Gå til innhold

Savner dere med barn "utelivet"?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei, jeg savner ikke utelivet. Liker ikke bråk og ståk og taxikø uansett, og så vidt jeg husker var det ingen spesielt god følelse å våkne uggen klokka tolv dagen etter, for en ødelagt søndag.

Jeg kan savne alenetid, og tid med venninner, men akkurat utelivet klarer jeg meg utmerket godt uten, og da særlig i julebordsesongen når alt som kan krype og gå skal ut og drikke (for) mye samtidig.

Anonymous poster hash: f04a6...041
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan ikke skjønne at dette skal være noe problem om en bytter på å gå ut.

Altfor mange med barn burer seg inne, og tror at en bytur er noe en bare skal unne seg sjelden.

Kom dere ut på livet om dere ønsker det, ikke sitt inne og vær prektige (en kan drikke oftere enn en gang i året selv om man har unger)

Anonymous poster hash: 26b39...e63

Det er et ganske stort spenn mellom en gang i året og to ganger i uken. Akkurat i julebordsesongen kan det fort hope seg opp. Det er julebord med jobben, kunder, partnere, venner osv. Selv om man til vanlig ikke har noe imot å dra ut og la ektefellen være alene med barna, så blir det litt mye om det skal være hver helg. Særlig hvis partner skal ut like ofte.

Skrevet

Nei, savner ikke utelivet. Andre ting jeg savner mer..

Skrevet

Jeg savner det nesten aldri. De få gangene jeg har savnet det har jeg dratt ut, men nårjeg da er uute savner jeg å være hjemme ;) For meg er det det å være sosial jeg isåfall savner, ikke å dra ut. Det kan jeg lett klare meg uten, og jeg var mye ute før jeg fikk barn.

Skrevet

Jeg la ikke dette fram som et problem 😊

Lurte bare på hvordan andre følte det.

Selvfølgelig kan han gå fordet om ikke jeg har lyst, men han har ikke villet det.

Baker ikke pepperkaker til langt på natt nei, men er trøtt og sliten om kvelden, spesielt nå i den mørkeste årstiden.

Skrev overhodet ikke dette for å være prektig heller 😜

Men synes det passer bedre med festligheter på sommeren. Er så heldig at barna drar en uke på ferie til sine besteforeldre om sommeren, og vi får "voksentid" sammen.

Jeg kjenner meg igjen på det å pynte seg. Det er gøy å sminke seg ekstra og føle seg litt fresh.

Skulle sikkert vært flinkere å pynte seg og prioritere voksentid i hverdagen også, men så var det det med overskudd😜

TS

Anonymous poster hash: 9e0bd...dd7

Skrevet

Enig. Går aldri ut lenger. Trives best hjemme med familien. :)

Er heldig og har verdens beste familie:):)

Anonymous poster hash: 23bb1...bb6

Skrevet

Jeg savner å henge med venner, ikke utelivet på støyete puber (oh yes, jeg har blitt gammel). Det jeg savner mest er muligheten og overskuddet til å trene daglig. Jada, mye er prioriteringer, men jeg har ikke tiltak eller tid til å trene som før, og jeg savner veldig den gleden og det overskuddet treningene ga meg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg er for sliten til å savne å være oppe til langt på natt.

Nå legger jeg meg kl 21 for å orke stå opp med minsten som våkner kl 5 hver morgen.

Gjest Ludodama
Skrevet (endret)

Hvorfor kan du ikke pynte deg til hverdags også? Syns det er så mange som lar være fordi det ikke er sosialt akseptert på en måte. Man må bare drite i hva andre syns å gjøre det man selv ønsker. Livet er for kort til det.

Jeg hsr aldri vært en som er masse ute, jeg liker meg best hjemme med familie. Så for meg har det ikke vært noe savn.

Anonymous poster hash: 73b9e...26f

Jeg sminker meg og går normalt pent kledd, men det passer ikke å stille på jobben jeg har i paljettkjole, pumps og utringning.

Det er heller ikke noe jeg gidder på vinteren kl 06.00 mandag morgen, det ser bare dumt ut.

Men du jobber kanskje et sted hvor det er helt gjengs jobbantrekk? ;)

Det jeg dog savner av fellesaktiviteter er å kunne ha totalt uavbrutt og høylytt sex når og hvor jeg vil.

Endret av Ludodama
Gjest Ludodama
Skrevet

Hvis man har små barn så kan man da gå på julebord etter at barna har lagt seg? Man sitter vel ikke å baker pepperkaker til langt på natt?

