AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #1 Skrevet 11. desember 2014 Er det bare i Akershus/Oslo de er å finne? De legene som i alle tilfellene absolutt ikke kan tro på symptomene dine, eller at du sier hva du tror du har. De skal mene noe annet, finne noe annet. De skal være skeptiske til deg og ha rett! En turnuskandidat på legekontoret er på den måten. Hvis man kommer og remser opp en rekke symptomer, kommer han med alle mulige merkelige påstander og avviser f.eks bihulebetennelse, helt til CRPen viser infeksjon. Åjaaa, ups, det var visst det allikevel. Og samtlige leger på akuttmottaket på Ahus er likedan. En gang lå jeg 8 timer med DVT på akuttmottaket. Sa hva jeg var sikker på at det var NEI, det var det så absolutt ikke ifølge legen. 100% sikkert at det ikke var det, selvom jeg var innlagt med det samme for 1 uke siden. Brukte 8 timer på å sjekke om det var brokk, livmorbetennelse, brystbetennelse (får man vondt i benet av det altså?), andre ting, før han til slutt tok en CT og innrømte at JEG hadde rett... Det var bare ett eksempel. Jeg vet at det er sånn, de tror ikke på pasientene, hvis man sier man mistenker en sykdom/tilstand, er det i hvertfall ikke det man har ifølge dem! Anonymous poster hash: 651ad...135
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #2 Skrevet 11. desember 2014 Er det bare i Akershus/Oslo de er å finne? De legene som i alle tilfellene absolutt ikke kan tro på symptomene dine, eller at du sier hva du tror du har. De skal mene noe annet, finne noe annet. De skal være skeptiske til deg og ha rett! En turnuskandidat på legekontoret er på den måten. Hvis man kommer og remser opp en rekke symptomer, kommer han med alle mulige merkelige påstander og avviser f.eks bihulebetennelse, helt til CRPen viser infeksjon. Åjaaa, ups, det var visst det allikevel. Og samtlige leger på akuttmottaket på Ahus er likedan. En gang lå jeg 8 timer med DVT på akuttmottaket. Sa hva jeg var sikker på at det var NEI, det var det så absolutt ikke ifølge legen. 100% sikkert at det ikke var det, selvom jeg var innlagt med det samme for 1 uke siden. Brukte 8 timer på å sjekke om det var brokk, livmorbetennelse, brystbetennelse (får man vondt i benet av det altså?), andre ting, før han til slutt tok en CT og innrømte at JEG hadde rett... Det var bare ett eksempel. Jeg vet at det er sånn, de tror ikke på pasientene, hvis man sier man mistenker en sykdom/tilstand, er det i hvertfall ikke det man har ifølge dem!Anonymous poster hash: 651ad...135 Eeeh, du tar ikke CT ved en DVT..... UL er förstevalget, evt venografi på gjennomlysning Anonymous poster hash: 3f870...1b5 2
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #3 Skrevet 11. desember 2014 Det er bedre å ha leger som er nøyaktige og går igjen alt som kan være gale, min mor bhar blitt feilmedisinert i 20år pga en sløv lege, det ble oppdaget når han var på ferie og hun måtte dra til en vikar. Anonymous poster hash: ad80d...535
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #4 Skrevet 11. desember 2014 Visste ikke at du har møtt "samtlige leger på Ahus' akuttmottak"? Hvor ofte havner du på akutten? Leger er bare en tjeneste du kan benytte deg av, og det er opp til deg hvordan du bruker den. Personlig synes jeg det er verre med arrogante finansfolk, og arrogante håndverkere som tar 5000 for å skifte en liten dings. Anonymous poster hash: bec35...2cf 3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #5 Skrevet 11. desember 2014 En gang lå jeg 8 timer med DVT på akuttmottaket. Sa hva jeg var sikker på at det var NEI, det var det så absolutt ikke ifølge legen. 100% sikkert at det ikke var det, selvom jeg var innlagt med det samme for 1 uke siden. Brukte 8 timer på å sjekke om det var brokk, livmorbetennelse, brystbetennelse (får man vondt i benet av det altså?), andre ting, før han til slutt tok en CT og innrømte at JEG hadde rett...Anonymous poster hash: 651ad...135 Er jo kjekt at han bruker 8 timer på å være grundig, i det minste... Noe sier meg at ikke alt er helt sant. Anonymous poster hash: bec35...2cf 4
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #6 Skrevet 11. desember 2014 Er jo kjekt at han bruker 8 timer på å være grundig, i det minste... Noe sier meg at ikke alt er helt sant. Anonymous poster hash: bec35...2cf Ja, samme tenkte jeg. Anonymous poster hash: 92647...422 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #7 Skrevet 11. desember 2014 Jeg hater mer pompøse pasienter som tror de vet alt, og ikke stoler på en lege som har 6 år utdannelse, pluss 1 1/2 år turnus bak seg. Det tar ikke 8 timer å utrede en DVT (det tas heller ikke CT ved en slik mistanke), det skal ikke gå lenger enn maks 1 time. Så denne historien tror jeg ikke på Anonymous poster hash: 3f870...1b5 8
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #8 Skrevet 11. desember 2014 Jeg hater mer pompøse pasienter som tror de vet alt, og ikke stoler på en lege som har 6 år utdannelse, pluss 1 1/2 år turnus bak seg. Det tar ikke 8 timer å utrede en DVT (det tas heller ikke CT ved en slik mistanke), det skal ikke gå lenger enn maks 1 time. Så denne historien tror jeg ikke på Anonymous poster hash: 3f870...1b5 + spesialistutdanning. Anonymous poster hash: 92647...422 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #9 Skrevet 11. desember 2014 Hvorfor får du til en turnuslege når du i utgangspunktet er skeptisk til leger?Anonymous poster hash: f5a53...1c3
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #10 Skrevet 11. desember 2014 Pasienter som kommer med ferdig egendiagnose er det verste som finnes. De skjønner ikke enngang at de kan ta feil. Selv når ting ser helt åpenbart ut, er det en rekke kriterier som skal tilfredsstilles for å verifisere en diagnose, og dette kan inkludere å utelukke lignende tilstander. Pasienter som hisser seg opp over dette viser bare at de har alt for liten kunnskap om det de er skråsikre på.Anonymous poster hash: 235ba...f1f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå