Gå til innhold

Savner dere med barn "utelivet"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I disse julebordtider har vi blitt invitert på flere julebord. Vi har valgt en kveld uten barn og spist middag med vår viktigste samarbeidspartner. Ellers har vi takket nei til alt.

For min egen del er dette ingen problem, mens min samboer har nok mer problemer med å si nei.

Jula er barnas tid og jeg synes kvelder med pepperkaker osv sammen med ungene er viktigere en å skaffe barnevakt flere ganger i desember.

Da synes jeg det er enklere og mer fristende å ta seg en helaften om sommeren da barna gjerne er på besøk hos besteforeldre.

Anonymous poster hash: 74015...ed6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men kan dere ikke bytte på å dra dersom dere ikke ønsker å bruke barnevakt så ofte?

Anonymous poster hash: cdcf7...7e6

• Liker 3
Skrevet

Vi har kun en kveld på julebord sammen, ellers så deler vi oss selvsagt. Jeg har en på 12 uker og en på 3 og vært på 3 julebord alene som han har tatt ungene.

Anonymous poster hash: f608f...d33

• Liker 1
Skrevet

Nei, savner det ikke :)

Gjest Ludodama
Skrevet

Nei, men så har jeg til gjengjeld vært på byen/konserter og diverse julebord fra jeg var 17 til jeg var 32 akkurat når jeg ville(og det var ganske ofte i perioder).

Jeg har ventet og gledet meg såpass lenge til å få barn(i tillegg til å få dekket sosialt behov over mange år som voksen uten barn) at det er nada problem.

Men jeg savner litt å pynte meg mer enn hverdagslig og faktisk bruke alle de fine skoene og kjolene mine ;)

Blir liksom litt over the topp å stille 08.00 på tbanen en mandag morgen i kort paljettkjole og høyhælte skoletter med knallrød neglelakk og leppestift liksom :P

• Liker 3
Skrevet

Var mye ute da jeg var yngre og trodde jeg var ferdig med å feste da jeg fikk barn. Den gang ei. Kunne tenkt meg å dra mer ut, i tillegg en fryktelig trang til å reise og kanskje bo i utlandet også.

Anonymous poster hash: f65d0...967

• Liker 1
Skrevet

Vi har jo mulighet til å gå ut hver for oss, og vente til barna sover så de ikke merker noe. Men det jeg savner, er faktisk ork og overskudd til å gjøre det! Jeg har kronisk litt søvnunderskudd, da nettene er så som så, og lillemor foretrekker mamma om natten (dvs dersom far skal ta henne, holdes jeg likevel våken av gråt).

Da jeg var på julebord i forrige uke, begynte jeg å gjespe i 8tiden (hadde stått opp 5, og blitt vekt noen ganger i løpet av natten), og dro tidlig hjem. Jeg mister stemningen og blir trøtt og sliten. Samt vet at de små står opp tidlig dagen etter uansett osv. Så jeg savner ikke utelivet, men jeg savner litt lysten på det, om det gir mening...

Anonymous poster hash: 5126d...521

• Liker 2
Skrevet

Jula er ikke bare barnas tid. De voksne har også godt av å gå ut å finne på litt av og til selv om de har barn. Men det finnes grenser. Vertfall en gang i hele Desember er det greit å gå ut på livet.

• Liker 6
Skrevet

Savner det ikke spesielt mye. Det er som regel besteforeldre som sitter barnevakt og de er enda i arbeidslivet og har sine egne julefestligheter å komme seg på. Det er dog ingen problem at vi deler oss og drar ut hver for oss. Man drar ofte ut etter ungene er lagt seg og sover gjerne litt lengre dagen etterpå, men det forventes at formen er såpass fin at ettermiddagen derpå er dugelig for familieaktiviteter. Når vi først har barnevakt så liker vi heller å gå på kino eller ut å spise bare oss to.

Det jeg egentlig savner mest er å pynte meg skikkelig med høye stiletthæler og fine kjoler, enn alkohol og jentervors.

• Liker 1
Skrevet

Hvis man har små barn så kan man da gå på julebord etter at barna har lagt seg? Man sitter vel ikke å baker pepperkaker til langt på natt?

Anonymous poster hash: 21c65...4f7
  • Liker 2
Skrevet

Savner det er kanskje litt sterkt ord. Det er jo ikke som om dette er noe jeg går og tenker på til vanlig, men det hender at jeg kjenner litt på det når jeg må takke nei til noe jeg har lyst til å få med meg. Savner mest det å kunne være spontan og dra ut rett etter jobb.

Skrevet

Vi har jo mulighet til å gå ut hver for oss, og vente til barna sover så de ikke merker noe. Men det jeg savner, er faktisk ork og overskudd til å gjøre det! Jeg har kronisk litt søvnunderskudd, da nettene er så som så, og lillemor foretrekker mamma om natten (dvs dersom far skal ta henne, holdes jeg likevel våken av gråt).

Da jeg var på julebord i forrige uke, begynte jeg å gjespe i 8tiden (hadde stått opp 5, og blitt vekt noen ganger i løpet av natten), og dro tidlig hjem. Jeg mister stemningen og blir trøtt og sliten. Samt vet at de små står opp tidlig dagen etter uansett osv. Så jeg savner ikke utelivet, men jeg savner litt lysten på det, om det gir mening...

Anonymous poster hash: 5126d...521

Dette forstår jeg veldig godt!

Jeg savner ikke utelivet nå, men gjorde det veldig de årene ungene var mye våkne på natta. Nå er minsten 4 og det er mulig å ha en lang kveld ute, og faktisk ha det bra. Jeg må opp 630 uansett, men når det er helg kan jeg legge meg igjen etter at de små er plassert foran TVen. Og jeg tåler en natt med lite søvn, fordi jeg normalt får 6-7 timer og ikke er så sykt i underskudd som jeg var de første årene.

Men vi går ikke ut sammen, mannen og jeg. Har ikke barnevakt. Men vi får forresten veldig sjelden invitasjoner til samme fest, så det er ikke noe problem.

Gjest RompeRusk
Skrevet

Savner absolutt ikke et friere liv! Har vært ute på byen 1 gang, vesla er snart 1 :)

Gjest Ive Lina
Skrevet

Julebord var omtrent det eneste vi brukte barnevakt til da barna var små. Og da var det en kveld i året for det var bare jobben min som hadde julebord for ansatte med partnere.

Dersom vi gikk ut utenom dette så var det en sjelden gang og da gikk jeg med venninner eller kollegaer og det samme gjorde mannen min.

Nå når barna er voksne og vi kan gjøre akkurat hva vi vil så er vi blitt noen skikkelige stuegriser. Priser oss lykkelige for at vi kan kose oss hjemme og slippe utelivet. Å gå ut i desember er jo bare stress hvis man ikke har noen som kan hente ... taxi-køene er milevis. Nei, takke meg til å være hjemme :laugh:

Skal jeg ut så går jeg ut lørdag formiddag med venninnen min. Da kombinerer vi kafèturer med shopping og kommer oss hjem før fest-folket kommer til byen.

Skrevet

Ja, jeg savner det å kunne være mer spontan i forhold til ulike byturer. Jeg er ikke noe "fest-menneske", liker ikke å danse selv etc. Men det er jo gøy å kunne være litt ute på vift litt oftere enn man kan nå.

Anonymous poster hash: 2b8d9...09f
  • Liker 1
Skrevet

Kan ikke skjønne at dette skal være noe problem om en bytter på å gå ut.

Altfor mange med barn burer seg inne, og tror at en bytur er noe en bare skal unne seg sjelden.

Kom dere ut på livet om dere ønsker det, ikke sitt inne og vær prektige (en kan drikke oftere enn en gang i året selv om man har unger)

Anonymous poster hash: 26b39...e63

• Liker 5
Gjest Keikolina
Skrevet

Nei, savner det ikke, var jo bare slitsomt.

Skrevet

Savner det overhodet ikke. Jeg er nok veldig kjedelig av meg, og trives aller best hjemme i sofakroken om kveldene. Fikk festet nok i fra meg i noen år før jeg fikk nok, det er rett og slett ikke min type livsstil. Var ute i fjor sommer en kveld, og det var den første og eneste kvelden etter jeg ble mamma. Har sluttet å drikke alkohol også, kunne gjerne ta meg et glass vin til maten før eller sprette en cider til kveldskos, men fikk rett og slett avsmak på alkoholsmaken etter jeg hadde gått et helt svangerskap uten. Blir kvalm av smaken.

Men mannen drar ut med kompiser like ofte som han gjorde før, som ikke er særlig ofte i grunn. Jeg er jo hjemme uansett så det er jo aldri noe problem.

Skrevet

Kommer jo an på hvor sosiale dere er sånn ellers, utenom julebordsesongen. Jula er barnas tid, men voksne trenger en liten utblåsning innimellom de også. Men så klart ikke med julebord annenhver dag.

Selv har jeg fri annenhver helg, så jeg har mer enn nok tid til sånt..

Skrevet

Nei, men så har jeg til gjengjeld vært på byen/konserter og diverse julebord fra jeg var 17 til jeg var 32 akkurat når jeg ville(og det var ganske ofte i perioder).

Jeg har ventet og gledet meg såpass lenge til å få barn(i tillegg til å få dekket sosialt behov over mange år som voksen uten barn) at det er nada problem.

Men jeg savner litt å pynte meg mer enn hverdagslig og faktisk bruke alle de fine skoene og kjolene mine ;)

Blir liksom litt over the topp å stille 08.00 på tbanen en mandag morgen i kort paljettkjole og høyhælte skoletter med knallrød neglelakk og leppestift liksom :P

Hvorfor kan du ikke pynte deg til hverdags også? Syns det er så mange som lar være fordi det ikke er sosialt akseptert på en måte. Man må bare drite i hva andre syns å gjøre det man selv ønsker. Livet er for kort til det.

Jeg hsr aldri vært en som er masse ute, jeg liker meg best hjemme med familie. Så for meg har det ikke vært noe savn.

Anonymous poster hash: 73b9e...26f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...