Anonymous poster hash: 21c65...4f7

:ler:

For mitt vedkommende handler det og litt om at jeg kommer direkte fra jobb til en rimelig turbo unge, og når han er i seng er jeg så sliten at jeg er ferdig.

Sover særdeles lite, og julebord/byen er det aller siste i hele verden som frister.

Jeg har mer lyst til å orke se en serie eller noe, men selv det utgår i tretthetens desperasjon :P

Jeg ser allerede mørkt på en konsert jeg skal på i februar som er på en hverdag. Tanken på å komme hjem 01 og så underholdes av en unge resten av natta og så opp på jobb 05.30 er liksom mer tiltak enn glede :ler:

Skrevet

Jeg har aldri vært en "utelivsperson" så det hadde bare vært merkelig hvis jeg skulle fått en dragning mot det etter at jeg fikk barn. :) Venner treffer jeg egentlig like mye som før, bare at vi treffes som regel hjemme hos meg eller på en lekeplass og tar kaffen der.

Skrevet

Savner ikke i hele tatt å gå på bråkete uteplasser med fulle folk. Julebord prøver jeg hvert år å finne nye unnskyldninger for lure med unna, men var på ett 1 pliktjulebord forrige helg. Savner veldig å gå på på kafe med gode venninner, men vi har glidd mer og mer fra hverandre så det blir sjelden med det. Dessverre.

Anonymous poster hash: 4ef75...349
Skrevet

Kan ikke skjønne at dette skal være noe problem om en bytter på å gå ut.

Altfor mange med barn burer seg inne, og tror at en bytur er noe en bare skal unne seg sjelden.

Kom dere ut på livet om dere ønsker det, ikke sitt inne og vær prektige (en kan drikke oftere enn en gang i året selv om man har unger)

Anonymous poster hash: 26b39...e63

Sitte inne og være prektige? Så fordi man ikke drikker eller drar ut så er man da prektig?

Jeg festet fra jeg var 15 til langt ut i 20 årene, var stort sett singel og gikk på skoler langt hjemmefra og var da ute på alt mulig i flere år og flere ganger i uken. Så jeg var ganske ferdig med fyll og uteliv et par år før barn kom inn i bildet.det finnes faktisk de som legger en sånn livsstil bak seg og ikke har noen ønsker om å leve sånn mer, med eller uten barn.

Er så lei av og høre at det er så fælt og ikke dra ut og drikke da man har fått barn.

Jeg er med på julebord jeg, og har en mann som aldri sier noe på at keg skal ut på noe. Men jeg drikker ikke. Men jeg velger vel heller å gå på kino enkelt kafe med ei god venninne enn å dra it på byen.

Og bare så det er sagt, så kristisrer jeg ikke de som drikke på julebordet eller er ute på byen, men for min del må vel dette være opp til hver enkelt, uten at andre skal legge seg borti om man er kjedelig eller for mye ute osv. Folk er så flinke til å fortelle hvordan andre dkal oppføre seg og hva som er fasiten når man har barn, men aldri snakk om at vi er forskjellige og vi ønsker forskjellige ting.

Anonymous poster hash: 55cd5...ce7

• Liker 1
Skrevet

Jeg savner det veldig. Jeg trodde jeg hadde festet fra meg, men den gang ei. Vi har dessverre ingen som kan sitte barnevakt for oss, så vi får aldri tid til å gå ut oss to. Hadde jeg visst at deg skulle isolere oss så mye å få barn ville jeg ombestemt meg... :(

Anonymous poster hash: 68da0...717

Skrevet

Jeg savner det veldig. Jeg trodde jeg hadde festet fra meg, men den gang ei. Vi har dessverre ingen som kan sitte barnevakt for oss, så vi får aldri tid til å gå ut oss to. Hadde jeg visst at deg skulle isolere oss så mye å få barn ville jeg ombestemt meg... :(

Anonymous poster hash: 68da0...717

Som om jeg skulle skrevet det selv.

Anonymous poster hash: f65d0...967

Skrevet

Savner det ikke nei. Hvis jeg vil ut så kan jo pappaen være hjemme med ungen(e). Savner det jo litt nå da siden jeg er gravid og ikke har vært på noe fest siden juni, men så snart baby er eldre og pappaen kan ta han om natten så blir jeg å ta meg en tur ut dersom det er noe jeg vil dra på. Det samme gjelder for faren. Vi har regelmessig barnevakt, men det er sjeldent for å dra på fest sammen. Det er da gjerne for å ha litt kjærestetid utenfor hjemmet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...