Gå til innhold

Ekstremt dårlig selvdiseplin...andre?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg er så irritert og lei over meg selv nå. Jeg har i flere måneder og år prøvd å komme i gang med diverse som f.eks normal døgnrytme, opp i vekt, trening, slutte å snuse osv. men jeg klarer det aldri!!

Det går som vanligvis fint et par dager, før det sklir helt ut igjen. F.eks i dag hadde jeg fri fra studier og våknet klokken 14:30 !!!!!!! Frokost har jeg enda ikke hatt. Blir vel mer middag snart, enn frokost om jeg spiser.

Jeg sitter her på sofaen, drikket et glass juice mens jeg snuser.

Hvorfor kan jeg aldri få orden på livet mitt? Jeg som skulle gjøre så mange ærender i dag.... hele dagen er gått rett i dass.

Andre??

Anonymous poster hash: a9e07...ed3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har samme lidelsen. Lidelsesfelle? Hva om vi allierer oss? Hjelper det med noen som man må rapportere til? Jeg har akkurat begynt på www.any.do. Skal se hvordan det går fremover.

Skrevet (endret)

error

Endret av Justia
  • Liker 1
Skrevet

Kanskje forsøke å forandre én ting av gangen, at det blir litt vanskelig å forandre alt på én gang?

• Liker 2
Skrevet

Ta en dag av gangen, jeg var slik i mange år. Så orket jeg ikke og være passiv lengre :) vekta gikk ned av seg selv når jeg ble mere aktiv

Skrevet

Samme her. Er slik at jeg plutselig skal feks lære meg ordentlig fransk, er veldig på og leser og lærer et par uker så gidder jeg ikke mer.

Skrevet

Jeg kjenner meg så absolutt igjen! Har store intensjoner om å få gjort alt fra å ta med plastavfallet bort til avfallsanlegget 50m bort i gaten neste gang jeg skal ut, til å stå opp tidlig på en fridag (jobber natt) for å f.eks. handle julegaver. Så blir jeg sittende oppe og se på netflix, med det resultat at jeg "skal bare sove litt" før jeg går ut, og vips var dagen over.

Anonymous poster hash: f90d1...35e
Skrevet

Jeg er så med på den . Livet mitt er helt ute og kjøre og har null rutiner. Hvis jeg nå ikke snart får en orden på det så ville jeg nok bare bli en tilskuer til at alle mine potensialer og mål og planer svinner henn :/

Da synes jeg vi skal sette noen realistiske mål, og støtte hverandre/være hverandres "kontrollpost"! Har du dagbok her? Vi kunne følge hverandre på den måten?

Skrevet

Kanskje forsøke å forandre én ting av gangen, at det blir litt vanskelig å forandre alt på én gang?

Riktig! Har et helt overkommelig mål om å bevege meg mer. Men så tenker jeg.. hvem bryr seg egentlig om jeg utsetter det til i morgen? Så går det plutselig(!) en uke uten trening.

Skrevet

Viljestyrke fungerer som en muskel som kan trenes opp. Men den blir utslitt hvis man bruker den på for mye av gangen, så derfor må du fokusere på étt oppnåelig mål om gangen, ikke gjøre alt på en gang..

Anonymous poster hash: 35d1e...ab0
Skrevet

Hver jævla kveld begynner jeg med å legge meg tidligere og å slutte å røyke

Skrevet

Hver jævla kveld begynner jeg med å legge meg tidligere og å slutte å røyke

Godnatt, da :-)

Skrevet

Heisann!

Jeg er så irritert og lei over meg selv nå. Jeg har i flere måneder og år prøvd å komme i gang med diverse som f.eks normal døgnrytme, opp i vekt, trening, slutte å snuse osv. men jeg klarer det aldri!!

Det går som vanligvis fint et par dager, før det sklir helt ut igjen. F.eks i dag hadde jeg fri fra studier og våknet klokken 14:30 !!!!!!! Frokost har jeg enda ikke hatt. Blir vel mer middag snart, enn frokost om jeg spiser.

Jeg sitter her på sofaen, drikket et glass juice mens jeg snuser.

Hvorfor kan jeg aldri få orden på livet mitt? Jeg som skulle gjøre så mange ærender i dag.... hele dagen er gått rett i dass.

Andre??

Anonymous poster hash: a9e07...ed3

Du må starte med én ting! Fokuser bare på tingen også kommer det andre etterhvert. Jeg fokuserte på å lese minst 4 timer dagen inkludert helger dette høstsemesteret. Fokuset mitt var det og bare det. Men for å klare det måtte jeg stå opp tidsnok og bruke tiden min fornuftig, så jeg måtte tvinge meg selv til å stå opp tidligere. Ved å fokusere på bare én ting vil du fort merke at det smitter over på andre ting i livet.

Nå er det juleferie og jeg trenger å gå ned 4-5 kilo i vekt, så det er mitt eneste mål inntil semesterstart. Siden juleferien startet har jeg spist sunnere mat, trent regelmessig og siden ejg trener regelmessig føler jeg meg opplagt på morgenen slik at jg ikke ligger i senga halve dagen.

Setter du for mange mål av gangen så vil du feile med alt andre.

Anonymous poster hash: 3ded9...1d0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...