AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #21 Skrevet 13. desember 2014 Okei, men da er ikke dosen til sammen så ille? Spiser litt mandariner også da. Har hatt jernlager som har vært lavt så derfor. Hva med soppkuren? Skal aldri ta 3 stk på så kort tid mellom heller. Jeg tror det var paracet/pinex. Uff, blir så bekymret. Slitsomt! Anonymous poster hash: 29bae...0ce Soppkuren er helt sikkert fin. Det er ikke slik at alle legemidler påvirker alle andre legemidler veldig mye alltid, så hvis legen din vet at du bruker Loette har han helt sikkert valgt en soppkur som kan kombineres med Loette. Det en skal være forsiktig med er å kombinere helsekostmidler med enkelte sterke medisiner, eller bruke reseptfrie medisiner uten å se i pakningsvedlegget om de kan kombineres med alle andre medisiner en bruker og alle sykdomer en har. Spesielt viktig er det for de som har problem med hjerte, lever, nyrer og sentralnervesystemet, eller for medisiner som påvirker de. Hvis du leser pakningsvedlegget og er ærlig ovenfor legen din om alt av kosttilskudd du tar, bør du være trygg. Anonymous poster hash: dbe9a...26a
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #22 Skrevet 13. desember 2014 På pakningsvedlegget står det "advarsel" om dette soppmiddelet. Hun vet jo at jeg har hatt lavt jernlager så da vet hun sikkert også at jeg tar c vitaminer for å få jernet til å taes opp i kroppen. Har ikke fortalt at jeg tar paracet rett og slett for at jeg ikke har tenkt over det selv. Når jeg sier "tar paracet" så høres jeg jo ut som den hypokonderen, men har hatt litt leddsmerter og hodepine det siste året pga dette. Har og hatt ettervirkninger av kyssesyken som har gjort at immunforsvaret mitt ikke har vært på topp. Ellers er jeg ei frisk jente. Skal aldri mer ta paracet igjen. Huff. Anonymous poster hash: 29bae...0ce
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #23 Skrevet 13. desember 2014 Tok senest to paracet i for i gårs. Burde jeg bruke ekstra beskyttelse ved samleie? Føler kanskje jeg bekymrer meg litt unødvendig nå, men tenker sånn på den dagen jeg tok 3 stk og når jeg plusser sammen det med c vitaminene og multivitamin med også innhold av c vitaminer og de gangene jeg har tatt to paracet så føler jeg meg skikkelig dum. Anonymous poster hash: 29bae...0ce
Gjest Tiaaa Skrevet 13. desember 2014 #24 Skrevet 13. desember 2014 Jeg vil hvertfall takke for alle svar. Ble mange som. :-)
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #25 Skrevet 13. desember 2014 Tok senest to paracet i for i gårs. Burde jeg bruke ekstra beskyttelse ved samleie? Føler kanskje jeg bekymrer meg litt unødvendig nå, men tenker sånn på den dagen jeg tok 3 stk og når jeg plusser sammen det med c vitaminene og multivitamin med også innhold av c vitaminer og de gangene jeg har tatt to paracet så føler jeg meg skikkelig dum. Anonymous poster hash: 29bae...0ce Jeg har tenkt litt mer på dette, og kommet fram til at elv om c-vitamin og paracet gjør at det blir mer etinyløstradiol i blodet, så trenger ikke det bety at pillen ikke virker. Etinyløstradiol er et av virkestoffene, så hvis det blir litt mer av det kan det bety at virkningen blir sterkere og ikke svakere. Det vil si at du ikke blir mindre sikker, men at du kanskje kan få litt sterkere bivirkninger. Det kan ikke være veldig alvorlig, for legen burde ha advart deg om du måtte holde deg unna noe så vanlig som paracet og vitamintilskudd. Det går bra å ta to paracet en gang i blant, men du bør ikke ta tre om gangen flere ganger. Når du er ferdig med eksamensperioden bør du prøve å unngå smertestillende, for da unngår du at du må ta større dose for å få samme effekt. Når du har fri er det bedre å prøve å sove eller hvile bort smerten. Hvis det er for vondt til å slappe av kan du ta en paracet for å dempe smerten litt. Anonymous poster hash: dbe9a...26a
Gjest Tiaaa Skrevet 13. desember 2014 #26 Skrevet 13. desember 2014 OK, så jeg kan ta det med ro da? :-)Legen min vet ikke noe om vitaminene eller paracetbruken (høres ut som jeg tar hver dag).
Gjest Tiaaa Skrevet 13. desember 2014 #27 Skrevet 13. desember 2014 (endret) Jeg er faktisk litt lettet nå for slik jeg tolker det så er det kun snakk om hormonelle bivirkninger og ikke svekking av selve beskyttelsen? Håper det. Endret 13. desember 2014 av Tiaaa
Gjest Tiaaa Skrevet 13. desember 2014 #28 Skrevet 13. desember 2014 (endret) *er dette riktig tolket? Jeg er også noe plaget med soppinfeksjoner (candida), er det å ta probiotika noe fare? Endret 14. desember 2014 av Tiaaa
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #29 Skrevet 14. desember 2014 Da probiotika renser tarmen mener jeg så er jeg redd den hemmer opptaket av p piller i tarmen. Anonymous poster hash: 29bae...0ce
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #30 Skrevet 14. desember 2014 *Dytter Anonymous poster hash: 29bae...0ce
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #31 Skrevet 14. desember 2014 Da probiotika renser tarmen mener jeg så er jeg redd den hemmer opptaket av p piller i tarmen. Anonymous poster hash: 29bae...0ce Probiotika renser ikke egentlig tarmen. Probiotika skal styrke tarmfloraen, slik at det blir flere snille bakterier i tarmen som spiser maten for deg og lager stoffer du ikke klarer å få ut av maten selv. Dette gjør at maten blir bedre utnyttet, og at tarmene fungerer bedre. At tarmene fungerer bedre betyr ikke at fordøyelsen går raskere, men det blir mindre luft og mer behagelig avføring. Tarmskylling eller detox-kurer som gir diare kan derimot tenkes å hemme opptaket av p-piller, selv om jeg ikke har lest meg opp på det. Anonymous poster hash: dbe9a...26a
Gjest Tiaaa Skrevet 14. desember 2014 #32 Skrevet 14. desember 2014 OK. :-) Men hva med at jeg tok den candida kuren svelgetablett). Kan den ha minsket effekten av p pille? Det står at den og paracet samt c vitaminer øker etyniløstra i kroppen. Men slikt jeg forstår det gjelder kun dette bivirkninger og ikke selve beskyttelsen?
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #33 Skrevet 14. desember 2014 OK. :-) Men hva med at jeg tok den candida kuren svelgetablett). Kan den ha minsket effekten av p pille? Det står at den og paracet samt c vitaminer øker etyniløstra i kroppen. Men slikt jeg forstår det gjelder kun dette bivirkninger og ikke selve beskyttelsen? Hvis du fikk kuren av fastlegen din, og fastlegen din var den som skrev ut p-pillene til deg, så er jeg ganske sikker på at det ikke svekket beskyttelsen. Dersom du er i tvil kan du ringe legen din på mandag og spørre. Siden jeg bare kan basere meg på pakningsvedlegget og min begrensede biologi kan jeg ikke være mer en ganske sikker, mens legen som har ang utdannelse innen medisin kan gi deg helt sikre svar. Anonymous poster hash: dbe9a...26a
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #34 Skrevet 14. desember 2014 Etinyløstradiol heter stoffet. Det står at det kan øke i blodet ved inntak av paracet, c vitaminer og denne soppkuren, men det trenger da ikke bety noe for beskyttelsen? Det er jo faktisk et av virkestoffene i p pillen. Anonymous poster hash: 29bae...0ce
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #35 Skrevet 14. desember 2014 Etinyløstradiol heter stoffet. Det står at det kan øke i blodet ved inntak av paracet, c vitaminer og denne soppkuren, men det trenger da ikke bety noe for beskyttelsen? Det er jo faktisk et av virkestoffene i p pillen.Anonymous poster hash: 29bae...0ce Hvorfor spør du om det samme om og om igjen når du har fått svar på det du lurte på flere ganger?? Anonymous poster hash: 9ad41...ea8
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #36 Skrevet 14. desember 2014 Jeg beklager! Jeg lurte bare på om jeg hadde oppfattet det riktig at etinyløstradiol gir bivirkninger istedet for at det ødelegger beskyttelsen. Fikk ikke med meg at det var noe direkte svar på dette. Lurte bare på om jeg hadde tolket riktig. Men takk for alle svar. Anonymous poster hash: 29bae...0ce
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå