AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #1 Skrevet 11. desember 2014 har trent i 2 uker, prøver å spise sundt i tilleg men er ikke hveeer dag jeg er salatknasker akkurat. i dag ville rett og slett ikke kroppen samarbeide og det ble en veldig kort økt. trener styrke og bruker elipsemaskin da knærne mine ikke tåler løping. jeg er 164 høy og 87 kilo, så fettet skal bort. hva kan jeg bruke for å hjelpe musklene mine etter trening feks? kan jeg drikke proteinpulverdrikk som restitusjon eller vil det ha motsatt effekt på meg når jeg skal ned i vekt? redd for at jeg ødelegger kroppen min om jeg ikke finner noe som funker Anonymous poster hash: f9cdd...cde
Ewe Skrevet 11. desember 2014 #2 Skrevet 11. desember 2014 Hva spiser du i løpet av dagen, til vanlig? Hvor lenge trener du hver gang? Hvor mange dager i uka trener du?
WubWub Skrevet 11. desember 2014 #3 Skrevet 11. desember 2014 (endret) proteinpulverdrikker er fine de, men det er billigere å få i seg proteiner på andre måter. f.eks sjokomelk + tunfisk etter trening, samt en banan for restutisjon. eller eventuelt kyllingfilet Endret 11. desember 2014 av WubWub
veraa94 Skrevet 11. desember 2014 #4 Skrevet 11. desember 2014 La kroppen få tilstrekkelig med hvile. Hvis du har gått fra nærmest null trening til fullt kjør får kroppen seg et realt sjokk
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #5 Skrevet 11. desember 2014 Hva spiser du i løpet av dagen, til vanlig? Hvor lenge trener du hver gang? Hvor mange dager i uka trener du? takk for kjapt svar! når jeg jobber tidligvakt spiser jeg kl 11 ca, da kan det være alt fra salatbar eller kyllinglår med fløtepoteter fra ferskvaren. eller egenkomponert lunsj, da som regel brødskiver med brunost. middag; der er jeg ikke spesielt flink. går i mye lettvindt mat (bør bli flinkere). kan være alt i fra brødmat til god hjemmelaget mat med kjøttkaker osv så det er ekstremt variabelt. kveldsmaten består av brødmat. veldig variert pålegg men er glad i makrell i tomat. ellers snacks som mandariner osv som jeg har liggende. trener i ca 45 min hvor 15 er på elipse og 10 min er uttøying. trener ca 5 ganger i uka. Anonymous poster hash: 8aeaf...849
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #6 Skrevet 11. desember 2014 La kroppen få tilstrekkelig med hvile. Hvis du har gått fra nærmest null trening til fullt kjør får kroppen seg et realt sjokk det er det jeg misstenker ja. kanskje jeg skal la kroppen få hvile frem til mandag å kanskje heller bare ta meg en liten økt på elipsemaskinen for å ikke stivne Anonymous poster hash: 8aeaf...849
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #7 Skrevet 11. desember 2014 proteinpulverdrikker er fine de, men det er billigere å få i seg proteiner på andre måter. f.eks sjokomelk + tunfisk etter trening, samt en banan for restutisjon. eller eventuelt kyllingfilet drikker sjokomelk etter trening som standard. og banan kan jeg fint klare å få i meg. men tunfisk er jeg sterkt motstander av da jeg syns det smaker kattemat Anonymous poster hash: 8aeaf...849
WubWub Skrevet 11. desember 2014 #8 Skrevet 11. desember 2014 drikker sjokomelk etter trening som standard. og banan kan jeg fint klare å få i meg. men tunfisk er jeg sterkt motstander av da jeg syns det smaker kattemat Anonymous poster hash: 8aeaf...849 enig, hater fisk og spesielt tunfisk. men om du krydrer de noe jævlig med "chicken pepper" som du får kjøpt i mat butikken så smaker det ikke helt for jævlig. eventuelt kan du blande det med salat som du tar endel olje over og masse krydder, men da blir det igjen endel kalorier noe som kanskje ikke er helt bra for deg som ikke vil bli større i motsetning til meg. så ja, pepper + tunfisk er nok bedre alternativ for deg. maaaassse proteiner der i gården no pain no gain
veraa94 Skrevet 11. desember 2014 #9 Skrevet 11. desember 2014 Gjør det - vær heller i dagligdags aktivitet som å gå deg noen turer i rask gange. Svømming er kjempebra, da det ikke er en belastning for musklene og du forbrenner mye!
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #10 Skrevet 11. desember 2014 enig, hater fisk og spesielt tunfisk. men om du krydrer de noe jævlig med "chicken pepper" som du får kjøpt i mat butikken så smaker det ikke helt for jævlig. eventuelt kan du blande det med salat som du tar endel olje over og masse krydder, men da blir det igjen endel kalorier noe som kanskje ikke er helt bra for deg som ikke vil bli større i motsetning til meg. så ja, pepper + tunfisk er nok bedre alternativ for deg. maaaassse proteiner der i gården no pain no gain jeg spiser annen fisk da. som røkt laks, det ELSKER jeg haha. men bønner er vel også ganske proteinrikt? og billig ikke minst smaker ikke så ille heller så jeg kan fint tømme i meg en god neve med det etter trening haha Anonymous poster hash: 8aeaf...849
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #11 Skrevet 11. desember 2014 Gjør det - vær heller i dagligdags aktivitet som å gå deg noen turer i rask gange. Svømming er kjempebra, da det ikke er en belastning for musklene og du forbrenner mye! hadde jeg hatt råd til klippekort eller noe i svømmehallen skulle jeg gjort det, men nå lar ikke det seg gjøre får ta en rolig økt på elipse i steden så får jeg ta litt mindre styrke etter hvert er bare at jeg syns styrke er så gøøøy! å får så kick av å slå mine egne rekorder Anonymous poster hash: 8aeaf...849
Ewe Skrevet 11. desember 2014 #12 Skrevet 11. desember 2014 Prøver å regne ut hvor mange kcal du spiser om dagen ca. men "brødmat" sier meg lite. Prøv å forklar igjen ha du spiser og spesifiser mengder Hvis du vil jeg skal regne det ut, så klart. Det sies jo at når man slanker seg, går det 90 % på kosthold, og 10 % på trening:)
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #13 Skrevet 11. desember 2014 Prøver å regne ut hvor mange kcal du spiser om dagen ca. men "brødmat" sier meg lite. Prøv å forklar igjen ha du spiser og spesifiser mengder Hvis du vil jeg skal regne det ut, så klart. Det sies jo at når man slanker seg, går det 90 % på kosthold, og 10 % på trening:) såppas spesifikt ja frokost/lunsj- 3 grove brødskiver med brunost (eller kyllinglår og fløtepoteter) middag- her er det så fryktelig mye rart jeg spiser så vanskelig å være spesifik. i dag spiste jeg en liten skål med rømmegrøt. men det er ikke hverdagskost. hater å lage mat! kvelds- 3 brødskiver med brunost/ sjokade/ ymse salater fra denja/ osv osv. er så mye pålegg spiser mer enn dette, men det er mer snacks fordi jeg er sulten på noe, å da spiser jeg feks klementiner, banan osv. går ca 2 store glass med sjokomelk om dagen. drikker ellers vann men der må jeg bli mye flinkere. Anonymous poster hash: 8aeaf...849
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #14 Skrevet 11. desember 2014 skulle hatt kostholdsveiledning tror jeg. er bare så kjedelig å lage sunn og næringsrik middag til seg selv Anonymous poster hash: 8aeaf...849
Agurk Skrevet 11. desember 2014 #15 Skrevet 11. desember 2014 Jeg tenker at du burde få noen til å gå igjennom både kosthold og treningsrutiner med deg. Virker som om du falmer litt i blinde når det kommer til treningen (også mtp på skaderisiko) og kostholdet burde så absolutt bli tatt tak i. Hva med noen PT-timer på treningssenteret, og kanskje de kan sette opp en kostholdsplan til deg også? Lykke til
Ewe Skrevet 11. desember 2014 #16 Skrevet 11. desember 2014 (endret) såppas spesifikt ja frokost/lunsj- 3 grove brødskiver med brunost (eller kyllinglår og fløtepoteter) middag- her er det så fryktelig mye rart jeg spiser så vanskelig å være spesifik. i dag spiste jeg en liten skål med rømmegrøt. men det er ikke hverdagskost. hater å lage mat! kvelds- 3 brødskiver med brunost/ sjokade/ ymse salater fra denja/ osv osv. er så mye pålegg spiser mer enn dette, men det er mer snacks fordi jeg er sulten på noe, å da spiser jeg feks klementiner, banan osv. går ca 2 store glass med sjokomelk om dagen. drikker ellers vann men der må jeg bli mye flinkere. Anonymous poster hash: 8aeaf...849 Ja, hvis ikke det er spesifikt er det vanskelig å regne ut kcal.. Kcal inn må være mindre enn kcal ut, hvis ikke blir det ikke vektnedgang.. 3 brødskiver med brunost uten smør = 600 kcal Kyllinglår med fløtepoteter: ca. 500-600 kcal Middag: Pleier å ligge på rundt 400-600 kcal for en vanlig middagsporsjon. 3 brødskiver med ymse pålegg: 600 kcal (ca. avhenger av hva du har av pålegg) 2 store glass sjokolademelk: Vet ikke hvor mange dl du drikker her, hvis vi tar utgangspunkt i 4 dl per glass, vil det ligge på 535 kcal totalt for begge glassene. 1 banan: ca. 90 kcal 1 klementin: ca. 50 kcal Hvis du spiser dette på en dag (med kun et av frokostalternativene) ligger du på 2375 kcal daglig, som er veldig mye for en som skal ned i vekt. Reagerer også på hva du spiser. Så mye sjokolademelk, kyllingår (antar grillet med skinn fra varmdisk) og fløtepoteter er ikke slankemat.. Endret 11. desember 2014 av Ewe
Agurk Skrevet 11. desember 2014 #17 Skrevet 11. desember 2014 Et annet tips er å lese deg opp til kunnskap selv i tillegg til hjelp fra profesjonelle. Du kan jo ta en titt på fitnessbloggen, treningsforum osv. På youtube ligger det masse videoer, også kan du følge trenings/kostholdsfolk på instagram for tips og motivasjon
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #18 Skrevet 11. desember 2014 Ja, hvis ikke det er spesifikt er det vanskelig å regne ut kcal.. Kcal inn må være mindre enn kcal ut, hvis ikke blir det ikke vektnedgang.. 3 brødskiver med brunost uten smør = 600 kcal Kyllinglår med fløtepoteter: ca. 500-600 kcal Middag: Pleier å ligge på rundt 400-600 kcal for en vanlig middagsporsjon. 3 brødskiver med ymse pålegg: 600 kcal (ca. avhenger av hva du har av pålegg) 2 store glass sjokolademelk: Vet ikke hvor mange dl du drikker her, hvis vi tar utgangspunkt i 4 dl per glass, vil det ligge på 535 kcal totalt for begge glassene. 1 banan: ca. 90 kcal 1 klementin: ca. 50 kcal Hvis du spiser dette på en dag (med kun et av frokostalternativene) ligger du på 2375 kcal daglig, som er veldig mye for en som skal ned i vekt. Reagerer også på hva du spiser. Så mye sjokolademelk, kyllingår (antar grillet med skinn fra varmdisk) og fløtepoteter er ikke slankemat.. For å si det sånn: med det kostholdet der kommer hun til å gå opp i vekt. Og den treningen som beskrives forbrenner ikke mye kalorier heller. Her er det kostholdet som må tas tak i. Anonymous poster hash: dc3f7...af4 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #19 Skrevet 11. desember 2014 Huff jeg veit kostholdet mitt er helt på trynet for å være bokstavelig. Jeg skal ta tak i meg selv å kaste ut alt som ikke vil hjelpe meg å heller prøve å klekke ut en plan for å gjøre matlagingen enkel. Siste jeg gidder er å stå i 30 min etter jobb å lage mat når jeg allerede er døds sliten og bare vil ha mat det og da Har dere noen gode råd til meg? Jeg tåler alt utenom laktose. Men jeg bruker laktosefri rømme/melk osv så det er ikke til hunder for noe. Spiser stort sett alt bortsett fra tunfisk da jeg brekker meg av både smak og konsistens Får tro det er håp for meg :') Anonymous poster hash: 8aeaf...849
WubWub Skrevet 11. desember 2014 #20 Skrevet 11. desember 2014 Huff jeg veit kostholdet mitt er helt på trynet for å være bokstavelig. Jeg skal ta tak i meg selv å kaste ut alt som ikke vil hjelpe meg å heller prøve å klekke ut en plan for å gjøre matlagingen enkel. Siste jeg gidder er å stå i 30 min etter jobb å lage mat når jeg allerede er døds sliten og bare vil ha mat det og da Anonymous poster hash: 8aeaf...849 det du kan gjøre, som jeg pleier å gjøre er å lage mange porsjoner med kyllingfilet+ris+brokkoli+blomkål i helga så fryser jeg det ned. f.eks 5 porsjoner, så har du det som middag resten av uka. bare å sette det i mikroen å tine opp. du kan jo selvfølgelig lage andre retter også for variasjon, gryterett f.eks , lasagne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå