AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #1 Skrevet 11. desember 2014 Jeg tror jeg har hatt bv stort sett hele mitt voksne liv. Var så vant til lukten at jeg nærmest trodde det skulle være sånn, så det tok flere år før jeg gikk til gynekolog med problemet. Etter at gynekologen påviste bv gav hun meg resept på Dalacin stikkpiller. Disse virket umiddelbart, men det tok bare ca en måned før lukten var tilbake. Har nå tatt fem slike kurer og hver gang forsvinner lukten umiddelbart for så å komme tilbake bare noen uker etterpå (gjerne etter sex eller mensen). Er så lei nå, og føler dette går utover både mitt sosiale liv (da jeg har fått angst for å trene sammen med andre) og selvfølgelig sexlivet. Har prøvd å skylle skjeden med eddikkvann, da jeg leste at dette kunne hjelpe, men det bare svir og funker maks noen timer har også gått til innkjøp av yoghurt naturell for å teste om dette kan hjelpe...er det noen som har noen flere tips? Fins det sterkere og mer effektive midler enn dalacin? Hvordan skal man greie å opprettholde en god balanse "der nede" når kroppen tydeligvis ikke spiller på lag? Anonymous poster hash: f0427...fda
Gjest Strandet Skrevet 11. desember 2014 #2 Skrevet 11. desember 2014 Lurer på, spiser du mye sjokolade?
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #3 Skrevet 11. desember 2014 Bruker du hormonell prevensjon? Hvis du bruker det, slutt og se om noen måneder. Hvis du ikke bruker det, prøv noen måneder og se Anonymous poster hash: 757bb...0c2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #4 Skrevet 11. desember 2014 Jeg hadde kronisk soppinfeksjon. Lærte hva som fungerte for meg: skyller enten med saltvann eller med lactal balance gel hver gang etter sex og om det begynner å klø litt. Må også dusje hver dag og vaske meg med intimvask for at det skal fungere. BVI er jo det motsatte som soppinfeksjon. For min del måtte jeg gå på en kur i 6 uker for at det virkelig skulle knekke soppen. Har du prøvd en lengre kur enn det du har fått til nå? Om det går an`? Anonymous poster hash: b3005...6cf
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #5 Skrevet 11. desember 2014 Du bør også kanskje ta en blodprøve og se om du mangler immunglobuliner. Anonymous poster hash: b3005...6cf
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #6 Skrevet 11. desember 2014 Lurer på, spiser du mye sjokolade? Nei, spiser sjeldent sjokolade. Bruker du hormonell prevensjon? Hvis du bruker det, slutt og se om noen måneder. Hvis du ikke bruker det, prøv noen måneder og se Anonymous poster hash: 757bb...0c2 Har tidligere gått på p-piller, men kan ikke si jeg merket noen bedring :/ Jeg hadde kronisk soppinfeksjon. Lærte hva som fungerte for meg: skyller enten med saltvann eller med lactal balance gel hver gang etter sex og om det begynner å klø litt. Må også dusje hver dag og vaske meg med intimvask for at det skal fungere. BVI er jo det motsatte som soppinfeksjon. For min del måtte jeg gå på en kur i 6 uker for at det virkelig skulle knekke soppen. Har du prøvd en lengre kur enn det du har fått til nå? Om det går an`? Anonymous poster hash: b3005...6cf Har kun prøvd tredagers Dalacin-kur, da det er dette jeg har fått resept på fra gynekologen. Vet ikke omdet fins noen langvarig kur for bv? TSAnonymous poster hash: f0427...fda
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #7 Skrevet 11. desember 2014 Ikke la kjæresten din sperme inn i deg. Anonymous poster hash: 0fcb6...57a
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #8 Skrevet 11. desember 2014 dette lurer jeg også på. har hatt det i en årrekke, og bare blitt "vant" til det. prøvde dalacin stikkpiller for første gang for noen måneder siden og det funket i et par mnd, for så å avta. det ble dog aldri så ille som utgangspunktet. etter en liten pause tok jeg sammen kuren en gang til, men da hadde det ikke nevneverdig effekt må man få henvisning til rikshospitalet liksom, eller finnes det en mellomting? flagyl har aldri hjulpet meg.. dessuten er det en real hestekur og jeg får sykt vond i magen og føler meg uvel. BV er noe dritt! Anonymous poster hash: 61f34...6c6
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #9 Skrevet 11. desember 2014 Nei, spiser sjeldent sjokolade. Har tidligere gått på p-piller, men kan ikke si jeg merket noen bedring :/ Har kun prøvd tredagers Dalacin-kur, da det er dette jeg har fått resept på fra gynekologen. Vet ikke omdet fins noen langvarig kur for bv? TSAnonymous poster hash: f0427...fda For å svare på det siste spørsmålet: Ja, du kan få lengre kur. Man kan få Flagyl (tabletter) i 10-14 dager. Antakelig trenger du en annen kur når lokalbehandling ikke virker. Det å teste for immunglobuliner for å se om immunsystemet ikke fungerer så bra er også noe man bør tenke på, om heller ikke tablettbehandling fungerer.Anonymous poster hash: 34aa0...09b
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #10 Skrevet 12. desember 2014 Jeg har hatt god effekt av Multigyn actigel. Gele som man sprøyter inn i skjeden, enten som en kur, eller profylaktisk (beskyttende). Funker bedre enn antibiotika synes jeg! Anonymous poster hash: 9b4ca...b22 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå