AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #1 Skrevet 12. desember 2014 Har ofte lurt på hvorfor mennesker med psykisk utviklingshemming ser annerledes ut enn friske? Man ser jo(stort sett i alle fall) at de har et eller annet. Jeg skjønner liksom ikke helt hvorfor utseendet påvirkes av at hjernen deres ikke fungerer slik som hos friske mennesker? Bare genuint nysgjerrig, ikke meningen å tråkke noen på tærne. Plager meg ikke at de ser annerledes ut altså, jeg bare lurer på hvorfor det er sånn. Anonymous poster hash: a8338...ecf
BlendaSensitive Skrevet 12. desember 2014 #2 Skrevet 12. desember 2014 Fordi det er en del av syndromet, deres handicap for å si det sånn. Ofte (men ikke alltid) så vil en person som er født med et eller annet, gjerne ha flere komplikasjoner. Eksempel: hos personer med Downs syndrom så er det veldig vanlig med hjertefeil også. Og der er utseende absolutt en del av syndromet, en av kjennetegnene.
Minya Skrevet 12. desember 2014 #3 Skrevet 12. desember 2014 Det kommer litt an på. Ofte har mennesker med psykiske utviklingshemninger også fysiske utviklingshemninger. Folk med Downs syndrom er et godt eksempel der, fordi det ekstra kromosomet påvirker både hjernen og kroppen, slik at de får et spesifikt utseende. Cerebral Parese kommer også i forskjellige grader, mange med CP er feks ikke spesielt utviklingshemmet i hjernen i det hele tatt, mens kroppen blir en eneste stor floke. Generell psykisk utviklingshemming som kommer av hjerneskader, feks pga for lite oksygen under fødsel, påvirker utviklingen av kroppslige funksjoner også fordi kroppen fortsetter å utvikle mange funksjoner etter fødselen. Hjerneskader påført senere i livet gjør jo ofte at pasienten får et litt halvtomt uttrykk i øynene og ofte også et slags halvglis.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #4 Skrevet 12. desember 2014 Tror de kan ha noe med hvor stor kontroll de har over f.eks ansiktsfunksjoner. Vet om en som var en pen, ung mann og ble hjerneskadd etter surstoffmangel i voksen alder. Bare ett år etter, så han ut som om han hadde hatt hjerneskade hele livet.Anonymous poster hash: 0d281...59e 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå