Stinemy Skrevet 11. desember 2014 #1 Skrevet 11. desember 2014 Samboeren og jeg reiser til London førstkommende søndag og er helt ferske både på London og å reise uten at noen andre styrer alt. Vi lander i Gatwick, og skal bo i Paddington. Første spørsmål er derfor enkleste og billigste måte og komme seg til hotellet? Ellers lurer jeg veldig på anbefalinger av ting vi må gjøre og steder vi burde shoppe? Hvordan er det med musikaler? Er det "drop in"? Ellers noen andre tips?
rockejenta Skrevet 11. desember 2014 #2 Skrevet 11. desember 2014 (endret) Jeg ville tatt ekspresstog til London og taxi fra togstasjonen. Greit når man ikke er helt sikker på hvor hotellet ligger og er litt ukjent. Ellers vil jeg anbefale Oxford Street (shopping), Camden Market (shopping + at det er virkelig en attraksjon i seg selv!), Tower of London (ta gjerne en guidet tur. Kjempespennende!). London Eye har jeg aldri orket. Er så lang kø og koster så mye. Ellers er en tur langs Themsen på siden hvor London Eye ligger. En utrolig kul tur. Der har de et utendørs boksalg, selv om jeg tviler på at det er åpent nå da.. Musikaler må du kjøpe billetter til, men det kan du få kjøpt stort sett overalt. Se opp for falske billetter. Det lureste er å kjøpe på teateret Og så finnes det litt guidede turer i byen. F.eks. om du er fan av The Beatles finnes det en Beatles Tour Også har du Madame Toussauds da. Kjøp et dagskort eller ukeskort på t-banen. (spørs hvor lenge dere blir der) Så kan dere reise overalt T-banesystemet er fantastisk! Endret 11. desember 2014 av rockejenta
Stinemy Skrevet 11. desember 2014 Forfatter #3 Skrevet 11. desember 2014 Tusen takk!!!! Gleder meg veldig! Vi skal være i tre netter, og ønsker å få så mye ut av det som mulig. Setter pris på alt av tips vi kan få!! Stresser spesielt med til og fra flyplassen, men det ordner seg sikkert. Hvordan er taxi-prisene i forhold til Norge? Ca hvor mye bør vi regne med for den lille turen til hotellet? (12 min ifølge Google maps)
rockejenta Skrevet 11. desember 2014 #4 Skrevet 11. desember 2014 Det husker jeg ikke helt, men det var billigere enn i Norge i alle fall Flytogene går hvert 15. minutt, og taxiene står rett utenfor, så det er ikke noe å stresse med Ta med gode gåsko! Dere kommer nok til å gå mye.. Jeg gjorde ikke det og jeg angret veldig. Ellers håper jeg dere får det kjempemorsomt på tur! London er en fantastisk by. Vært der 4 ganger og opplever stadig noe nytt
Kjetil E Skrevet 11. desember 2014 #5 Skrevet 11. desember 2014 Tusen takk!!!! Gleder meg veldig! Vi skal være i tre netter, og ønsker å få så mye ut av det som mulig. Setter pris på alt av tips vi kan få!! Stresser spesielt med til og fra flyplassen, men det ordner seg sikkert. Hvordan er taxi-prisene i forhold til Norge? Ca hvor mye bør vi regne med for den lille turen til hotellet? (12 min ifølge Google maps) I stedenfor å ta Gatwick Express så ville jeg heller tatt tog tilhørende Southern til Victoria / samme sted som Gatwick Express går til, nesten like raskt og langt billigere. Derifra ville jeg tatt t-banens cirkleline dirkete til Paddington stasjon. (NB du må ta cirkleline ikke distriktline, selv om det på t-bane kartet ved første øyekast kan se ut som om du kan ta distriktline fra Victoria til Paddington er dette feil hvis du ser nærmere etter. Cirklelinetogene du skal ta er westbound og endestasjon er Edgware road (stasjonen etter Paddington) siden cirkleline for tiden ikke går i en hel sirkel. Dette er langt billigere enn å ta Gatwick express og eventuell drosje. Når du kjøper billett på Gatwick kan du allerede da kjøpe en kombinasjonsbillett slik at billetten din gjelder som dagskort på t-banen i London i tillegg til togturen inn til Victoria. 3
Stinemy Skrevet 12. desember 2014 Forfatter #6 Skrevet 12. desember 2014 (endret) Tusen takk for tips! :-) Endret 12. desember 2014 av Stinemy
Stinemy Skrevet 12. desember 2014 Forfatter #7 Skrevet 12. desember 2014 Dette er langt billigere enn å ta Gatwick express og eventuell drosje. Når du kjøper billett på Gatwick kan du allerede da kjøpe en kombinasjonsbillett slik at billetten din gjelder som dagskort på t-banen i London i tillegg til togturen inn til Victoria. Tusen takk for tips! :-) Går dette toget fra samme sted som Gatwick express? Vet du evt hva det heter? Eller hvor jeg kan søke det opp? (sånn type nsb.no i Londonverson?) Betaler man på toget for å få dags/overgangsbillett? Dette hørtes ut som en super plan da vi er studenter og gjerne sparer noen ekstra kroner på feks transport!
Kjetil E Skrevet 12. desember 2014 #8 Skrevet 12. desember 2014 Tusen takk for tips! :-) Går dette toget fra samme sted som Gatwick express? Vet du evt hva det heter? Eller hvor jeg kan søke det opp? (sånn type nsb.no i Londonverson?) Betaler man på toget for å få dags/overgangsbillett? Dette hørtes ut som en super plan da vi er studenter og gjerne sparer noen ekstra kroner på feks transport! Bare hyggelig å hjelpe, togselskapet heter Southern, og har avganger både til Victoria og til London Brigde. I tillegg har og et selskap som heter 1 Capital connect avganger fra Gatwick i tillegg til Gatwick Express. Men for deg er det en ting som gjelder og det er Southern til Victoria. (Southern er et togselskap på linje med NSB og SJ for eks. Bare at de opprerer i England) Togene går fra samme perrong som Gatwick Express, og dette er lett og finne etter at du har vært gjennom tollkontroll. Billetter kjøper du i andkomsthallen på Gatwick, da ber du om billett med Southern til Victoria og at billetten skal ha dagskort på t-banen samtidig. Da for du (mener det er en fellessbillet) som gjelder både tog og t-bane. (Mulig jeg husker feil og at du for en tog og en t-bane billett) Uansett ikke noe problem. Husk på du må aldri finne på å gå på tog i England uten å ha kjøpt billett på forhånd, det blir sett på som sniking. På stasjonene i London er det heller ikke mulig å gå på/av toget uten billett siden man må gjennom sperre på stasjonen. Det er dog ingen sperre på Gatwick, men du må gjennom sperre når du går av på Victoria og da vil du ha trøbbel hvis du ikke har billett.
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #9 Skrevet 12. desember 2014 I stedenfor å ta Gatwick Express så ville jeg heller tatt tog tilhørende Southern til Victoria / samme sted som Gatwick Express går til, nesten like raskt og langt billigere. Derifra ville jeg tatt t-banens cirkleline dirkete til Paddington stasjon. (NB du må ta cirkleline ikke distriktline, selv om det på t-bane kartet ved første øyekast kan se ut som om du kan ta distriktline fra Victoria til Paddington er dette feil hvis du ser nærmere etter. Cirklelinetogene du skal ta er westbound og endestasjon er Edgware road (stasjonen etter Paddington) siden cirkleline for tiden ikke går i en hel sirkel. Dette er langt billigere enn å ta Gatwick express og eventuell drosje. Når du kjøper billett på Gatwick kan du allerede da kjøpe en kombinasjonsbillett slik at billetten din gjelder som dagskort på t-banen i London i tillegg til togturen inn til Victoria. Kjappere er det også Anonymous poster hash: 0237d...268
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå