Gå til innhold

normalt ved omgangssyken?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har jeg kastet opp sikkert 5-6 ganger. Nå har jeg smerte i brystet og ryggen. Er det fordi jeg kaster opp? "gangsperr"?

Anonymous poster hash: 08abf...e52
Videoannonse
Annonse
Skrevet

?:)

Skrevet

Ja, man blir støl. Det er veldig krevende for kroppen å skulle faktisk.. bokstavelig talt.. KASTE opp maten igjen. :P

Sist jeg hadde omgangssyken hadde jeg så vondt i brystet at jeg trodde aldri jeg skulle få sove igjen. Trodde alle beina fra hoftene til toppen av hodet var knust.

Skrevet

Ja, man blir støl. Det er veldig krevende for kroppen å skulle faktisk.. bokstavelig talt.. KASTE opp maten igjen. :P

Sist jeg hadde omgangssyken hadde jeg så vondt i brystet at jeg trodde aldri jeg skulle få sove igjen. Trodde alle beina fra hoftene til toppen av hodet var knust.

Uff!! jeg har sikkert kastet opp alt jeg har spist i dag. Får ikke til å sove, da det gjør så vondt i brystet og ryggen. Tung pust. Håper dette er normalt ved omgangssyke. Helseangst. Har ikke hatt omgangssyke på mange år:p

Skrevet

Jada, det er normalt. Jeg hadde omgangssyken for to uker siden. Kasta opp mellom 30-40 ganger på 20 timer. De første 3 timene var verst. Jeg var støl over hele meg da jeg var ferdig!

Skrevet

Det er faktisk fysisk mulig å spy på seg ribbensbrist og -brudd.

Så ja, det er helt normalt at du får vondt i mellomgulvet og mageregionen, for musklene trekker seg sammen utrolig hardt og brutalt når du kaster opp under omgansyke, uansett hvilken virustype du har fått.

Selv om noro-viruset definitivt er det verste jeg har vært borti personlig.

Da var jeg så ubrukelig støl etter to dager at jeg såvidt klarte å komme meg ut av senga uten hjelp.

Kjentes ut som jeg hadde tatt to millioner situps og pushups på en gang.

Og å fortsette å spy når man er så støl er IKKE kult.

• Liker 2
Skrevet

Det er faktisk fysisk mulig å spy på seg ribbensbrist og -brudd.

Så ja, det er helt normalt at du får vondt i mellomgulvet og mageregionen, for musklene trekker seg sammen utrolig hardt og brutalt når du kaster opp under omgansyke, uansett hvilken virustype du har fått.

Selv om noro-viruset definitivt er det verste jeg har vært borti personlig.

Da var jeg så ubrukelig støl etter to dager at jeg såvidt klarte å komme meg ut av senga uten hjelp.

Kjentes ut som jeg hadde tatt to millioner situps og pushups på en gang.

Og å fortsette å spy når man er så støl er IKKE kult.

Uff da.

Høy puls da? Når man har omgangssyken? ( Jeg har aldri hatt skikkelig omgangssyke:p) Våknet etter 2 timer, med 140 i puls. Nå ligger den på 109:/

Skrevet

Uff!! jeg har sikkert kastet opp alt jeg har spist i dag. Får ikke til å sove, da det gjør så vondt i brystet og ryggen. Tung pust. Håper dette er normalt ved omgangssyke. Helseangst. Har ikke hatt omgangssyke på mange år:p

Huff, I feel your pain :P Men ja, det er helt normalt.

Uff da.

Høy puls da? Når man har omgangssyken? ( Jeg har aldri hatt skikkelig omgangssyke:p) Våknet etter 2 timer, med 140 i puls. Nå ligger den på 109:/

Høy puls er også normalt. Kroppen er sliten - du har jo akkurat hatt ditt livs treningsøkt.

God bedring!

Skrevet

Uff da.

Jepp, du har tross alt trent magemusklene så hardt som du aldri har trent dem før.

Dessuten er det vanlig å få forhøyet puls når kroppen kjemper mot en virusinfeksjon når den ikke har så mye næring å gå på.

Jeg regner med at du ikke beholder særlig mye av maten du spiser nå?

Du kan feks ha litt lavt blodsukker fordi du ikke får benyttet deg av sukkeret fra maten du spiser, noe som fører til høyere puls, irritasjon og sårlig humør, samtidig som du blir slapp.

Drikk feks en blanding av farris og eplemost for å klare å få i deg nok salter og sukker om du ikke klarer å beholde maten du spiser.

Tørr kjeks med salt er et godt tips, og lett mat som glir raskt ned.

Spyr du mye og like etter maten er peanøttsmør gull verd. Det smaker likt både på vei ned og opp, så da blir det ikke like jævlig å spy. :fnise:

Skrevet

Jepp, du har tross alt trent magemusklene så hardt som du aldri har trent dem før.

Dessuten er det vanlig å få forhøyet puls når kroppen kjemper mot en virusinfeksjon når den ikke har så mye næring å gå på.

Jeg regner med at du ikke beholder særlig mye av maten du spiser nå?

Du kan feks ha litt lavt blodsukker fordi du ikke får benyttet deg av sukkeret fra maten du spiser, noe som fører til høyere puls, irritasjon og sårlig humør, samtidig som du blir slapp.

Drikk feks en blanding av farris og eplemost for å klare å få i deg nok salter og sukker om du ikke klarer å beholde maten du spiser.

Tørr kjeks med salt er et godt tips, og lett mat som glir raskt ned.

Spyr du mye og like etter maten er peanøttsmør gull verd. Det smaker likt både på vei ned og opp, så da blir det ikke like jævlig å spy. :fnise:

Tusen takk for svar!

Jeg spør sikkert dumt, men jeg sliter veldig med helseangst. Så jeg ble litt roligere av svaret ditt :)

Hvordan ser eplemost ut? Er det den med kullsyre, eller eplejuice? haha, tror ikke jeg skal prøve peanøttsmør (Kvalm:p)

Skrevet

Jeg ville styrt unna eplemost. Drikker jeg det når jeg spyr er det helt garantert at jeg IKKE blir bedre.

Ville heller kjøpt GEM fra apoteket som er spesielt laget for omgangssyke og lignende.

Anonymous poster hash: cb051...f4a
Skrevet

Tusen takk for svar!

Jeg spør sikkert dumt, men jeg sliter veldig med helseangst. Så jeg ble litt roligere av svaret ditt :)

Hvordan ser eplemost ut? Er det den med kullsyre, eller eplejuice? haha, tror ikke jeg skal prøve peanøttsmør (Kvalm:p)

Eplemost ser slik ut.

Noen sverger til død Cola, andre til vann med salt og sukker i.

Den har ikke noe særlig kullsyre, kanskje bittelittegrann, men ikke like mye som en vanlig halvdød brus.

Blander du den med Farris, får du også i deg litt ekstra væske, samt litt mineraler som er nødvendige for å holde kroppen i gang under omgangsyke.

Det aller viktigste er å holde kroppen hydrert, så drikk det du orker når du orker, men ikke store mengder av gangen. Spis det du har lyst på. Er det en halv pakke After Eight, er det bra det også, så lenge du får i deg NOE.

Skrevet

Eplemost ser slik ut.

Noen sverger til død Cola, andre til vann med salt og sukker i.

Den har ikke noe særlig kullsyre, kanskje bittelittegrann, men ikke like mye som en vanlig halvdød brus.

Blander du den med Farris, får du også i deg litt ekstra væske, samt litt mineraler som er nødvendige for å holde kroppen i gang under omgangsyke.

Det aller viktigste er å holde kroppen hydrert, så drikk det du orker når du orker, men ikke store mengder av gangen. Spis det du har lyst på. Er det en halv pakke After Eight, er det bra det også, så lenge du får i deg NOE.

Takk !:)

Er ikke så kvalm mer. Nå har jeg bare smerte i brystet / skulderblad, hver gang jeg svelger. På en måte trykk følelse, eller luft? Føler jeg må rape hele tiden.

Skrevet

Helt normalt det også, du svelger utrolig mye luft når du kaster opp.

Skrevet

Ryddet for personangrep + svar.

Irrlys, mod.

• 2 år senere...
Skrevet
På 12.12.2014 den 14.03, Minya skrev:

Havnet inne på denne tråden etter å ha googlet blodsukker + omgangssyke.  Skal huske på peanøttipset ditt neste gang omgangssyke dukker opp i heimen, så takk. :fnise: Alle tips som gjør det mindre &¤%# å spy er gull verdt.

Anonymkode: b5b8c...5d6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...