiser og hva hun spiser. Og jenta spiser mye!

Ikke bry deg om hva de sier, så lenge du spiser godt og nok, så får det heller være. Begynner de å mase, så får du bare si at du ikke går opp i vekt uansett hva du prøver.

Skrevet

Så lenge du ikke er underernært, du ikke mangler noe viktig, og du spiser sunt, variert og nok, så synes jeg ikke du skal legge på deg for å få slutt på mas. Hvis kroppen din har funnet sin trivselsvekt, og legen din ikke klager, og du er fornøyd, så er du slik du bør være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...