Gå til innhold

Utsette mensen lenge..Dumt?


Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg går på ppiller, og som de fleste synes jeg det å ha mensen er noe herk. Jeg får veldig menssmerter, og blødningene er jo noe man helst skulle vært foruten.

Når ppille-brettet nærmer seg slutten så "passer det" aldri å ha mensen, så jeg har en vane med å bare begynne på nytt brett.. Altså utsette mensen. Dette er 3 måned jeg gjør det. Er det noen som vet noe negativt med dette?

I så fall hvorfor er det ikke bra?

Takk for svar :)



Anonymous poster hash: adbea...c75
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke farlig å utsette mensen. Det eneste som er dumt er at du kan få mellomblødninger om det går for lenge uten å ha bortfallsblødning. Det er fordi livmoren bygger opp et slimlag som støtes ut etterhvert. Selv utsetter jeg blødningen så jeg har det maks 2-3 ganger i uka pga intense menssmerter. Har opplevd noen mellomblødninger, men det er ikke så ille :)



Anonymous poster hash: 2ab34...db5
Skrevet

Det er ikke farlig å utsette mensen. Det eneste som er dumt er at du kan få mellomblødninger om det går for lenge uten å ha bortfallsblødning. Det er fordi livmoren bygger opp et slimlag som støtes ut etterhvert. Selv utsetter jeg blødningen så jeg har det maks 2-3 ganger i uka pga intense menssmerter. Har opplevd noen mellomblødninger, men det er ikke så ille :)

Anonymous poster hash: 2ab34...db5

Mensen 2-3 ganger i uka var mye :fnise: Regner med du mente året? Takk for svar, da utsetter jeg med "god samvittighet".

Et spørsmål til: Jeg kjenner moderate menssmerter de 2-3 første dagene jeg egentlig skulle hatt mensen. Dette er vel gjerne normalt?

Anonymous poster hash: adbea...c75

Skrevet

Så lenge du bruker p-piller som funker til å hoppe over mensen med og ikke ender opp med et lass med mellomblødninger midt i brettene, så er det ingen fare å gå på p-piller kontinuerlig uten opphold.

Selv tar jeg pillefri uke ca en gang i året, noen ganger blir det halvannet år mellom hver gang.

Jeg spurte min lege om det var mulig for meg å gjøre det fordi jeg rett og slett synes mensen er bortkastet tid og penger (til tamponger og slikt) og jeg blir så emosjonell at jeg kan begynne å grine av en tampongreklame.

Legen min foreslo å prøve å menstruere kun en gang i året, og ta det derfra.

Så sånn ble det.

Jeg bruker Microgynon, det er også den mest brukte p-pillen for kvinner med endometriose hvor det er anbefalt å ikke menstruere overhodet for å senke andelen symptomer.

Skrevet

Om du googler så finner du at gynekolog anton Langebrekke mener kvinner bør stanse mensen.

Anonymous poster hash: 4ab5d...281

Skrevet

Mensen 2-3 ganger i uka var mye :fnise: Regner med du mente året? Takk for svar, da utsetter jeg med "god samvittighet".

Et spørsmål til: Jeg kjenner moderate menssmerter de 2-3 første dagene jeg egentlig skulle hatt mensen. Dette er vel gjerne normalt?

Anonymous poster hash: adbea...c75

Hihihi, ja, mener i ÅRET :fnise:

Jeg pleier å ha murringer og litt moderate smerter ca når mensen egentlig skulle vært. Så anser det som veldig normalt

Anonymous poster hash: 2ab34...db5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...