AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #1 Skrevet 12. desember 2014 Jeg ser meg nesten nødt til å ta en blodprøve neste uke for å sjekke om hormon nivåer og div er som de skal være..Sist gang jeg måtte ta var det i forbindelse med et inngrep på sykehus, så da ventet jeg det ikke og fikk ikke mulighet til å grue med på forhånd. Jeg har en enorm forbi mot å ta blodprøve, sliter med angst i tillegg og er redd for å svime av/kaste opp pga spenninger og blodtrykksfall. Noen som har det på samme måte og som har tatt noe beroligende i forkant for å forhindre at dette skjer? Anonymous poster hash: 91e5d...ea5
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #2 Skrevet 12. desember 2014 Ja, jeg hadde sprøyteskrekk da jeg var yngre og tok vival først. MEN: Om du gjør det uten og du klarer å gjennomføre - så har du fått en kjempeseier innvendig du ikke får om du tar pillen først. Så jeg vil på det sterkeste anbefale å gjøre det uten. Blodprøver er noe man må ta livet igjennom, så du kan like godt lære deg det først som sist. Det ER ikke vondt eller farlig. Og hvis du klarer å roe deg ned og ikke kjenne etter, så kommer du også til å finne ut at det ikke er vondt. Anonymous poster hash: 9ae22...677
*Verdande* Skrevet 12. desember 2014 #3 Skrevet 12. desember 2014 Det er ikke smerten jeg er redd for..Jeg tåler sprøyter og stikk, det er det at de tar blodet mitt ut av kroppen min som er grusomt. Redd jeg blir svimmel også pga at de tar å fyller glass etter glass..ugh, får frysninger bare jeg skriver dette Ts
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #4 Skrevet 12. desember 2014 Tanken som slo meg var at, kan ikke det å ta beroligende gå ut i blodet og gi misvisende resultater? Anonymous poster hash: bbf21...ce9
*Verdande* Skrevet 12. desember 2014 #5 Skrevet 12. desember 2014 Det er akkurat det jeg bekymrer meg for, om jeg evt gjør det slik..
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #6 Skrevet 12. desember 2014 Får du hjelp for dette?Anonymous poster hash: 42c58...652
Gjest Badabing Skrevet 12. desember 2014 #8 Skrevet 12. desember 2014 Jeg hadde ekstrem angst for sprøyter og blodprøver da jeg var liten. Det var sånn at de ikke kunne stikke meg i fingeren, og som 18 åring prøvde jeg å løpe fra legen to ganger da jeg skulle ta vaksine. Dette er en angst du kan jobbe med. Det er ingen grunn til å ta Vival. Bruk kognitive angstreduserende teknikker (kan du noen sånne?), så du lærer deg å overvinne angsten og oppnår en god følelse av mestring som er helsebringende. 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #9 Skrevet 13. desember 2014 Det er ikke smerten jeg er redd for..Jeg tåler sprøyter og stikk, det er det at de tar blodet mitt ut av kroppen min som er grusomt. Redd jeg blir svimmel også pga at de tar å fyller glass etter glass..ugh, får frysninger bare jeg skriver dette Ts Hva med å se en annen vei da? Hvis du tar noe foran øynene så du ikke ser i det hele tatt? Puste dypt i magen, tenke at du er snart ferdig? Anonymous poster hash: 9ae22...677
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #10 Skrevet 13. desember 2014 Om du skal ta blodprøve eller ikke er det legen som avgjør og ikke du. Har vært med på at folk blir dårlige men aldri noen som har besvimt under blodprøver. De som sier i fra på forhånd får som regel tilbud om å legge seg ned. En blodprøve er jo ikke vondt? Mener du at det er smerte som får deg til å reagere får du ta en tur på apoteket og kjøpe EMBLA krem eller plaster slik vi bruker på småbarn. Å grue seg til en blodprøve er helt bortkastet energi, spør du meg. Hva skal du gjøre om du blir alvorlig syk og må ta blodprøver daglig eller ukentlig? Eller får diabetes? Anonymous poster hash: b6aeb...6ad 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #11 Skrevet 13. desember 2014 Om du skal ta blodprøve eller ikke er det legen som avgjør og ikke du. Har vært med på at folk blir dårlige men aldri noen som har besvimt under blodprøver. De som sier i fra på forhånd får som regel tilbud om å legge seg ned. En blodprøve er jo ikke vondt? Mener du at det er smerte som får deg til å reagere får du ta en tur på apoteket og kjøpe EMBLA krem eller plaster slik vi bruker på småbarn. Å grue seg til en blodprøve er helt bortkastet energi, spør du meg. Hva skal du gjøre om du blir alvorlig syk og må ta blodprøver daglig eller ukentlig? Eller får diabetes? Anonymous poster hash: b6aeb...6ad Husk at dette handler om angst. Når man har angst er det urelevant hva som ikke er farlig og vondt.Anonymous poster hash: 42c58...652
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå