Gå til innhold

Jotunheimen -med hund


Julie

Anbefalte innlegg

Hei!

Snart drar jeg og ei venninne (pluss bikkjene våre) på ukestur til Jotunheimen. I den forbindelse har vi blitt fortalt at på enkelte av hyttene må hundene belage seg på bl.a. å ligge ute i ei bod og i bila. Skal ærlig innrømme at jeg er skeptisk til dette, spesielt i ei bod hvor det sannsynligvis også vil være andre fremmede hunder. Noen som har hatt med seg hund i Jotunheimen her? Fungerte det greit?

Kan selvfølgelig droppe å ta med hunden, men det blir ikke det sammen uten. Blir litt ironisk å ordne hundepass til henne for at matmor skal på fjelltur oxo :ler:

Klems,

Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Et kjapt søk på DNT sine sider viser at det er 26 hytter som har hundehus, men ingen i Jotunheimen.

Som en generell regel får man ikke ha med seg hund inn på hyttene, men blir henvist til ei bu eller et separat hus. Dette gjelder ikke bare enkelte av hyttene.

Jeg har vært mye på tur både i Jotunheimen og andre steder og det ser ut til å fungere greit de fleste steder. Det kommer jo litt an på hunden din også, hva den er vant til ellers.

B.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Takk for svar. Har tatt en ringerunde til de aktuelle hyttene, det ser ut til å ordne seg noenlunde. Ene hytta må hundene ligge i bila, andre hytta ute i ei bu, mens de andre hyttene har "hunderom" forbeholdt folk med hund som vi kan få benytte mot et tillegg på 150 kroner. Hunden er grei og rolig, ikke intrs. i andre folk eller dyr.

Provoserer meg litt at turistforeninga ikke har fått til å orden ett eneste hunderom på alle de betjente hyttene i Jotunheimen. Så mange hundeeiere det er i Norge, burde det vært logisk mener jeg. *Dagens utblåsning* :evil:

Klems,

Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...