Gå til innhold

sykemelding


Ayesh

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg jobber på en butikk vi har stengt på søndager. Men de vi hadde åpent idag pga jul. Jeg ble syk på torsdag så har ikke vært på jobb torsdag fredag lørdag. Bruker egenmelding for disse 3 dagene. Men jeg føler jeg må dra til legen imorgen og få sykemelding siden jeg ikke er bedre. Skal jeg be legen om å ta med søndagen også på sykemeldingen? Siden jeg ble satt opp på søndag og det var 100%betalt. Vanligvis har vi stengt på søndager og det er alltid fri men de to siste søndagene før jul har vi oppe og det er frivillig for dem som vil jobbe. Og jeg ville gjerne jobbe siden jeg trenger penger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, du må til lege i dag. Leger har ikke lov til å tilbakedatere sykemeldinger, særlig ikke når du ikke alt er sykemeldt. Lege eller tap av dagens lønn er alternativene dine.

Anonymous poster hash: 859ec...408

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du må til lege i dag. Leger har ikke lov til å tilbakedatere sykemeldinger, særlig ikke når du ikke alt er sykemeldt. Lege eller tap av dagens lønn er alternativene dine.Anonymous poster hash: 859ec...408

Hvilken lege skal jeg dra til på en søndag?er nødt til å ringe på mandag klokken 8 da legesenteret åpner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest incognita

Arbeidsgiverperioden inkluderer automatisk dagene hvor du har brukt egenmelding i forkant av sykemelding sålenge de er sammenhengende frem til sykemelding. Om du får sykemelding av legen din i morgen vil du også få sykepenger for i dag, bare forklar at det var meningen du skulle jobbe i dag. Det kan hende legen velger å datere sykemelding fra første sykdomsdag, dette er litt forskjellig fra lege til lege da man (til en viss grad) kan bruke skjønn.

Dette er ikke noe du skal oppsøke legevakt for, ring i morgen og få time hos fastlegen din samme dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen tilbakedaterer sykemeldingen dersom det er klart at du har vært syk et par dager før du kommer til legen.



Anonymous poster hash: c157a...8ea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...