Gå til innhold

Intervju etter personlighetstest

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

har blitt innkalt til 2. gangsintervju etter at jeg tok en personlighetstest (SHL OPQ) som de sendte meg på email.

Jeg lurer på hva jeg bør gjøre for å forberede meg best mulig til dette møtet.

takk

Anonymous poster hash: 12398...120
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det vanlig at man må ta en personlighetstest ved et intervju? er ikke det veldig privat?

For å svare på spørsmålet ditt.. Det er kanskje lurt å se på resultatene fra personlighetstesten og være klar over egne styrker og svakheter? Hvordan de positive sidene ved deg selv kan bidra til utvikling i bedriften for eksempel?

Lykke til! :-)

Skrevet

Man pleier å ha en samtale rundt resultatene fra personlighetstesten, hvor man kan utdype svar og forklare bedre på områder der den ikke stemmer.

Anonymous poster hash: 6c685...a81
Skrevet (endret)

Det er ikke så mye å forbedre seg på. Se ser på hva du svarte i forhold til en stor ledergruppe og du må utbrodere dette. Du kan ligge midt på eller avvike. Du skal relatere dette til jobbsituasjoner og de vil ha eksempler fra arbeidslivet.

Jeg synes intervjuet tråkket litt over mine grenser og var alt for privat. Spørring og graving i nesten to timer. Jeg er ikke en person som lett blir satt ut, men dette ble litt over streken.

Endret av h/k
Skrevet

Intervjuer vil sikkert ( forhåpentligvis) gå igjennom testen med deg og forklare hva resultatet er på de ulike skalaene. Nå er det noen år siden jeg brukte OPQ så jeg husker ikke de ulike skalaene, men det går på om du er en person som tar ledelsen, hvor utadvendt du er, hvor nøyaktig, hvor planleggende, temperament, energinivå, konkurranseinstinkt etc. Det kan være lurt å ha tenkt ut noen eksempler som demonstrerer det du mener er din personlighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...