AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #1 Skrevet 11. desember 2014 Jeg mistet mobilen min i doen, og tok den opp igjen med en gang og tørket den. Den funker fortsatt, heldigvis! Men jeg lurer på om mobilen fortsatt kan få fuktskader senere, og eventuelt slutte å virke om 2-3 dager?Anonymous poster hash: abd5b...c6b
#Sunrise Skrevet 11. desember 2014 #2 Skrevet 11. desember 2014 om den ikke er helt tørr kan det bli irr
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #3 Skrevet 11. desember 2014 om den ikke er helt tørr kan det bli irr Hva betyr irr?Anonymous poster hash: abd5b...c6b
#Sunrise Skrevet 11. desember 2014 #4 Skrevet 11. desember 2014 Hva betyr irr?Anonymous poster hash: abd5b...c6b Det er sånn grønn greie som kommer i bateriet. Jeg fikk vann på tlf min en gang, tørka den godt, men vite ikke at det var vann i bateriet, så den ble ødelagt..
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #5 Skrevet 11. desember 2014 Det er sånn grønn greie som kommer i bateriet. Jeg fikk vann på tlf min en gang, tørka den godt, men vite ikke at det var vann i bateriet, så den ble ødelagt.. Hvor lang tid tok det fra du fikk vann på mobilen til den ble ødelagt?Anonymous poster hash: abd5b...c6b
#Sunrise Skrevet 11. desember 2014 #6 Skrevet 11. desember 2014 Hvor lang tid tok det fra du fikk vann på mobilen til den ble ødelagt?Anonymous poster hash: abd5b...c6b å det husker jeg ikke, er noen år siden
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #7 Skrevet 11. desember 2014 Ta ut bateriet, og legg mobil og batteri i en boks med ris i et par dager. Risen vil suge til seg fuktighet. Du bør ikke skru på en mobil som har blitt våt før den har blitt helt tørr, for vannet kan føre til kortsluttning som dreper mobilen. Anonymous poster hash: 4d8d7...a01
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #8 Skrevet 11. desember 2014 å det husker jeg ikke, er noen år siden Åja, hehe, men takk for svar likevel Anonymous poster hash: abd5b...c6b
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #9 Skrevet 11. desember 2014 Ta ut bateriet, og legg mobil og batteri i en boks med ris i et par dager. Risen vil suge til seg fuktighet. Du bør ikke skru på en mobil som har blitt våt før den har blitt helt tørr, for vannet kan føre til kortsluttning som dreper mobilen. Anonymous poster hash: 4d8d7...a01 Det går ikke an å ta ut batteriet på mobilen min :/ Den er på nå, skal jeg skru den av? Og hvordan vet jeg at den er fullstendig tørr?Anonymous poster hash: abd5b...c6b
globalagogo Skrevet 11. desember 2014 #10 Skrevet 11. desember 2014 Ta ut bateriet, og legg mobil og batteri i en boks med ris i et par dager. Risen vil suge til seg fuktighet. Du bør ikke skru på en mobil som har blitt våt før den har blitt helt tørr, for vannet kan føre til kortsluttning som dreper mobilen. Anonymous poster hash: 4d8d7...a01 Åja, jeg trodde man la det i en boks med ris for å tiltrekke seg asiatere, som enkelt kunne reparere mobilen for deg med sin ypperlige elektronikkunnskap. 5
sweg Skrevet 11. desember 2014 #11 Skrevet 11. desember 2014 Hva betyr irr?Anonymous poster hash: abd5b...c6b Irr er på en måte det samme som rust. Altså, når kobber kommer i kontakt med vann, CO2 (om jeg husker riktig) og andre ting, begynner det å komme irr (grønn rust).
Lollipops Skrevet 11. desember 2014 #12 Skrevet 11. desember 2014 Jeg mista iPhonen min i do en gang. Da tok jeg den opp med en gang og vasket den til og med med såpe (!) og den funket helt fint, bortsett fra at lyden ble ødelagt.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #13 Skrevet 11. desember 2014 Det går ikke an å ta ut batteriet på mobilen min :/ Den er på nå, skal jeg skru den av? Og hvordan vet jeg at den er fullstendig tørr?Anonymous poster hash: abd5b...c6b Jeg vet ikke om den må være av, men hvis det er noen deksler å mobilen du kan ta av bør du ta dem av, slik at fukten lettere slipper ut. Du kan ikke vite om den er helt tørr, du må bare la den ligge til du tror den er det. Anonymous poster hash: 4d8d7...a01
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #14 Skrevet 11. desember 2014 Irr er på en måte det samme som rust. Altså, når kobber kommer i kontakt med vann, CO2 (om jeg husker riktig) og andre ting, begynner det å komme irr (grønn rust). Åja, tusen takk for forklaring Jeg mista iPhonen min i do en gang. Da tok jeg den opp med en gang og vasket den til og med med såpe (!) og den funket helt fint, bortsett fra at lyden ble ødelagt. Min funker helt fint nå, men er redd den skal bli ødelagt senere på grunn av det. Jeg vet ikke om den må være av, men hvis det er noen deksler å mobilen du kan ta av bør du ta dem av, slik at fukten lettere slipper ut. Du kan ikke vite om den er helt tørr, du må bare la den ligge til du tror den er det. Anonymous poster hash: 4d8d7...a01 Har tatt av dekslet og tørket mobilen helt, men den er kanskje fortsatt våt innvendig? Alt fungerer jo, men jeg er redd for at skadene kommer til å skje senere Har akkurat betalt en del for å få skiftet et knust skjerm, så veldig kjedelig for meg om jeg ødelegger den igjen.Anonymous poster hash: abd5b...c6b
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #15 Skrevet 11. desember 2014 Hvilken mobil har du? Anonymous poster hash: 50a71...2b0
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #16 Skrevet 11. desember 2014 Irr er på en måte det samme som rust. Altså, når kobber kommer i kontakt med vann, CO2 (om jeg husker riktig) og andre ting, begynner det å komme irr (grønn rust). Den samme grøøne rusten som er på frihetsgudinnen?Anonymous poster hash: 06662...1f5
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #17 Skrevet 11. desember 2014 Hvilken mobil har du? Anonymous poster hash: 50a71...2b0 Htc oneAnonymous poster hash: abd5b...c6b
sweg Skrevet 11. desember 2014 #18 Skrevet 11. desember 2014 Den samme grøøne rusten som er på frihetsgudinnen?Anonymous poster hash: 06662...1f5 Hvis hun er laget av kobber, så er det nok det ja.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #19 Skrevet 11. desember 2014 Hvis hun er laget av kobber, så er det nok det ja. Ok, ja frihetgudinna består for det meste av kobber. Anonymous poster hash: 06662...1f5
OPIgirl Skrevet 11. desember 2014 #20 Skrevet 11. desember 2014 Hva betyr irr?Anonymous poster hash: abd5b...c6b Det er det samme som rust.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå