AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #1 Skrevet 11. desember 2014 Hjelp, tror jeg har fått kjønnsvorter!! Startet med en relativt stor, rett under skjedeåpningen. Men nå har det spredd seg, og jeg har mange i samme området! Leste nettopp at man kan gå med det i opp til flere måneder?? Føler meg skikkelig ekkelt. Frister ikke å ha sex nå, for å si det sånn. Er det noe jeg kan gjøre for å få dem BORT fortest mulig? Kan klø en del nedentil, noe som også fører til svie. Klødde meg så mye isted at jeg begynte å blø. Burde jeg dra til legen? Æh, er så fortvilet!Anonymous poster hash: 21f9f...f6a
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #2 Skrevet 11. desember 2014 Ingen? Anonymous poster hash: ea2d1...69f
Gjest Strandet Skrevet 11. desember 2014 #3 Skrevet 11. desember 2014 (endret) Jeg har ikke peil, men jeg tror at du skal ikke klø på dette pga. tenkt smittefare (antagelig voldsom stor). Jeg tror de fleste her vil kunne si at man bør nå ta seg et legebesøk. Endret 11. desember 2014 av Strandet
Gjest Eurodice Skrevet 11. desember 2014 #4 Skrevet 11. desember 2014 Hjelp, tror jeg har fått kjønnsvorter!! Startet med en relativt stor, rett under skjedeåpningen. Men nå har det spredd seg, og jeg har mange i samme området! Leste nettopp at man kan gå med det i opp til flere måneder?? Føler meg skikkelig ekkelt. Frister ikke å ha sex nå, for å si det sånn. Er det noe jeg kan gjøre for å få dem BORT fortest mulig? Kan klø en del nedentil, noe som også fører til svie. Klødde meg så mye isted at jeg begynte å blø. Burde jeg dra til legen? Æh, er så fortvilet!Anonymous poster hash: 21f9f...f6a Hvorfor spørre om noe så opplagt? Selvfølgelig må du til legen. Når det gjelder sex, må du være oppmerksom på at kjønnsvorter (kondylomer) er smittsomt. 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #5 Skrevet 11. desember 2014 E Hvorfor spørre om noe så opplagt? Selvfølgelig må du til legen. Når det gjelder sex, må du være oppmerksom på at kjønnsvorter (kondylomer) er smittsomt. Etter det jeg har lest, går det ofte bort av seg selv. Men jeg vet ikke - aldri hatt noe sånt før. Derfor spør jeg.Anonymous poster hash: ea2d1...69f
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #6 Skrevet 12. desember 2014 E Etter det jeg har lest, går det ofte bort av seg selv. Men jeg vet ikke - aldri hatt noe sånt før. Derfor spør jeg.Anonymous poster hash: ea2d1...69f Det kan ta veldig, veldig lang tid før de forsvinner. i tillegg kan de fort oppstå på nye områder, og da må du vente like lenge på å bli kvitt de. Jeg fikk kjønnsvorter i april, men visste ikke om det var det det var, fordi de var så små. Ca. 2 hadde jeg. Så kom sommeren og det ble mer, og jeg var bombesikker på at jeg hadde pådratt meg kjønnsvorter. Dro til lege som ikke tok meg seriøst og sa jeg bare fikk vente til de forsvant.. At det var så lite at det ikke var av betydning, men jeg kjente de godt og jeg ville definitivt ikke ha vorter der nede mens jeg har et aktivt sexliv. Ba klart i fra om at jeg ville ha henvisning til gynekolog, og innen jeg fikk den timen(ca. 1-1,5 mnd etter legetimen) hadde selvsagt vortene spredt seg så til de grader. Jeg hadde massemassemasse små rundt skjedeåpningen, og det var helt ruglete. I tillegg fikk jeg det inni skjeden. Jeg var veldig glad for at jeg ba om henvisning da, for å si det sånn! Der ble jeg selvsagt tatt seriøst, og det ble sagt av gynekologen at jeg hadde en del vorter. Fikk resept på Aldara, og alle forsvant innen to uker(det står at behandlingstiden er 16 uker, men jeg var veldig heldig). Hadde ingen tro på at det kom til å funke, siden det stod at behandlingen kunne foregå i 16 uker som for meg ble for lenge, men det var perfekt. MEN, det skal sies at det var helt grusomt under behandlingstiden. HELT grusomt. Jeg trodde at det skulle gå bra å smøre det i hele underlivet, og det endte med at hele underlivet etset og det øvre hudlaget mitt brant. Du kan tenke deg hvor jævlig det var for slimhinnene. Gråt hver gang jeg tisset i 5 dager. Det skal selvsagt kun påføres der man har vorter, men har man det på slimhinner vil det uansett smitte over på frisk hud. For vortene innvendig ble det penslet på noe(ikke vondt i det hele tatt, kjente ingenting), og det forsvant etter 1 pensling hos gynekologen. Heldigvis finnes det mange ulike behandlinger, og ikke alle er smertefulle. Anbefaler deg å gå til lege fortest mulig. Jeg dro det ut noen uker selv, det er jo ikke behagelig å dra til legen og si at man tror at man har kjønnsvorter. Men tenk når du blir kvitt det! Det er nesten en seiersfølelse. Tar ikke legen deg på alvor, be om henvisning til gynekolog. Kanskje er du heldig og de forsvinner av seg selv etter ikke altfor lang tid, men du kan også som mange være uheldig og det kan spre seg over en lengre tid og underlivet ditt kan nesten "gro igjen"(satt veldig på spissen) av vorter. Hos meg begynte det plutselig å spre seg mye, så man vet aldri. Dess lengre man venter, dess vanskeligere blir det å bli kvitt det. Husk at kjønnsvorter er veldig vanlig og at legen ikke vil tenke noe som helst om det. Lykke til! Anonymous poster hash: 0c6f8...fde
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2014 #7 Skrevet 12. desember 2014 Det kan ta veldig, veldig lang tid før de forsvinner. i tillegg kan de fort oppstå på nye områder, og da må du vente like lenge på å bli kvitt de. Jeg fikk kjønnsvorter i april, men visste ikke om det var det det var, fordi de var så små. Ca. 2 hadde jeg. Så kom sommeren og det ble mer, og jeg var bombesikker på at jeg hadde pådratt meg kjønnsvorter. Dro til lege som ikke tok meg seriøst og sa jeg bare fikk vente til de forsvant.. At det var så lite at det ikke var av betydning, men jeg kjente de godt og jeg ville definitivt ikke ha vorter der nede mens jeg har et aktivt sexliv. Ba klart i fra om at jeg ville ha henvisning til gynekolog, og innen jeg fikk den timen(ca. 1-1,5 mnd etter legetimen) hadde selvsagt vortene spredt seg så til de grader. Jeg hadde massemassemasse små rundt skjedeåpningen, og det var helt ruglete. I tillegg fikk jeg det inni skjeden. Jeg var veldig glad for at jeg ba om henvisning da, for å si det sånn! Der ble jeg selvsagt tatt seriøst, og det ble sagt av gynekologen at jeg hadde en del vorter. Fikk resept på Aldara, og alle forsvant innen to uker(det står at behandlingstiden er 16 uker, men jeg var veldig heldig). Hadde ingen tro på at det kom til å funke, siden det stod at behandlingen kunne foregå i 16 uker som for meg ble for lenge, men det var perfekt. MEN, det skal sies at det var helt grusomt under behandlingstiden. HELT grusomt. Jeg trodde at det skulle gå bra å smøre det i hele underlivet, og det endte med at hele underlivet etset og det øvre hudlaget mitt brant. Du kan tenke deg hvor jævlig det var for slimhinnene. Gråt hver gang jeg tisset i 5 dager. Det skal selvsagt kun påføres der man har vorter, men har man det på slimhinner vil det uansett smitte over på frisk hud. For vortene innvendig ble det penslet på noe(ikke vondt i det hele tatt, kjente ingenting), og det forsvant etter 1 pensling hos gynekologen. Heldigvis finnes det mange ulike behandlinger, og ikke alle er smertefulle. Anbefaler deg å gå til lege fortest mulig. Jeg dro det ut noen uker selv, det er jo ikke behagelig å dra til legen og si at man tror at man har kjønnsvorter. Men tenk når du blir kvitt det! Det er nesten en seiersfølelse. Tar ikke legen deg på alvor, be om henvisning til gynekolog. Kanskje er du heldig og de forsvinner av seg selv etter ikke altfor lang tid, men du kan også som mange være uheldig og det kan spre seg over en lengre tid og underlivet ditt kan nesten "gro igjen"(satt veldig på spissen) av vorter. Hos meg begynte det plutselig å spre seg mye, så man vet aldri. Dess lengre man venter, dess vanskeligere blir det å bli kvitt det. Husk at kjønnsvorter er veldig vanlig og at legen ikke vil tenke noe som helst om det. Lykke til! Anonymous poster hash: 0c6f8...fde Tusen takk for godt og utfyllende svar! Nå ble jeg både lettet og nesten litt skremt. Den behandlingen hørtes ikke behagelig ut. Skal dra til gynekolog på mandag, også håper jeg at jeg blir kvitt det snarest mulig! Føler seg ikke så veldig digg med ruglete vorter nedentil. Også en liten ting.. Jeg er seksuelt aktiv. Er det sånn at partneren min også burde sjekke seg? Og har jeg fått det fordi noen andre har smittet meg, eller er det noe som "bare oppstår"?Anonymous poster hash: ea2d1...69f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå