Gå til innhold

Negerboller

Gjest crazycatlady

Fremhevede innlegg

Gjest crazycatlady
Skrevet

... eller politisk ukorrekte boller om du vil. :P

Står i oppskriften at det skal være kaffe i dem, men står ingenting om det skal være ferdig kaffe eller kaffepulver. Vil vel nesten tro at det er ferdig kaffe, men jeg aner ikke. Er en katastrofe på kjøkkenet, mildt sagt og er mange år siden sist jeg lagde dette. Står ingenting på "slik gjør du" heller.

Her er oppskriften:

Ingredienser

100 g smeltet margarin

1 dl sukker

3 dl havregryn

2 ss sterk kaffe

1 ts vaniljesukker

2 ss kakao

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal ikke være smeltet smør, men romtemperert og mykt. Så blander du bare alle ingrediensene sammen (kokt, kald kaffe) med hendene til det blir en formelig "deig". Så ruller du de i baller og dypper de i kokos. Settes kaldt ei lita stund før servering. Nam!

• Liker 1
Skrevet

Har rapportert tråden til moderator.

Anonymous poster hash: 5ea9e...bc6
Skrevet

det er ferdig kaffe du skal ha ja!

Skrevet

:skratte: Ts, du skulle ha skrevet politisk ukorrekte boller som tittel

Anonymous poster hash: dfda1...39f

• Liker 15
Gjest crazycatlady
Skrevet (endret)

Har rapportert tråden til moderator. Anonymous poster hash: 5ea9e...bc6

Ja, sæææææærlig. Tror jeg ikke noe på. Og bollene heter faktisk negerboller og det akter jeg å fortsette med å kalle dem, politisk korrekt eller ei. :P Så får du bare rapportere til du blir blå i trynet.

Endret av crazycatlady
  • Liker 5
Gjest crazycatlady
Skrevet

Det skal ikke være smeltet smør, men romtemperert og mykt. Så blander du bare alle ingrediensene sammen (kokt, kald kaffe) med hendene til det blir en formelig "deig". Så ruller du de i baller og dypper de i kokos. Settes kaldt ei lita stund før servering. Nam!

Var det jeg og trodde, men sto smeltet margarin i denne oppskriften. Takk for fremgangsmåte. :) Blir margarin her da og ikke smør. Tåler ikke smør.

Skrevet

finnes oppskrifter hvor du skal ha smeltet smør. Jeg har brukt smeltet smør i min oppskrift i mange år.

Anonymous poster hash: 31cf8...f03

• Liker 1
Skrevet

Neger kommer fra det spanske ordet, negro. Som igjen kommer fra det latinske ordet niger. Ordet betyr rett og slett svart, det er bare det at folk for en eller annen grunn også kaller etniske Afrikanere for neger (altså svart). Ordets skapelse hadde ingen rasistisk betydning.

Anonymous poster hash: 8fa64...c8b

• Liker 7
Skrevet

Neger kommer fra det spanske ordet, negro. Som igjen kommer fra det latinske ordet niger. Ordet betyr rett og slett svart, det er bare det at folk for en eller annen grunn også kaller etniske Afrikanere for neger (altså svart). Ordets skapelse hadde ingen rasistisk betydning.

Anonymous poster hash: 8fa64...c8b

:haar: hver så snillll, ikke begynn den debatten. Det er en annen tråd som handler om det samme.

Anonymous poster hash: dfda1...39f

Skrevet

Ta deg en bolle du. Gjerne en negerbolle

• Liker 8
Skrevet

Negerboller...jødekaker..

Snart får vi vel ikke lage pepperkake menn heller...de er jo brune :blink:

• Liker 2
Skrevet

Ikke kakemenn heller da, for de er hvite, og da utelukker man alle de andre hudfargene

• Liker 1
Gjest chisandra
Skrevet

Nå ser du vel spøkelser på høylys dag, vel? :skratte:

Skrevet

Ikke kakemenn heller da, for de er hvite, og da utelukker man alle de andre hudfargene

:fnise:

Vi må lage de blå og grønne..Men helst ikke i regnbuens farger... xD

Skrevet (endret)

Som peppermø er jeg absolutt enig, hårreisende! Endret av Biloba
  • Liker 1
Skrevet

Hvis det er SÅ konstruktive vi skal være, så: margarin smaker høgg og er en kjapp og enkel måte å ødelegge god mat på.

Anonymous poster hash: e1c76...fac

• Liker 2
Skrevet

Hvis det er SÅ konstruktive vi skal være, så: margarin smaker høgg og er en kjapp og enkel måte å ødelegge god mat på.

Anonymous poster hash: e1c76...fac

Melkefri margarin er et fint alternativ til smør for de som ikke spiser melk.

Jeg er dessuten helt uenig i at margarin smaker høgg. Mamma har brukt Melange i julekakene så lenge jeg har levd, og hennes julekaker smaker bedre enn mange andre jeg har smakt.

Anonymous poster hash: 2da2d...024

• Liker 1
Skrevet

Melkefri margarin er et fint alternativ til smør for de som ikke spiser melk.

Jeg er dessuten helt uenig i at margarin smaker høgg. Mamma har brukt Melange i julekakene så lenge jeg har levd, og hennes julekaker smaker bedre enn mange andre jeg har smakt.

Anonymous poster hash: 2da2d...024

Er ikke Melange margarin da? :klo:

Anonymous poster hash: 607a2...fb0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...