Gjest crazycatlady Skrevet 11. desember 2014 #1 Skrevet 11. desember 2014 ... eller politisk ukorrekte boller om du vil. Står i oppskriften at det skal være kaffe i dem, men står ingenting om det skal være ferdig kaffe eller kaffepulver. Vil vel nesten tro at det er ferdig kaffe, men jeg aner ikke. Er en katastrofe på kjøkkenet, mildt sagt og er mange år siden sist jeg lagde dette. Står ingenting på "slik gjør du" heller. Her er oppskriften: Ingredienser 100 g smeltet margarin 1 dl sukker 3 dl havregryn 2 ss sterk kaffe 1 ts vaniljesukker 2 ss kakao 3
Ahava Skrevet 11. desember 2014 #2 Skrevet 11. desember 2014 Det skal ikke være smeltet smør, men romtemperert og mykt. Så blander du bare alle ingrediensene sammen (kokt, kald kaffe) med hendene til det blir en formelig "deig". Så ruller du de i baller og dypper de i kokos. Settes kaldt ei lita stund før servering. Nam! 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #3 Skrevet 11. desember 2014 Har rapportert tråden til moderator. Anonymous poster hash: 5ea9e...bc6
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #5 Skrevet 11. desember 2014 Har rapportert tråden til moderator. Anonymous poster hash: 5ea9e...bc6 Ts, du skulle ha skrevet politisk ukorrekte boller som tittel Anonymous poster hash: dfda1...39f 15
Gjest crazycatlady Skrevet 11. desember 2014 #6 Skrevet 11. desember 2014 (endret) Har rapportert tråden til moderator. Anonymous poster hash: 5ea9e...bc6 Ja, sæææææærlig. Tror jeg ikke noe på. Og bollene heter faktisk negerboller og det akter jeg å fortsette med å kalle dem, politisk korrekt eller ei. Så får du bare rapportere til du blir blå i trynet. Endret 11. desember 2014 av crazycatlady 5
Gjest crazycatlady Skrevet 11. desember 2014 #7 Skrevet 11. desember 2014 Det skal ikke være smeltet smør, men romtemperert og mykt. Så blander du bare alle ingrediensene sammen (kokt, kald kaffe) med hendene til det blir en formelig "deig". Så ruller du de i baller og dypper de i kokos. Settes kaldt ei lita stund før servering. Nam! Var det jeg og trodde, men sto smeltet margarin i denne oppskriften. Takk for fremgangsmåte. Blir margarin her da og ikke smør. Tåler ikke smør.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #8 Skrevet 11. desember 2014 Det skal ikke være smeltet smør, men romtemperert og mykt. Så blander du bare alle ingrediensene sammen (kokt, kald kaffe) med hendene til det blir en formelig "deig". Så ruller du de i baller og dypper de i kokos. Settes kaldt ei lita stund før servering. Nam! finnes oppskrifter hvor du skal ha smeltet smør. Jeg har brukt smeltet smør i min oppskrift i mange år. Anonymous poster hash: 31cf8...f03 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #9 Skrevet 11. desember 2014 Har rapportert tråden til moderator. Anonymous poster hash: 5ea9e...bc6 Neger kommer fra det spanske ordet, negro. Som igjen kommer fra det latinske ordet niger. Ordet betyr rett og slett svart, det er bare det at folk for en eller annen grunn også kaller etniske Afrikanere for neger (altså svart). Ordets skapelse hadde ingen rasistisk betydning.Anonymous poster hash: 8fa64...c8b 7
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #10 Skrevet 11. desember 2014 Neger kommer fra det spanske ordet, negro. Som igjen kommer fra det latinske ordet niger. Ordet betyr rett og slett svart, det er bare det at folk for en eller annen grunn også kaller etniske Afrikanere for neger (altså svart). Ordets skapelse hadde ingen rasistisk betydning.Anonymous poster hash: 8fa64...c8b hver så snillll, ikke begynn den debatten. Det er en annen tråd som handler om det samme. Anonymous poster hash: dfda1...39f
Rosewood Skrevet 11. desember 2014 #11 Skrevet 11. desember 2014 Har rapportert tråden til moderator. Anonymous poster hash: 5ea9e...bc6 Ta deg en bolle du. Gjerne en negerbolle 8
Chizue Skrevet 11. desember 2014 #12 Skrevet 11. desember 2014 Negerboller...jødekaker.. Snart får vi vel ikke lage pepperkake menn heller...de er jo brune 2
Rosewood Skrevet 11. desember 2014 #13 Skrevet 11. desember 2014 Negerboller...jødekaker.. Snart får vi vel ikke lage pepperkake menn heller...de er jo brune Ikke kakemenn heller da, for de er hvite, og da utelukker man alle de andre hudfargene 1
Gjest chisandra Skrevet 11. desember 2014 #14 Skrevet 11. desember 2014 Har rapportert tråden til moderator. Anonymous poster hash: 5ea9e...bc6 Nå ser du vel spøkelser på høylys dag, vel?
Chizue Skrevet 11. desember 2014 #15 Skrevet 11. desember 2014 Ikke kakemenn heller da, for de er hvite, og da utelukker man alle de andre hudfargene Vi må lage de blå og grønne..Men helst ikke i regnbuens farger... xD
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #16 Skrevet 11. desember 2014 Denne negerkaken derimot, kunne det ha blitt en rasedebatt om...http://www.dailymail.co.uk/news/article-2131365/Racist-cake-causes-outrage-Sweden-Lena-Adelsohn-Liljeroth-triggers-race-row.htmlAnonymous poster hash: 8fa64...c8b
Biloba Skrevet 11. desember 2014 #17 Skrevet 11. desember 2014 (endret) Negerboller...jødekaker.. Snart får vi vel ikke lage pepperkake menn heller...de er jo brune Som peppermø er jeg absolutt enig, hårreisende! Endret 11. desember 2014 av Biloba 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #18 Skrevet 12. desember 2014 Hvis det er SÅ konstruktive vi skal være, så: margarin smaker høgg og er en kjapp og enkel måte å ødelegge god mat på.Anonymous poster hash: e1c76...fac 2
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #19 Skrevet 12. desember 2014 Hvis det er SÅ konstruktive vi skal være, så: margarin smaker høgg og er en kjapp og enkel måte å ødelegge god mat på.Anonymous poster hash: e1c76...fac Melkefri margarin er et fint alternativ til smør for de som ikke spiser melk. Jeg er dessuten helt uenig i at margarin smaker høgg. Mamma har brukt Melange i julekakene så lenge jeg har levd, og hennes julekaker smaker bedre enn mange andre jeg har smakt. Anonymous poster hash: 2da2d...024 1
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #20 Skrevet 12. desember 2014 Melkefri margarin er et fint alternativ til smør for de som ikke spiser melk. Jeg er dessuten helt uenig i at margarin smaker høgg. Mamma har brukt Melange i julekakene så lenge jeg har levd, og hennes julekaker smaker bedre enn mange andre jeg har smakt. Anonymous poster hash: 2da2d...024 Er ikke Melange margarin da? Anonymous poster hash: 607a2...fb0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå