AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #1 Skrevet 14. desember 2014 Opplever fæl kløe til tider på utsatte steder, bl.a. armene, bak kneet osv. Ser ganske nuppelignende ut og forsvinner ikke selvom jeg påfører krem og salve. Noen som vet hva det skyldes? Anonymous poster hash: 15a24...50c
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #2 Skrevet 14. desember 2014 Det er en form for irritert hud. Hva det skyldes? Såperester, klam hud, for mye krem, sensitivitet mot den kremen/salven du bruker, bakterier i kremer/oljer/sminke, osv. Det jeg ville gjort er det jeg ville gjort med et småbarn (de får ofte dette). Når du dusjer/bader så vasker du desse områdene med bittelitt mild, parfymefri såpe og en myk klut. Skyl godt av og påfør en ren olje. Tørk av ved å forsiktig klappe med et mykt håndkle og la deg selv lufttørke et varmt sted. Kle deg i ikke-ettersittende klær i bomul (ull og syntet kan være irriterende) og pass på at du verken blir kald eller svett. Ikke smør på krem/salve i utide, og om du gjør det pass på at salven ikke er av typen som kommer i en krukke og som du har tatt av med fingrene. Den er nemlig proppfull av bakterier og vil gjøre vondt verre. Bruk heller ikke roll-on deo om du har dette under armene - irritert hud og en deo-kule som svømmer i bakterier er ikke en god kombo.Anonymous poster hash: 59e6c...424
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #3 Skrevet 14. desember 2014 Antgeligvis dusjer du for mye/bruker for sterk såpe. Anonymous poster hash: 84620...29c
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #4 Skrevet 14. desember 2014 Molusker, kanskje? Få legen til å se på dette.Anonymous poster hash: 00e2e...fc5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #5 Skrevet 14. desember 2014 Det er en form for irritert hud. Hva det skyldes? Såperester, klam hud, for mye krem, sensitivitet mot den kremen/salven du bruker, bakterier i kremer/oljer/sminke, osv. Det jeg ville gjort er det jeg ville gjort med et småbarn (de får ofte dette). Når du dusjer/bader så vasker du desse områdene med bittelitt mild, parfymefri såpe og en myk klut. Skyl godt av og påfør en ren olje. Tørk av ved å forsiktig klappe med et mykt håndkle og la deg selv lufttørke et varmt sted. Kle deg i ikke-ettersittende klær i bomul (ull og syntet kan være irriterende) og pass på at du verken blir kald eller svett. Ikke smør på krem/salve i utide, og om du gjør det pass på at salven ikke er av typen som kommer i en krukke og som du har tatt av med fingrene. Den er nemlig proppfull av bakterier og vil gjøre vondt verre. Bruk heller ikke roll-on deo om du har dette under armene - irritert hud og en deo-kule som svømmer i bakterier er ikke en god kombo.Anonymous poster hash: 59e6c...424 Takk, Da jeg var hos legen fortalte han meg at jeg ikke skulle klø på såret, men heller la det gro. Det jeg ikke forstår er hvorfor det ikke går over? Nå har det vært det samme nuppelignende utslettet vært der i godt over 2 uker og jeg begynner å gå lei. Legen mente det var proriasis, men jeg har lest på nettet og kjenner meg ikke igjen i noen av beskrivelsene på psoriasis, så føler meg rimelig rådvill nå. Anonymous poster hash: 15a24...50c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå