Gå til innhold

Strekkmerker :( Hjelp!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er kun 23 år gammel, men begynner allerede nå å få strekkmerker... Er ikke på noen måte overvektig, men de kommer visst snikende uansett. Jeg har fått på innside lår, hofter, bryst, rumpe og i dag oppdaget jeg det jammen meg på leggene også. De har aldri vært røde/lilla, plutselig var det bare noen hvite striper der. Jeg synes det er så fryktelig stygt og vil ikke ha det :(

Er det noe som faktisk funker mot strekkmerker? Jeg synes dette er skikkelig ille, og tanken om å gå gravid freaker meg helt ut. Når jeg som er så liten nå og ikke legger på meg noe særlig allerede har mange, hvordan blir det da om man er gravid? :(

Hvorfor har ingen kjendiser strekkmerker? Kim Kardashian feks. var jo kjempe stor som gravid, hvordan klarte hun å unngå det??

Anonymous poster hash: 540a3...2ff
Videoannonse
Annonse
Gjest SånnCirka
Skrevet

Det er helt normalt å ha strekkmerker uansett vekt eller om du har vært gravid eller ei. Ikke sammenlign deg med kroppene til kjendiser. De er ofte retusjert eller sminket....

Skrevet

Strekkmerker er genetisk og hormonelt. Er dessverre ikke så mye som hjelper mot det:)

Anonymous poster hash: 43ef7...408

• Liker 1
Skrevet

Slapp av. Nesten alle har dem. Og de blir mindre synlige med årene.

Anonymous poster hash: 53fbb...c11

• Liker 1
Skrevet

Jeg er kun 23 år gammel, men begynner allerede nå å få strekkmerker... Er ikke på noen måte overvektig, men de kommer visst snikende uansett. Jeg har fått på innside lår, hofter, bryst, rumpe og i dag oppdaget jeg det jammen meg på leggene også. De har aldri vært røde/lilla, plutselig var det bare noen hvite striper der. Jeg synes det er så fryktelig stygt og vil ikke ha det :(

Er det noe som faktisk funker mot strekkmerker? Jeg synes dette er skikkelig ille, og tanken om å gå gravid freaker meg helt ut. Når jeg som er så liten nå og ikke legger på meg noe særlig allerede har mange, hvordan blir det da om man er gravid? :(

Hvorfor har ingen kjendiser strekkmerker? Kim Kardashian feks. var jo kjempe stor som gravid, hvordan klarte hun å unngå det??

Anonymous poster hash: 540a3...2ff

Smør deg med fet krem der du begynner å få eller har fått strekkmerker :-) det finnes også strekkmerkekrem på apotek, men jeg bruker bare en eller annen fet fuktighetskrem jeg har hjemme. Hittil har jeg bare hatt røde/lilla som jeg har smurt inn godt og så har de blitt borte uten at det ble hvitt.

Og så bruker jeg å scrubbe hele kroppen godt minst en gang i uka, men da fokuserer jeg mest der jeg får cellulitter :fnise:

Jeg er ikke helt sikker på om dette egentlig har noen effekt, men hittil har jeg klart å holde de røde/lilla strekene i sjakk.. Er bare 21 år da vel og merke.. Jeg liker i hvertfall å TRO at dette virker..

Skrevet

Jeg er 33, gidder sjeldent å smøre meg, opp og ned i vekt har jeg vært flere ganger og gravid også. Ikke er jeg spesielt sunn heller. Strekkmerker eller hengende hud har jeg ikke i det hele tatt.

Strekkmerker er ofte genetisk, noen har bare mere elastisk hud enn andre og slipper unna. Mamma sa til meg at det man burde gjøre som gravid iallefall er å gå å klype/dra litt lett i huden på magen hele graviditeten så blir den ikke så sprengt.

Anonymous poster hash: 33cb5...ec7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...