AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #1 Skrevet 11. desember 2014 Er den bra? Er norsk politi og sikkerhetstilbydere kompetente til å ivareta samfunnets sikkerhetsbehov? Jeg tenker da spesielt på opptrinnet under fredsprisutdelingen, men også generelt på kritikk av praksisen som foregår i sikkerhetskontroller på norske flyplasser. Anonymous poster hash: 9284f...7be
OleTho Skrevet 11. desember 2014 #2 Skrevet 11. desember 2014 Eg føler meg egentlig ganske trygg her i Norge slik som det er, men politiet burde kanskje fått mer midler. Eg kommer fra en øygruppe utenfor Bergen hvor det bor omtrent 40 tusen innbyggere, på kveld og natt i helgene er det som regel 2 patruljebiler fra politiet som har ansvaret her ute. Det er lite, med tanke på at politidistriktet her strekker seg over 10mil på det lengste.
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #3 Skrevet 11. desember 2014 Sikkerheten i Norge er svært god, ikke på grunn av politi og kontroll men på grunn av befolkning og kultur. Det er svært lite vold og kriminalitet. Vi er på tredjeplass i verden når det gjelder skytevåpen på private hender og samtidig har vi en av verdens laveste mord og selvmordsrater. Ja Norge er et svært trygt land å leve i. Å bevæpne politiet eller andre og å innføre flere sikkerhetskontroller endrer ikke dette. Alt er en avveining mellom belastning og risiko. Jeg synes det er et voldsomt styr med sikkerhetskontroll på flyplasser. Dette må koste mange penger. Hvis man droppet sikkerhetskontrollen og lot folk ta med hva de ville på fly (på samme måte de gjør i buss eller tog) så tror jeg ikke faren for folk flest ville øke noe særlig i forhold til andre farer vi omgir oss med. Anonymous poster hash: dd764...b29 2
Sir Winston Skrevet 11. desember 2014 #4 Skrevet 11. desember 2014 Sikkerheten er generelt god, ja. Litt mer skeptisk til visse av våre politikere, her er en knøl som la ut bilder av bilettene til Nobel-seremonien: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/-Svart-uheldig-a-legge-ut-bilde-av-Nobel-billetter-i-sosiale-medier-7821653.html Ikke sånn helt i tråd med sunn fornuft. Humrer litt over tanken på reaksjonen fra "Sverte-holdet" dersom han hadde vært FRP'er
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #5 Skrevet 11. desember 2014 Sikkerheten er generelt god, ja. Litt mer skeptisk til visse av våre politikere, her er en knøl som la ut bilder av bilettene til Nobel-seremonien: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/-Svart-uheldig-a-legge-ut-bilde-av-Nobel-billetter-i-sosiale-medier-7821653.html Ikke sånn helt i tråd med sunn fornuft. Humrer litt over tanken på reaksjonen fra "Sverte-holdet" dersom han hadde vært FRP'er Tipper det hadde vært hovedoppslag ja: "FRP-politiker kompromitterte sikkerheten ved Nobel-prisutdelingen", med kommentarer fra SV-Lysbakken og kanskje Helga selv. Sikkerheten i Norge er generelt god ja, men jeg tror ikke det er pga sikkerhetstiltakene. Anonymous poster hash: 9284f...7be
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2014 #6 Skrevet 14. desember 2014 Humrer litt over tanken på reaksjonen fra "Sverte-holdet" dersom han hadde vært FRP'er Synes du stadig klager over at andre "sverter", men så har du absolutt ingen problemer med å gjøre det selv. Et lite paradoks, eller? Anonymous poster hash: b274b...786 3
Sir Winston Skrevet 14. desember 2014 #7 Skrevet 14. desember 2014 Synes du stadig klager over at andre "sverter", men så har du absolutt ingen problemer med å gjøre det selv. Et lite paradoks, eller? Anonymous poster hash: b274b...786 Neida, intet paradoks i det hele tatt. Så lenge ledelsen i AP mener det er en verdig prioritert oppgave for opposisjonen å sverte regjeringen, og så lenge stemmekveget deres ser ut til å mene det samme, så vil det bli gitt igjen med samme mynt.
Gjest Ferie Skrevet 14. desember 2014 #8 Skrevet 14. desember 2014 (endret) Jeg er skeptisk. De som er ansvarlige, kunne nok ha vært verbale om noen av tiltakene. Sånn av vi, folket vet mer om hva so skjer. Og få tilbake politi som går i rundt i sentrum i våre stor og små byer. I politiklær. Det gir en "vi ser deg effekt". Selv ble jeg forfulgt av fem voldektsmenn for ett par år siden, i oslo sentrum, rundt midnatt. To gikk bak meg, i rask gang, jeg skjønte hva som kunne skje og løp, og da jeg kom ut av bakgaten løpene, så jeg tre av de andre mennene gå i rask gange og så på meg med store øyne. Før det hadde alle de fem mennene stått sammen i gruppe og sett fiksert på meg. Så leste jeg i avisen seinere, at samme dato, tyve minutter seinere, utenfor samme sted der de jeg så de først, hadde fem menn utført en brutal voldtekt. Edit: 1.Dette var menn med arabisk utseendet og ny i landet. Norske menn har for mye å tape iforhold til venner, familie og jobb til å gjøre en sånn handling og kjenner systemet, de vet de kan tas på overvåkningsvideoer, vitner og dna. Derimot mennesker som har evner til å å utføre kriminelle handlinger, og er nye i vårt land, kan misforstå "ett åpent og trygt samfunn" . 2. Jeg bodde i Oslo øst under voldekstbølgen, og så sinnsykt lite politi det var i gatene da. Der jeg hadde min hybel, ble en ung jente forsøkt voldtatt, av enda en som var ny i landet. Husker at polititet sa at de skulle se etter han på andre oppdrag, han der skulle det vært mannejakt på, han var farlig og akkurat sluppet ut av fengsel. Og at vi kunne føle oss trygg på at han der kom han iallefall ikke tilbake til. Så gikk det rykter om at han satt inne i fengsel, for en voldtekt som hadde vært utført akkurat på dette hybelhjemmet, i tv stuen. Og så ble tv stuen stengt uten grunn. Endret 14. desember 2014 av Ferie
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå