AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #1 Skrevet 13. desember 2014 Jeg er redd for å bli syk. Svigermor er litt surrete og skulle lage middag til meg og sønnen hennes da vi var på besøk. Hun skulle lage pannestekt kyllingfilet med ris og saus. Hun er en streng og litt krass dame som liker å ha rett.......... Jeg skulle bare hente noe på kjøkkenet så så jeg at hun tok filetene ut av panna ganske tidlig. Jeg kommenterte det, men hun lovte meg at de var helt perfekt stekt, akkurat som hun alltid har stekt kylling. Jeg turte ikke å si noe tilbake.. Da vi skulle spise, og jeg skar i kyllingen, oppdaget jeg at den var ganske rosa inni. Helt rosa faktisk, bortsett fra stekeskorpa. Hun så ganske stygt på meg da jeg undersøkte kyllingen og spurte om jeg ikke likte maten hun lager. Om den ikke er bra nok meg og min familie (vi er ikke norske). Hun sa også "har dere ikke sånn mat i Kina" (jeg er vietnameser, men har vokst opp i Norge..) Jeg mumlet bare joda, og måtte spise kyllingfileten. Jeg leste på nettet om rå kylling og bakterier, det har visst vært mye om det i media i det siste (det første som dukket opp var en artikkel fra VG) og nå er jeg dritredd forå bli syk!! Kjæresten min kommenterte på stekingen han også, han synes den så rød ut, men da sa svigermor at det er sånn biffen skal stekes.... (Som sagt så er hun surrete). Hva burde jeg gjøre??Anonymous poster hash: f62f6...0a1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #2 Skrevet 13. desember 2014 Spist er spist. Anonymous poster hash: 49792...eb0 1
venus_ Skrevet 13. desember 2014 #3 Skrevet 13. desember 2014 (endret) Jeg hadde tatt den med inn igjen på kjøkkenet og stekt den ferdig. Ville ikke risikert å få i meg antibiotikaresistente bakterier bare for å være snill med en surrete svigermor. Endret 14. desember 2014 av venus_ 9
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #4 Skrevet 14. desember 2014 Dette går nok helt fint, men jeg ville droppet å spise middag hos svigermor fremover. Du skriver at hun er litt surrete. Vet ikke helt hva du mener med det, men hvis hun har en sykdom elns så kan det forklare hvorfor hun ikke greier å lage mat + oppførte seg ufint (med den kina-kommentaren). Anonymous poster hash: b1463...26f 3
Sannerlig Skrevet 14. desember 2014 #5 Skrevet 14. desember 2014 Jeg er redd for å bli syk. Svigermor er litt surrete og skulle lage middag til meg og sønnen hennes da vi var på besøk. Hun skulle lage pannestekt kyllingfilet med ris og saus. Hun er en streng og litt krass dame som liker å ha rett.......... Jeg skulle bare hente noe på kjøkkenet så så jeg at hun tok filetene ut av panna ganske tidlig. Jeg kommenterte det, men hun lovte meg at de var helt perfekt stekt, akkurat som hun alltid har stekt kylling. Jeg turte ikke å si noe tilbake.. Da vi skulle spise, og jeg skar i kyllingen, oppdaget jeg at den var ganske rosa inni. Helt rosa faktisk, bortsett fra stekeskorpa. Hun så ganske stygt på meg da jeg undersøkte kyllingen og spurte om jeg ikke likte maten hun lager. Om den ikke er bra nok meg og min familie (vi er ikke norske). Hun sa også "har dere ikke sånn mat i Kina" (jeg er vietnameser, men har vokst opp i Norge..) Jeg mumlet bare joda, og måtte spise kyllingfileten. Jeg leste på nettet om rå kylling og bakterier, det har visst vært mye om det i media i det siste (det første som dukket opp var en artikkel fra VG) og nå er jeg dritredd forå bli syk!! Kjæresten min kommenterte på stekingen han også, han synes den så rød ut, men da sa svigermor at det er sånn biffen skal stekes.... (Som sagt så er hun surrete). Hva burde jeg gjøre??Anonymous poster hash: f62f6...0a1 Ho Ho! Ingenting som en litt smårasistisk svigemor med kontrollbehov og gryende alzheimer, kanskje? Synes du kunne gjort mer enn å kommentere det, og svart at du liker dine stykker bedre stekt. Jeg hadde ikke klart å spise det du beskriver. Men samtidig kjipt å komme på kant med svigermor.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #6 Skrevet 14. desember 2014 Det er jo ikke bare for deg at det er farlig med bakterier. For alles skyld, burde dere stekt kyllingene mer. Anonymous poster hash: 2a251...477 3
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #7 Skrevet 14. desember 2014 "har dere ikke sånn mat i Kina?" det der var jævlig frekt Hvis hun ikke er vietnameser selv så bør du tørre å si noe imot henne Anonymous poster hash: 5d2b4...64b
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #8 Skrevet 14. desember 2014 Enig du burde ha sagt i fra at det ikke er bra å spise rå kylling. Selv om hun er krass, hun får heller bare bli sur da.Anonymous poster hash: e2be0...2d1
Lutetium 71 Skrevet 14. desember 2014 #9 Skrevet 14. desember 2014 Jeg er redd for å bli syk. Svigermor er litt surrete og skulle lage middag til meg og sønnen hennes da vi var på besøk. Hun skulle lage pannestekt kyllingfilet med ris og saus. Hun er en streng og litt krass dame som liker å ha rett.......... Jeg skulle bare hente noe på kjøkkenet så så jeg at hun tok filetene ut av panna ganske tidlig. Jeg kommenterte det, men hun lovte meg at de var helt perfekt stekt, akkurat som hun alltid har stekt kylling. Jeg turte ikke å si noe tilbake.. Da vi skulle spise, og jeg skar i kyllingen, oppdaget jeg at den var ganske rosa inni. Helt rosa faktisk, bortsett fra stekeskorpa. Hun så ganske stygt på meg da jeg undersøkte kyllingen og spurte om jeg ikke likte maten hun lager. Om den ikke er bra nok meg og min familie (vi er ikke norske). Hun sa også "har dere ikke sånn mat i Kina" (jeg er vietnameser, men har vokst opp i Norge..) Jeg mumlet bare joda, og måtte spise kyllingfileten. Jeg leste på nettet om rå kylling og bakterier, det har visst vært mye om det i media i det siste (det første som dukket opp var en artikkel fra VG) og nå er jeg dritredd forå bli syk!! Kjæresten min kommenterte på stekingen han også, han synes den så rød ut, men da sa svigermor at det er sånn biffen skal stekes.... (Som sagt så er hun surrete). Hva burde jeg gjøre??Anonymous poster hash: f62f6...0a1 Kylling er ikke biff. Den dama ville ikke jeg spist kyllingmiddag hos. Du kan jo skrive ut denne, og la henne lese. Tar hun ikke hintet, hadde jeg latt være å komme på middag. Enkelte gamle folk er ikke interessert i å ta til seg fornuft, og holder på gamle vaner kun fordi de har holdt på med det så lenge. Utdrag: Spis kun kylling som er helt gjennomstekt eller -kokt. Bruk steketermometer hvis du steker en hel kylling. Prøv gjerne å rive av låret og se rundt hofteleddet om kjøttet er hvitt også der. Hvis kjøttet er rosa eller rødt er det ikke godt nok stekt. Hvis du steker kyllingfilet kan du stikke en kniv i den tykkeste delen og se om kjøttsaften som pipler ut er helt klar. Det skal ikke være rosa eller rødt, da må den stekes lenger.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #10 Skrevet 14. desember 2014 Det er tydelig at hun surrer. Skaff henne en time hos fastlege, og fortell legen om dette. Snakk med kommunen så kan hun få ferdig middag levert på døren.Anonymous poster hash: 772eb...7c5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå