AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #1 Skrevet 13. desember 2014 Våknet i natt av at jeg måtte veldig på do og hadde vondt i magen. Gikk på do to ganger, hadde diare, men følte meg egentlig fin igjen etter på, og sovnet igjen etter et par timer. Nå har jeg sovet fem timer. Er sulten (magen rumler etter mat). Problemet mitt er angsten. Jeg er så redd for å kaste opp, og har tidligere vært lammet av angsten (klarte ikke spise, sove, gå ut av døren uten å få full panikk). Det høres jo helt tullete ut, men emetofobien var helt ekstremt ødeleggende. Om jeg blir dårlig i magen (som i natt, noe som så og si aldri skjer) blir jeg ekstremt redd for at det skal komme den andre veien også, og det lammer jeg totalt. Klarer ikke spise eller drikke. Men siden jeg egentlig føler meg fin, så er det vel over? Eller hva tenker dere? Var egentlig ikke noe særlig kvalm i natt, tror jeg (angstopplevelsen og kvalme er det samme for meg, så jeg klarer ikke helt skille det), og med en gang jeg hadde gått på do den andre gangen følte jeg en letthet; som om det hadde gått over. Kan noen fortelle meg at jeg kan spise helt trygt? Jeg eeeer så sulten Anonymous poster hash: 6bb80...820
Sylvari Skrevet 13. desember 2014 #2 Skrevet 13. desember 2014 Bare fordi du hadde diare betyr ikke det at du kommer til å kaste opp, de har ingen sammenheng. 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #3 Skrevet 13. desember 2014 Jeg forstår deg så godt! Jeg er akkurat som deg, tenker akkurat likens om jeg får diaré og angsten jeg har gjør meg kvalm og gir meg sykdomsfølelse :/ Men det som hjelper meg er å tenke slik at, er jeg syk så er jeg syk, dermed så hjelper det ikke om jeg ikke spiser, kroppen trenger mat. Mat vil ikke fremskyve noe uansett. Samtidig, kan jo hende du bare hadde i deg noe du ikke tålte igårkveld, eller at du fikk et lite angstanfall. Føler du deg bedre nå så er du trygg, bare spis du. Tenk så lite som mulig, for angsten gjør deg jo kvalm den og :/Anonymous poster hash: 39ce3...1b7
Hirondelle Skrevet 13. desember 2014 #4 Skrevet 13. desember 2014 (endret) Det skal nok gå greit Endret 13. desember 2014 av LaurenC
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #5 Skrevet 13. desember 2014 Har emetofobi selv og har opplevd samme situasjon flere ganger! Gått fint hver gang. Slapp av Anonymous poster hash: 9c913...4e7
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #6 Skrevet 13. desember 2014 Du kan spise litt forsiktig til å begynne med, så du ikke irriterer magen. Hvis du ikke kaster opp er du frisk. Anonymous poster hash: 90a63...e23
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #7 Skrevet 13. desember 2014 Takk! Jeg har fått i meg tre kjeks og litt te nå, går fint hitil, men eer så nervøs! er liksom redd for at jeg skal bli kvalm igjen med en gang jeg får noe i magen att, for eksempel.. Lever i angsten i trua om at med tom mage kaster man ikke opp (jeg vet det ikke stemmer, men i panikkhodet mitt er det sannheten). Anonymous poster hash: 6bb80...820
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #8 Skrevet 13. desember 2014 Du kan spise litt forsiktig til å begynne med, så du ikke irriterer magen. Hvis du ikke kaster opp er du frisk. Anonymous poster hash: 90a63...e23 Men jeg kastet jo ikke opp i natt heller, bare diare. Så burde jeg kaste opp av å spise noe? Anonymous poster hash: 6bb80...820
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #9 Skrevet 13. desember 2014 Nå har jeg fått i meg ganske mange kjeks og litt vann og te. Er fortsatt veldig engstelig, men har innsett at det i natt bare var som det var. Hadde jeg skulle kastet opp hadde jeg vel gjort det allerede. Tar det også som et godt tegn at magen rumler etter mat. Blir ikke gøy å dra på jobb, men det får jeg overleve. Jeg blir jo hentet i kveld heldigvis. Takk for svar. Det er skrekkelig vondt med denne emetofobien; men jeg kommer meg gjennom den sakte men sikkert. Akkurat nå er det vondeste det faktum at når jeg går i total panikk klør jeg meg over hele kroppen, og nå har jeg svææære sår på armene, leggene og et massivt et på halsen og brystet... Ser heelt forferdelig ut! Godt det er vinter og jeg kan gå med skjerf inne... Det ser helt forjævlige ut, de sårene. Anonymous poster hash: 6bb80...820
Leini Skrevet 13. desember 2014 #10 Skrevet 13. desember 2014 Høres alt annet enn godt ut. Men det er jo veldig positivt at du har spist og drukket litt! Prøv å få tankene over på noe annet. Se film, driv med en hobby,skravle på tlv etc
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #11 Skrevet 13. desember 2014 Har det akkurat som deg. Og fikk selvfølgelig diarè natt til igår. Men jeg tok mot til meg og spiste og det gikk fint Anonymous poster hash: 257ea...625
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå