AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #1 Skrevet 12. desember 2014 Jeg går på ppiller, og som de fleste synes jeg det å ha mensen er noe herk. Jeg får veldig menssmerter, og blødningene er jo noe man helst skulle vært foruten. Når ppille-brettet nærmer seg slutten så "passer det" aldri å ha mensen, så jeg har en vane med å bare begynne på nytt brett.. Altså utsette mensen. Dette er 3 måned jeg gjør det. Er det noen som vet noe negativt med dette? I så fall hvorfor er det ikke bra? Takk for svar Anonymous poster hash: adbea...c75
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #2 Skrevet 12. desember 2014 Det er ikke farlig å utsette mensen. Det eneste som er dumt er at du kan få mellomblødninger om det går for lenge uten å ha bortfallsblødning. Det er fordi livmoren bygger opp et slimlag som støtes ut etterhvert. Selv utsetter jeg blødningen så jeg har det maks 2-3 ganger i uka pga intense menssmerter. Har opplevd noen mellomblødninger, men det er ikke så ille Anonymous poster hash: 2ab34...db5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #3 Skrevet 12. desember 2014 Det er ikke farlig å utsette mensen. Det eneste som er dumt er at du kan få mellomblødninger om det går for lenge uten å ha bortfallsblødning. Det er fordi livmoren bygger opp et slimlag som støtes ut etterhvert. Selv utsetter jeg blødningen så jeg har det maks 2-3 ganger i uka pga intense menssmerter. Har opplevd noen mellomblødninger, men det er ikke så ille Anonymous poster hash: 2ab34...db5 Mensen 2-3 ganger i uka var mye Regner med du mente året? Takk for svar, da utsetter jeg med "god samvittighet". Et spørsmål til: Jeg kjenner moderate menssmerter de 2-3 første dagene jeg egentlig skulle hatt mensen. Dette er vel gjerne normalt? Anonymous poster hash: adbea...c75
Minya Skrevet 12. desember 2014 #4 Skrevet 12. desember 2014 Så lenge du bruker p-piller som funker til å hoppe over mensen med og ikke ender opp med et lass med mellomblødninger midt i brettene, så er det ingen fare å gå på p-piller kontinuerlig uten opphold. Selv tar jeg pillefri uke ca en gang i året, noen ganger blir det halvannet år mellom hver gang. Jeg spurte min lege om det var mulig for meg å gjøre det fordi jeg rett og slett synes mensen er bortkastet tid og penger (til tamponger og slikt) og jeg blir så emosjonell at jeg kan begynne å grine av en tampongreklame. Legen min foreslo å prøve å menstruere kun en gang i året, og ta det derfra. Så sånn ble det. Jeg bruker Microgynon, det er også den mest brukte p-pillen for kvinner med endometriose hvor det er anbefalt å ikke menstruere overhodet for å senke andelen symptomer.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #5 Skrevet 12. desember 2014 Om du googler så finner du at gynekolog anton Langebrekke mener kvinner bør stanse mensen. Anonymous poster hash: 4ab5d...281
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #6 Skrevet 12. desember 2014 Mensen 2-3 ganger i uka var mye Regner med du mente året? Takk for svar, da utsetter jeg med "god samvittighet". Et spørsmål til: Jeg kjenner moderate menssmerter de 2-3 første dagene jeg egentlig skulle hatt mensen. Dette er vel gjerne normalt? Anonymous poster hash: adbea...c75 Hihihi, ja, mener i ÅRET Jeg pleier å ha murringer og litt moderate smerter ca når mensen egentlig skulle vært. Så anser det som veldig normalt Anonymous poster hash: 2ab34...db5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå