Sjokoladesaus Skrevet 11. desember 2014 #1 Skrevet 11. desember 2014 Jeg sliter med tennene mine, det har blir veldig trangt og blør hver gang jeg pusser tennene eller spiser mat. samt har jeg veldig vondt i den ene tanna som jeg tror er en visdomstann.. har rotfylt 2 ganger før i 4 kanaler og dette var rådyrt!! selv da var jeg i en fulltidsjobb. Nå mottar jeg avklaringspenger fra NAV, og jeg har såvidt råd til å klare meg selv med mat.... Dekker nav sånt? Orker ikke å knaske smertestillende hver dag lenger...
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #2 Skrevet 11. desember 2014 Er ikke sikker, men mulig du får dekket noe hvis du går til den kommunale tannhelsetjenesten. Anonymous poster hash: a4c64...8bf
Svareren Skrevet 11. desember 2014 #3 Skrevet 11. desember 2014 Hei. Tannlege er i utgangspunktet noe man må dekke selv, men i enkelte tilfeller kan man få refusjon fra HELFO, dog ikke alt. Les mer her http://helfo.no/privatperson/dekning-av-helseutgifter/sider/tannlege.aspx#.VIlXrot90gM 1
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #4 Skrevet 11. desember 2014 Jeg er alenemor og fikk innvilget 15 000kr til akutt tannbehandling fra NAV. Anonymous poster hash: c65b9...b19
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #5 Skrevet 11. desember 2014 Hvorfor bruker folk ikke tanntråd? Da blir det ikke høl eller betennelse så det blør og man slipper å måtte gå på NAV og be om penger.Anonymous poster hash: 3b89c...aae
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #6 Skrevet 13. desember 2014 Hvorfor bruker folk ikke tanntråd? Da blir det ikke høl eller betennelse så det blør og man slipper å måtte gå på NAV og be om penger.Anonymous poster hash: 3b89c...aae Dette svaret var helt sikkert til stor hjelp for ts Anonymous poster hash: 6540d...977 1
Gjest Keikolina Skrevet 13. desember 2014 #7 Skrevet 13. desember 2014 Gå til nav å søk, har fått dette dekket tidligere da jeg var under nav.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #8 Skrevet 13. desember 2014 Hvis du har tannkjøttsykdom vil NAV dekke deler av beløpet til behandling. Anonymous poster hash: 1b051...d3c
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #9 Skrevet 13. desember 2014 NAV dekker normalt ikke tannbehandling, da det er noe man må betale selv og sette av penger til. I enkelte tilfeller hvor man har svært dårlig råd kan det dekkes rimelig behandling ved å søke om økonomisk sosialhjelp. Før du søker om økonomisk sosialhjelp, skal alle andre muligheter være forsøkt, det betyr at har du inntekt til å dekke det selv, oppsparte midler eller formue må du bruke det selv. Eller forsøke å få til en nedbetalingsavtale med tannlegen (ta behandling litt etter litt). Skal du søke om å få det dekket bør du gå til en tannlege å få utarbeidet et kostnadsoverslag over rimeligste tannbehandling. NAV dekker ikke kosmetisk behandling. Det betyr at om man har rett på stønad kan de vurdere å dekke trekking av tenner, men ikke nødvendigvis at du for satt inn nye tenner. Er det fyllinger bruker det å dekkes. Tannbehandling vil de ofte rådføre seg med en overtannlege som vurderer om kostnadsoverslaget er rimelig. Deretter vil de gjøre en økonomisk individuell vurdering om du har rett på stønad eller ikke. Refusjon av tannbehandling fra HELFO har tannlegen selv opplysninger om og legges ofte inn i et kostnadsoverslag med engang.Anonymous poster hash: a7b83...5f5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå