Gå til innhold

Hvit prikk/klump ytterst på tunga.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått en hvit liten prikk/klump ytterst på tunga mi. Det gjør vondt når jeg får tunga borti tennene og sånn. Har noen her peiling på hva det kan være, hvorfor man får det, og om det finnes en måte man kan bli kvitt det fort på? Det er ubehagelig å snakke når man har det slik, men noe sosial må jeg jo være.



Anonymous poster hash: c414c...4bd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

åh, dette hadde mannen og jeg for noen uker siden, det viste seg at det var trøske, sopp!

Det bar ikke det typiske med masse hvitt belegg men vi ventet lenge før vi sjekket det hos lege og da hadde vi 10-15 slike hvite prikker ytterst på tungekanten, og ingen hadde tenkt det var trøske!

Nå er det borte, etter å ha brukt middel for det :)



Anonymous poster hash: 1b6cc...567
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går som regel bort av seg selv etter en stund. Er ganske vondt, men ikke så mye å gjøre med det. Jeg pleier å få det hvis jeg har spist mye sukker en periode. Men det kan være mange grunner til at det oppstår, og det er som regel ikke noe farlig i hvert fall. Bare gi det litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sladrekvise kalte mamma det. De gjør vondt, men er ikke farlige. Den forsvinner snart.

Du kan bite den bort- det gjorde jeg så ikke mamma skulle tro jeg hadde sladret

Dersom du biter den av, noe som gjør fryktelig vondt, får du et lite sår, men tungen gror veldig fort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...