Sylvari Skrevet 14. desember 2014 #21 Skrevet 14. desember 2014 (endret) Heldigvis er ikke "biomødre" og "bonusmødre" en hel gruppe med samme tanker og følelser. Heldigvis er det individer som håndterer og tenker på sitasjonen forskjellig. Og greia med KG er at det er ikke så mye å diskutere om alt er en dans på roser. Hvor ofte er det en tråd her om hvor fantastisk biomor, bonusmor, ektemann, kone osv er? Så og si aldri, man er her for å finne løsninger på problemer eller lufte tankene sine som man sliter med. At det da popper opp masse tråder om utroskap eller biomor/bonusmor som er helt umulig er da helt naturlig. Men ikke representativt for de fleste forhold. Når alt kommer til alt, så er det barnet som skal settes først, sine egne følelser får man bare bite i seg inntill ungen er gammel nok til å klare seg selv. edit: skrivefeilgalore. Endret 14. desember 2014 av Sylvari 2
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #22 Skrevet 14. desember 2014 De er vel akkurat like gode som i HI! Det er en stor forskjell. HI retter sitt innlegg ikke mot "alle mødre" men mot "bitre mødre" - og tro meg de finnes - mens du som vanligvis, drar alle bonusmødre over en kam. Dine bidrag i denne tråden beviser uansett HI sitt poeng veldig godt. Anonymous poster hash: 47353...457 1
Kontormus Skrevet 14. desember 2014 #23 Skrevet 14. desember 2014 Du leser ikke det jeg skriver. Og for å svare på om jeg føler meg tråkket på tærne så er svaret nei. Hvorfor mener du jeg skulle det? Du roper jo nesten fra skjermen så det er åpenbart at du er sint og har behov for å trekke en hel gruppe mennensker ned i søla, du generaliserer en gruppe og evner ikke ta det innover deg, men fortsetter med angrep. Jeg lar meg selvsagt ikke tråkke på tærne, h orgie mener du at jeg skulle gidde å hisse meg opp over hva en nettbruker her inne måtte mene om meg? Du ødelegger ikke min søndag for å putte det på den måtene, men tråkke noen på tærne- det gjør du. Jasså? Hvor vanlig er det ikke å opprette tråder om stebarn og mødrene deres? Jeg vil si det skjer på daglig basis. Hvorfor er det greit at disse skal tråkkes på? Jeg er ikke spesielt sint, og langt mindre rasende. Hvis du oppfatter det som om jeg roper til deg får du ta det på egen regning. Og dagen blir ikke ødelagt for meg heller. Har dog en viss erfaring på hvor galt det kan gå når en ikke bøyer av. Jeg har en venninne som jeg er veldig glad i, som giftet seg med en mann med 2 barn fra før. De fikk det 3. sammen. Og nå, rett oppunder jul må hun flytte inn i liten leilighet med minsten fordi far setter foten ned når barna ikke lenger vil komme på besøk. Ikke hyggelig for noen kan jeg forsikre om!
Kontormus Skrevet 14. desember 2014 #24 Skrevet 14. desember 2014 Det er en stor forskjell. HI retter sitt innlegg ikke mot "alle mødre" men mot "bitre mødre" - og tro meg de finnes - mens du som vanligvis, drar alle bonusmødre over en kam. Dine bidrag i denne tråden beviser uansett HI sitt poeng veldig godt.Anonymous poster hash: 47353...457 Ha ha, nei jeg drar IKKE alle bonusmødre over én kam! Men hvorvidt mødre er bitre kommer an på hvor påstanden kommer fra. Er det en stemor der - ja, så er mor bitter!
Gjest Groupon Skrevet 14. desember 2014 #25 Skrevet 14. desember 2014 Ha ha, nei jeg drar IKKE alle bonusmødre over én kam! Men hvorvidt mødre er bitre kommer an på hvor påstanden kommer fra. Er det en stemor der - ja, så er mor bitter! Det er ikke riktig. Jeg er selv mor og barnas far har giftet seg på nytt, jeg har ikke en bitter tanke om dems ekteskap og levesett. De tar vare på barna og hun er i aller høyeste grad en bonus og ressurs for dem. Jeg synes oppriktig at det er leit at hun er en av dem som trekkes ned i en generalisering. Ikke alle passer inn i de ulike kategoriene her på KG, det finnes mange nyanser av den moderne familien, såvel som det finnes mennesker. 1
Kontormus Skrevet 14. desember 2014 #26 Skrevet 14. desember 2014 Det er ikke riktig. Jeg er selv mor og barnas far har giftet seg på nytt, jeg har ikke en bitter tanke om dems ekteskap og levesett. De tar vare på barna og hun er i aller høyeste grad en bonus og ressurs for dem. Jeg synes oppriktig at det er leit at hun er en av dem som trekkes ned i en generalisering. Ikke alle passer inn i de ulike kategoriene her på KG, det finnes mange nyanser av den moderne familien, såvel som det finnes mennesker. Ja, men da er du en av de som har vært heldig. Eller dvs. barna dine er heldige. Jeg har som sagt hatt rollen som bonusmor selv, og har et utmerket forhold til alle bonusbarna. MEN, det har ikke alltid gått av seg selv. Det jeg skal fram til er at det kan være vanskelig å fylle rollen godt, og at mange kanskje bør tenke gjennom ting før de setter seg ned og syns synd på seg selv eller klager.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #27 Skrevet 14. desember 2014 Men hvorvidt mødre er bitre kommer an på hvor påstanden kommer fra. Er det en stemor der - ja, så er mor bitter! Det skyldes kanskje det faktum at i de tilfellene hvor mor er bitter og oppfører seg slik, så går det utover stemor. Ikke sporet rart hvis stemor synes slik oppførsel vitner om bitterhet.. Nå snakker vi selvfølgelig om mødre som oppfører seg ufint - ikke de som oppfører seg som normale oppegående mennesker som samarbeider uten å baksnakke eller kritisere den andre familien foran barna.Anonymous poster hash: 47353...457
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2014 #28 Skrevet 14. desember 2014 Det er det mest idiotiske jeg har lest! "Gidder å påta seg ansvar"... he he morsomt!!! Saken er at disse såkalte bonus-mødrene er så keen på den idioten av en mann som andre har vraket, at de er villig til å gå med på hva som helst for å få ligge i senga hans. Og så evner de ikke oppføre seg som folk når det går opp for dem at det er noen som rangerer høyere enn dem, nemlig barna! Og det er vel heller disse bonus-nekene som ikke takler at mannen har en fortid, og at han faktisk traff en kvinne han fikk barn med. Noe de ikke har klart... Du generaliserer voldsomt du også da. 3
Gjest Groupon Skrevet 14. desember 2014 #29 Skrevet 14. desember 2014 Ja, men da er du en av de som har vært heldig. Eller dvs. barna dine er heldige. Jeg har som sagt hatt rollen som bonusmor selv, og har et utmerket forhold til alle bonusbarna. MEN, det har ikke alltid gått av seg selv. Det jeg skal fram til er at det kan være vanskelig å fylle rollen godt, og at mange kanskje bør tenke gjennom ting før de setter seg ned og syns synd på seg selv eller klager. Den kan jeg signere. Det er helt klart folk der ute som ikke vet hva de går til og hva det vil si å sette seg helt og fullt til side for barnas beste, og det gjelder alle- bonus og bio, når samarbeidet går knirkefritt og alle gamle feider ligger døde, så blir det fruktbart. Jeg skjønner at det ikke er enkelt, men det hjelper uhorvelig mye ved å legge ned stridsøksen og bli ferdig med det som var. Gi det nye livet en sjans rett og slett. Jeg skal innrømme at det stakk første gang bonusen ringte å sa at datteren min hang etter i matematikk og at vi burde ta tak i det. Spesielt siden faget inngår i mitt daglige brød. Men når jeg la på, tenkte jeg.. Hun har rett, dette må vi faktisk rydde opp i og vi la opp en plan, etter dette så jeg at bonusen faktisk var opptatt av at min datter skulle lykkes og ikke ta meg fordi jeg hadde mislyktes i å lære henne tilstrekkelig med matte siden det nok forventes at jeg tar meg av den delen. Nå kan bonusen ringe om hva som helst, jeg vet hun gjør det fordi hun vil det beste for dem og ikke det værste for meg.
Kontormus Skrevet 14. desember 2014 #30 Skrevet 14. desember 2014 Den kan jeg signere. Det er helt klart folk der ute som ikke vet hva de går til og hva det vil si å sette seg helt og fullt til side for barnas beste, og det gjelder alle- bonus og bio, når samarbeidet går knirkefritt og alle gamle feider ligger døde, så blir det fruktbart. Jeg skjønner at det ikke er enkelt, men det hjelper uhorvelig mye ved å legge ned stridsøksen og bli ferdig med det som var. Gi det nye livet en sjans rett og slett. Jeg skal innrømme at det stakk første gang bonusen ringte å sa at datteren min hang etter i matematikk og at vi burde ta tak i det. Spesielt siden faget inngår i mitt daglige brød. Men når jeg la på, tenkte jeg.. Hun har rett, dette må vi faktisk rydde opp i og vi la opp en plan, etter dette så jeg at bonusen faktisk var opptatt av at min datter skulle lykkes og ikke ta meg fordi jeg hadde mislyktes i å lære henne tilstrekkelig med matte siden det nok forventes at jeg tar meg av den delen. Nå kan bonusen ringe om hva som helst, jeg vet hun gjør det fordi hun vil det beste for dem og ikke det værste for meg. Da er vi enige. Det handler om holdninger til å ønske barna vel, ha empati og gjøre hva en kan for at det skal bli bedre hvis barna har det vanskelig på en eller annen måte. Altså, gå i pluss på den positive siden og ikke bare lete etter irritasjonsmomenter. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg er fullstendig ferdig med min eks og at hans kjærlighetsliv interesserer meg nada. Så det hender at mødre IKKE har noen skjult agenda, men bare ønsker at barna skal lide minst mulig under det faktum at forelderene ikke lenger er et par.
Kontormus Skrevet 14. desember 2014 #31 Skrevet 14. desember 2014 Det skyldes kanskje det faktum at i de tilfellene hvor mor er bitter og oppfører seg slik, så går det utover stemor. Ikke sporet rart hvis stemor synes slik oppførsel vitner om bitterhet.. Nå snakker vi selvfølgelig om mødre som oppfører seg ufint - ikke de som oppfører seg som normale oppegående mennesker som samarbeider uten å baksnakke eller kritisere den andre familien foran barna.Anonymous poster hash: 47353...457 [/acronym Det kan like gjerne skyldes sjalusi fra den nyes side, og kalle eksen for bitter er ganske lettvindt. Jeg kjenner menn som har blitt neketet å ha noe med barna sine å gjøre av deres nye partner, så det er noen som utmerker seg på den andre siden også. (Idiotisk av menn og finne seg i slik ja, men kravet i seg selv er jo så urimelig at en kan lure på hvordan i all verden de tenker)
Kontormus Skrevet 14. desember 2014 #32 Skrevet 14. desember 2014 Du generaliserer voldsomt du også da. Ja, jeg skrev vel med gaffel som trådstarter gjorde? "Å gidde å påta seg ansvar" er slett ikke regelen...
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2014 #33 Skrevet 14. desember 2014 Ja, jeg skrev vel med gaffel som trådstarter gjorde? "Å gidde å påta seg ansvar" er slett ikke regelen... Kanskje ikke, jeg hadde ikke det problemet da jeg var bonusmor. Jeg blandet meg aldri opp i noe og var knepen med lommeboken når noe gikk over mine grenser.
Kontormus Skrevet 14. desember 2014 #34 Skrevet 14. desember 2014 Kanskje ikke, jeg hadde ikke det problemet da jeg var bonusmor. Jeg blandet meg aldri opp i noe og var knepen med lommeboken når noe gikk over mine grenser. Nei, å holde seg unna oppragelsen er vel hovedregelen, og å være aktiv på tilbudsiden. Altså, avsløres du av ungene i å ønske dem dit peppern gror blir de ikke greiere å ha med å gjøre
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2014 #35 Skrevet 14. desember 2014 Nei, å holde seg unna oppragelsen er vel hovedregelen, og å være aktiv på tilbudsiden. Altså, avsløres du av ungene i å ønske dem dit peppern gror blir de ikke greiere å ha med å gjøre Det blir jo ingen sånn sett da, da.
Kontormus Skrevet 14. desember 2014 #36 Skrevet 14. desember 2014 Det blir jo ingen sånn sett da, da. Hva mente du?
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #37 Skrevet 14. desember 2014 Jeg er veldig glad for at mine barn har en bonusmor og det har aldri vært noe bitterhet eller problem her, men jeg har møtt menn som har en kontrolerende eks som fortsatt skal bestemme og maser på de selv om de ikke vil være sammen med de. Jeg fatter ikke hvorfor de holder på sånn og dette med en gang de merker at de har møtt en ny. Fortid er fortid og en ny mann blir ikke mindre spesiell for meg selv om han en gang fikk barn med en annen dame. Anonymous poster hash: 13601...3a5
Gjest Gjest Skrevet 14. desember 2014 #38 Skrevet 14. desember 2014 Hva mente du? Finner folk flest ut av at man misliker en, så er løpet kjørt egentlig, det er ikke bare sånn for bonusbarna.
Kontormus Skrevet 14. desember 2014 #39 Skrevet 14. desember 2014 Finner folk flest ut av at man misliker en, så er løpet kjørt egentlig, det er ikke bare sånn for bonusbarna. Ja. Men bonusbarna kan ikke velge seg eller dem vekk. I motsetning til bonusforeldre som kan velge seg selv vekk. Men ofte ikke ute å klandre barna, uten å se hvordan situasjonen har oppstått.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #40 Skrevet 14. desember 2014 Det er det mest idiotiske jeg har lest! "Gidder å påta seg ansvar"... he he morsomt!!! Saken er at disse såkalte bonus-mødrene er så keen på den idioten av en mann som andre har vraket, at de er villig til å gå med på hva som helst for å få ligge i senga hans. Og så evner de ikke oppføre seg som folk når det går opp for dem at det er noen som rangerer høyere enn dem, nemlig barna! Og det er vel heller disse bonus-nekene som ikke takler at mannen har en fortid, og at han faktisk traff en kvinne han fikk barn med. Noe de ikke har klart... LoL!! Anonymous poster hash: 4c695...1b0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå