AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #1 Skrevet 12. desember 2014 Etter å ha lest utallige tråder her inne, postet av fortvilte bonumødre med negative påsvar fra bitre mødre, er det på tide å slå et slag for denne gruppen mennesker som faktisk gidder å påta seg et ansvar for et barn som ikke er dems. For mødre, dere virker bitre i deres tilsvar og lite opptatt av å smøre barnet slik at de får en god opplevelse hos far og bonusmor- stakkars barn.. Skjønner dere ikke at bitterheten gjør barnet deres utrygt og vanskelig for andre å samarbeide med-ved å gi alle skilsmisse barn et frikort for fri oppførsel kun fordi dere synes så synd på dem? Det er ikke synd på barn av skilte foreldre dersom foreldre greier å samarbeide om barnet og gi det trygge rammer, sorgen til et barn ligger ofte ikke i selve skilsmissen men i løsningen rundt skilsmissen. Før dere kaster dere over meg, nei jeg er ikke bonusmor selv men barnet mitt har ei bonusmor og det er selvsagt at alle bidrar til at barnet har det bra, er blid, trygg og tør være glad i alle! Dere har selv valgt og skille dere og nå er det kun barnet som skal opp og frem. Jeg håper virkelig ikke at alle disse trådene er representative for hvordan mødre opptrer i skilsmisser, jeg krysser fingrene for at det er mer klokskap der ute, hvis ikke er jeg redd for hvordan disse ungene blir som voksne! Tasser rundt og tror at verden er til for dem bare de sutrer høyt nok?frikortet i samfunnet forøvrig er nemlig borte- det er ikke lenger synd på dem og de forventes å oppføre seg slik som oss andre! Oppdra ungene deres til å bli gode samfunnsborgere! Det er også deres ansvar! Anonymous poster hash: efd83...33f 5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #2 Skrevet 14. desember 2014 Etter å ha lest utallige tråder her inne, postet av fortvilte bonumødre med negative påsvar fra bitre mødre, er det på tide å slå et slag for denne gruppen mennesker som faktisk gidder å påta seg et ansvar for et barn som ikke er dems. For mødre, dere virker bitre i deres tilsvar og lite opptatt av å smøre barnet slik at de får en god opplevelse hos far og bonusmor- stakkars barn.. Skjønner dere ikke at bitterheten gjør barnet deres utrygt og vanskelig for andre å samarbeide med-ved å gi alle skilsmisse barn et frikort for fri oppførsel kun fordi dere synes så synd på dem? Det er ikke synd på barn av skilte foreldre dersom foreldre greier å samarbeide om barnet og gi det trygge rammer, sorgen til et barn ligger ofte ikke i selve skilsmissen men i løsningen rundt skilsmissen. Før dere kaster dere over meg, nei jeg er ikke bonusmor selv men barnet mitt har ei bonusmor og det er selvsagt at alle bidrar til at barnet har det bra, er blid, trygg og tør være glad i alle! Dere har selv valgt og skille dere og nå er det kun barnet som skal opp og frem. Jeg håper virkelig ikke at alle disse trådene er representative for hvordan mødre opptrer i skilsmisser, jeg krysser fingrene for at det er mer klokskap der ute, hvis ikke er jeg redd for hvordan disse ungene blir som voksne! Tasser rundt og tror at verden er til for dem bare de sutrer høyt nok?frikortet i samfunnet forøvrig er nemlig borte- det er ikke lenger synd på dem og de forventes å oppføre seg slik som oss andre! Oppdra ungene deres til å bli gode samfunnsborgere! Det er også deres ansvar! Anonymous poster hash: efd83...33f Jeg er bonusmor, hvor biomor er akkurat slik du beskrev. Hun gikk fra han for 5 år siden, har nytt barn og forlovede, men tåler ikke at eks har ny dame. Vi har utrolig nok aldri laget styr eller provosert på noen måte, hun bare er slik. Truer med barnevern fordi han har ny dame, og vi har det såå bra med ungene. Helt sært! Så amen, det du skrev var fantastisk bra!Anonymous poster hash: e5acc...8aa 1
Kontormus Skrevet 14. desember 2014 #3 Skrevet 14. desember 2014 Det er det mest idiotiske jeg har lest! "Gidder å påta seg ansvar"... he he morsomt!!! Saken er at disse såkalte bonus-mødrene er så keen på den idioten av en mann som andre har vraket, at de er villig til å gå med på hva som helst for å få ligge i senga hans. Og så evner de ikke oppføre seg som folk når det går opp for dem at det er noen som rangerer høyere enn dem, nemlig barna! Og det er vel heller disse bonus-nekene som ikke takler at mannen har en fortid, og at han faktisk traff en kvinne han fikk barn med. Noe de ikke har klart... 4
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #4 Skrevet 14. desember 2014 Her i gården er det sønnen som kommer hjem etter samvær med far og er irritert og lei seg, fordi bonusmor og far sier så mye stygt om oss ( som han sier) Det er ikke noe alvorlig de lager nummer over, men småting som jeg mest virker som de irriterer seg over, bare for å ha noe stygt å si. Han synes at dette er ekkelt, men vil ikke ta det opp med sin far fordi han tror de blir sinte og jeg fikk heller ikke ta det opp. Jeg ba ham snakke om dette med sin farmor som er et relativt fornuftig menneske i slike sammenhenger, slik at hun kunne si til faren at de burde tenke seg bedre om. Noen ganger tror jeg nesten at meningen er å sverte oss foran ham, fordi de synes vi har det litt for bra, vi er dessuten litt lite A4 i forhold til dem og jeg tror at dette irriterer dem. Jeg spurte ham om han hadde hørt at jeg og samboer klaget over far og stemor, mens han hørt på, og da sa han at det hadde han aldri hørt.Anonymous poster hash: 981e4...e9f
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #5 Skrevet 14. desember 2014 veldig bra skrevet! Er selv kun "biomor", men du har veldig gode poeng. Men dette går jo igjen hos oss kvinner generelt ikke bare mødre. Og du kontorrotta slapp av da, du høre fryktelig bitter ut når du sier sånn dere bonusmødre hekser osv.. Anonymous poster hash: 429f2...094 3
Kontormus Skrevet 14. desember 2014 #6 Skrevet 14. desember 2014 veldig bra skrevet! Er selv kun "biomor", men du har veldig gode poeng. Men dette går jo igjen hos oss kvinner generelt ikke bare mødre. Og du kontorrotta slapp av da, du høre fryktelig bitter ut når du sier sånn dere bonusmødre hekser osv.. Anonymous poster hash: 429f2...094 Har lite å være bitter for du AB, har lang erfaring som bonusmor selv, og barnet mitt har har bare biomor. Men blir temmelig oppgitt over alle selvsentrerte nekene som tror det er en menneskerett å få mannen de er forelsket i, og som syter og klager over hvor fæle og vanskelige barna hans er. Ja, og hvis det er mulig så skylder de på barnas mor. Syns DET vitner om sjalusi og bitterhet fra stemødrene fordi mødrene var der før dem... 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #7 Skrevet 14. desember 2014 Det er det mest idiotiske jeg har lest! "Gidder å påta seg ansvar"... he he morsomt!!! Saken er at disse såkalte bonus-mødrene er så keen på den idioten av en mann som andre har vraket, at de er villig til å gå med på hva som helst for å få ligge i senga hans. Og så evner de ikke oppføre seg som folk når det går opp for dem at det er noen som rangerer høyere enn dem, nemlig barna! Og det er vel heller disse bonus-nekene som ikke takler at mannen har en fortid, og at han faktisk traff en kvinne han fikk barn med. Noe de ikke har klart... Du har rett; enig. Tilbyrdekvinnene må huske på at mannen faktisk fikk barna med en annen kvinne og HUN er moren til barna; ingen andre. Skilsmisse/samboerbrudd er jo dagligkost og helt vanlig i 2014 så det er ikke "synd på" barna fordi de skiller seg ut eller noe (over 50 % erfarer jo brudd/skilsmisse). Kongefamilien ved Sven O.'s datter Mette-Marit kom jo ikke så langt som til skilsmisse, faren til barnet ville ikke ha forhold med henne: men se på Marius i dag: en gutt med en tilbyrde-"mor" og en bonusfar :-) Anonymous poster hash: aa797...4dd
Kontormus Skrevet 14. desember 2014 #8 Skrevet 14. desember 2014 Relevant og nyttig lesing: http://www.dagbladet.no/2012/10/13/tema/klikk/helse/23861953/
Biloba Skrevet 14. desember 2014 #9 Skrevet 14. desember 2014 Det er det mest idiotiske jeg har lest! "Gidder å påta seg ansvar"... he he morsomt!!! Saken er at disse såkalte bonus-mødrene er så keen på den idioten av en mann som andre har vraket, at de er villig til å gå med på hva som helst for å få ligge i senga hans. Og så evner de ikke oppføre seg som folk når det går opp for dem at det er noen som rangerer høyere enn dem, nemlig barna! Og det er vel heller disse bonus-nekene som ikke takler at mannen har en fortid, og at han faktisk traff en kvinne han fikk barn med. Noe de ikke har klart... Dette er bare pinlig lesning. Er ikke din egen mann i båsen du kaller vrakede idioter? Og du selv et nek som har gjort hva som helst for å komme i sengen hans. Jeg trodde du var en seriøs bruker, men nå håper jeg for din skyld at du ikke er slik i virkeligheten. 4
Gjest Groupon Skrevet 14. desember 2014 #10 Skrevet 14. desember 2014 Relevant og nyttig lesing: http://www.dagbladet.no/2012/10/13/tema/klikk/helse/23861953/ Det er mange nyttige forkninsrapporter rundt dette emnet og dette er ikke en av dem, reportasjer er farget av journalistens ønske om å belyse ett tema. Henvise til artikler som en kilde på fasit faller på sin egen urimelighet. Ja, det finnes tonnevis av forskiningrapporter som sier at bonusfamilien sliter, men rapportene fylles også opp nå med løsninger for å lykkes med den urbane familie og disse inneholder i stor grad hvordan bioforeldrene samarbeider og det ansvar det følger disse. Jeg påstår at bioforeldrene har mislykkes i dette dersom de ikke evner å samarbeide med bios nye partner, dette gir ulykkelige og usikre barn og i værste fall det andre opplever som ufordragelige. Man kan på ingen måte skylde på partnerens nye ektefelle for hvordan barnet oppfører seg. Skyldes negativ oppførsel bonusforeldrene er det faktis bioforeldrene som må gjøre noe med det. Barnas ve og vell er det bioforeldrene som må gjøre noe med og om bonus foreldre ytrer sin bekymring over barnets oppførsel er det forunderlig at ikke dette biomor/ far ikke evner å ta dette seriøst for barnet sitt del, men isteden går i forsvar. Poenget er at denne forsvarsmekanismen utløses av bitterhet og sinne ovenfor ste og x slik at barnet er den som sitter igjen med svarteper. Glade og trygge barn kommer fra trygge og glade foreldre og dette gjelder også skilsmissebarn. 1
Gjest Groupon Skrevet 14. desember 2014 #11 Skrevet 14. desember 2014 Det er det mest idiotiske jeg har lest! "Gidder å påta seg ansvar"... he he morsomt!!! Saken er at disse såkalte bonus-mødrene er så keen på den idioten av en mann som andre har vraket, at de er villig til å gå med på hva som helst for å få ligge i senga hans. Og så evner de ikke oppføre seg som folk når det går opp for dem at det er noen som rangerer høyere enn dem, nemlig barna! Og det er vel heller disse bonus-nekene som ikke takler at mannen har en fortid, og at han faktisk traff en kvinne han fikk barn med. Noe de ikke har klart... Det virker som du har kjørt deg litt fast, og trekke ut det du kan i tekster for å latterliggjøre. Du virker bitter, og jeg har full forståelse for at det er et kjipt stempel, men se på det du skriver. Du virker nesten litt besatt av sinne og kunne trengt hjelp til å snu tankegangen din litt. Løsning ligger i positivitet og samarbeid og du virker som en sint biomor som ikke samarbeider for barnets beste. 5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #12 Skrevet 14. desember 2014 Relevant og nyttig lesing: http://www.dagbladet.no/2012/10/13/tema/klikk/helse/23861953/ Kronprinsen klarte det jo: han har vært og er en god bonusfar. Mer ukjent er rollen til til byrde kvinnene: noen er onde stepersoner?Anonymous poster hash: aa797...4dd
Kontormus Skrevet 14. desember 2014 #13 Skrevet 14. desember 2014 Dette er bare pinlig lesning. Er ikke din egen mann i båsen du kaller vrakede idioter? Og du selv et nek som har gjort hva som helst for å komme i sengen hans. Jeg trodde du var en seriøs bruker, men nå håper jeg for din skyld at du ikke er slik i virkeligheten. Det virker som du har kjørt deg litt fast, og trekke ut det du kan i tekster for å latterliggjøre. Du virker bitter, og jeg har full forståelse for at det er et kjipt stempel, men se på det du skriver. Du virker nesten litt besatt av sinne og kunne trengt hjelp til å snu tankegangen din litt. Løsning ligger i positivitet og samarbeid og du virker som en sint biomor som ikke samarbeider for barnets beste. Noen som føler seg tråkket på tærne? Nei, jeg har ikke noe å være bitter for, og for n´te gang så har jeg aldri trengt å forhold meg til noen stemor. Når det gjelder latterliggjøring er du vel ikke særllg bedre selv Groupon?
Kontormus Skrevet 14. desember 2014 #14 Skrevet 14. desember 2014 Kronprinsen klarte det jo: han har vært og er en god bonusfar. Mer ukjent er rollen til til byrde kvinnene: noen er onde stepersoner?Anonymous poster hash: aa797...4dd Kronprinsen har ikke noe valg, han er Kronprins. Dessuten har de et knippe rådgivere som kan trå til hvis det trengs.
Kontormus Skrevet 14. desember 2014 #15 Skrevet 14. desember 2014 Det er mange nyttige forkninsrapporter rundt dette emnet og dette er ikke en av dem, reportasjer er farget av journalistens ønske om å belyse ett tema. Henvise til artikler som en kilde på fasit faller på sin egen urimelighet. Ja, det finnes tonnevis av forskiningrapporter som sier at bonusfamilien sliter, men rapportene fylles også opp nå med løsninger for å lykkes med den urbane familie og disse inneholder i stor grad hvordan bioforeldrene samarbeider og det ansvar det følger disse. Jeg påstår at bioforeldrene har mislykkes i dette dersom de ikke evner å samarbeide med bios nye partner, dette gir ulykkelige og usikre barn og i værste fall det andre opplever som ufordragelige. Man kan på ingen måte skylde på partnerens nye ektefelle for hvordan barnet oppfører seg. Skyldes negativ oppførsel bonusforeldrene er det faktis bioforeldrene som må gjøre noe med det. Barnas ve og vell er det bioforeldrene som må gjøre noe med og om bonus foreldre ytrer sin bekymring over barnets oppførsel er det forunderlig at ikke dette biomor/ far ikke evner å ta dette seriøst for barnet sitt del, men isteden går i forsvar. Poenget er at denne forsvarsmekanismen utløses av bitterhet og sinne ovenfor ste og x slik at barnet er den som sitter igjen med svarteper. Glade og trygge barn kommer fra trygge og glade foreldre og dette gjelder også skilsmissebarn. Jasså, det var feil journalist? Ja ja, da er vel alle artikler farget av de som har skrevet dem....
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #16 Skrevet 14. desember 2014 Har lite å være bitter for du AB, har lang erfaring som bonusmor selv, og barnet mitt har har bare biomor. Men blir temmelig oppgitt over alle selvsentrerte nekene som tror det er en menneskerett å få mannen de er forelsket i, og som syter og klager over hvor fæle og vanskelige barna hans er. Ja, og hvis det er mulig så skylder de på barnas mor. Syns DET vitner om sjalusi og bitterhet fra stemødrene fordi mødrene var der før dem... Når man har ikke noen gode argumenter tyr man til usakligheter, sies det.. Og det synes dessverre godt her. Anonymous poster hash: 47353...457 2
Kontormus Skrevet 14. desember 2014 #17 Skrevet 14. desember 2014 Det opprettes x antall tråder om håpløse "bonus-barn", følelseskulde er helt ok og en naturlig del av det å forelske seg i en mann med barn. Og nå er det altså barnas mor som har skylden hvis barna ikke trives med dette. Sere er ikke sanne, og glimrende eksempel på hvordan kvinner kan være...
Kontormus Skrevet 14. desember 2014 #18 Skrevet 14. desember 2014 Når man har ikke noen gode argumenter tyr man til usakligheter, sies det.. Og det synes dessverre godt her.Anonymous poster hash: 47353...457 De er vel akkurat like gode som i HI!
Britt Banditt Skrevet 14. desember 2014 #19 Skrevet 14. desember 2014 Ja, det finnes mange mødre som ikke evner å samarbeide, men det er da akkurat det samme med fedre som ikke takler at mor har fått ny partner. Det er heller ikke få ganger jeg har lest tråder på kg om stemødre som ikke tåler barna til mannen, eller at de er sjalu på at hun ikke får være den første til å få barn med han, gifte seg etc etc. 1
Gjest Groupon Skrevet 14. desember 2014 #20 Skrevet 14. desember 2014 Jasså, det var feil journalist? Ja ja, da er vel alle artikler farget av de som har skrevet dem.... Du leser ikke det jeg skriver. Og for å svare på om jeg føler meg tråkket på tærne så er svaret nei. Hvorfor mener du jeg skulle det? Du roper jo nesten fra skjermen så det er åpenbart at du er sint og har behov for å trekke en hel gruppe mennensker ned i søla, du generaliserer en gruppe og evner ikke ta det innover deg, men fortsetter med angrep. Jeg lar meg selvsagt ikke tråkke på tærne, h orgie mener du at jeg skulle gidde å hisse meg opp over hva en nettbruker her inne måtte mene om meg? Du ødelegger ikke min søndag for å putte det på den måtene, men tråkke noen på tærne- det gjør du. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå