Gå til innhold

Diflucan mot underlivssopp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du skriver i den første trpden at du har hatt pasienter, i flertall, og her er det bare en...er du lege eller?

Anonymous poster hash: 77a02...8c1

Skrivefeil :fnise: Skal være pasient ikke pasientER.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke de skal tas hver dag, for de er langtidsvirkende. Jeg fikk beskjed om å ta en tablett i uka.

Anonymous poster hash: 4e36b...703

Vanligvis ja, men det jeg var borti var et ekstrem tilfelle som jeg ikke vil beskrive en gang.. Stakkars dame! Men for folk med vanlig sopp så er det 1 tabl ja :laugh:

Skrevet

Okay :) Håper det blir reseptfritt her også, men kun om det ikke blir dyrere. En tablett med Fluconazol tror jeg koster 45 kr i Norge, Diflucan er en del dyrere.

Okei, det var billig :-) Men skal jeg ha resept må man betale for legetime også da.. Diflucan koster 189 svenske kroner reseptfritt på apotek i Sverige..

Anonymous poster hash: 1dc2f...22f

Skrevet

Vanligvis ja, men det jeg var borti var et ekstrem tilfelle som jeg ikke vil beskrive en gang.. Stakkars dame! Men for folk med vanlig sopp så er det 1 tabl ja :laugh:

Nei, du har vel taushetsplikt. Synes det man skriver på forum skal være ens personlige betraktninger. Det profesjonelle hører hjemme i et lukket journalsystem. Det handler om respekt og empati for pasienten. Jeg håper ikke gynekologen min legger ut om mine soppinfeksjoner på et åpent forum i alle fall. Det er lovbrudd og brudd på etiske retningslinjer.

• Liker 2
Skrevet

Ryddet for personangrep + svar.

Irrlys, mod.

Skrevet

Hei igjen. Jeg har kjøpt Diflucan og klar for å prøve :-) Men jeg ser dessverre at den er litt større enn jeg trodde. Dette er en kapsel, kan kapsler deles i to? Eller kan jeg knuse den? Jeg er veldig dårlig på å svelge tabletter.. Kun p-piller som går (og de kan jeg ironisk nok svelge uten vann og alt, men de er veldig små). Noen tips? Nå blir jeg veldig oppgitt over at jeg har brukt nesten 200kr på denne tabletten og så får jeg kanskje ikke svelget den.

Skrevet

Jeg ser nå at det står at den skal svelges hel i pakningsvedlegget.. Søren :(

Skrevet

Om det står i pakningsvedlegget at den ikke kan åpnes, så må den dessverre svelges hel.

Skrevet

Hei! Jeg lurer på om det er noen her som har tatt Diflucan mot underlivssopp, som kunne svart på noen spørsmål :-) Jeg har tidligere brukt Canesten kurer for å bekjempe sopp, og det har fungert, men så fort jeg er sammen med kjæresten min (har avstandsforhold), så kommer soppen tilbake. Altså, etter at jeg har sex. Jeg har fått han til å smøre seg med Canesten også, og da gikk det litt lengre før jeg fikk det igjen. Men det kom altså tilbake!

Nå vurderer jeg å prøve Diflucan i stedet for Canesten, for å sjekke om det fungerer lengre. Og for å slippe griset og smøringa :fnise:

Har noen erfaring med Diflucan da det gjelder tilbakevennende infeksjoner?

Hvor mange tabletter trengte du før du ble frisk?

Blir også glad for andre tips mot tilbakevennende sopp og hvordan jeg evt kan forebygge :biggrin:

Sliter også med kronisk soppinfeksjon, hatt det siste halvåret og brukt mye penger på soppkurer.. Fikk Difuclan av lenge for noen uker siden men nå er soppen tilbake igjen :(

Anonymous poster hash: 1e0df...52b

Skrevet

Sliter også med kronisk soppinfeksjon, hatt det siste halvåret og brukt mye penger på soppkurer.. Fikk Difuclan av lenge for noen uker siden men nå er soppen tilbake igjen :(

Skjønner deg sååå godt, har brukt penger og tid på soppinfeksjonene mine det siste året! Det er veldig plagsomt, og kjedelig å bruke penger på. Håper du blir kvitt den på et vis! Jeg tenkte å forsøke å forebygge med melkesyretabletter (eller hva det heter..) :)

Skrevet

Om det står i pakningsvedlegget at den ikke kan åpnes, så må den dessverre svelges hel.

Okei, hmm. Jeg som har angst for å svelge tabletter større enn p-pillene :(

• 8 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 12.12.2014 den 22.48):

Dere som sliter med kronisk soppinfeksjon, 2 ting dere absolutt burde prøve:

-om dere har lav ferritin/lite jernlager, kommer soppen tilbake.. dere må opp over 50! fastlege "ser ingen sammenheng" her, men om dere drar til privat gynekolog eller spesialist, vet de at jern og sopp har sammenheng.

-når man har hatt soppinfeksjon konstant/over lengre tid/har tatt mange kurer med diflucan o.l. som ikke virker, og fastlegen ikke hjelper, be om henvisning til gynekolog - eller dra til en på volvat. forklar situasjonen, spør om borsyrevagitorier! disse lages på bestilling hos f.eks ullevaal sykehusapotek- og de er dyre, men de hjelper og de hjelper permanent!

Jeg hadde kronisk soppinfeksjon i 2 1/2 ÅR i strekk. Det var helt jævlig, og fastleger er så sjukt tafatte. Etter 2 mnd med borsyre, masse, masse jern (hadde ferritin på 7) og god tålmodighet har jeg IKKE hatt sopp siden. Dette er nå 3 år siden. Om jeg føler meg sår eller merker at det er noe på gang, bruker jeg en borsyrevagitorie, og tar jern en periode- det funker hver gang.

Anonymkode: 3ea5f...590

• 11 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.4.2023 den 21.49):

Dere som sliter med kronisk soppinfeksjon, 2 ting dere absolutt burde prøve:

-om dere har lav ferritin/lite jernlager, kommer soppen tilbake.. dere må opp over 50! fastlege "ser ingen sammenheng" her, men om dere drar til privat gynekolog eller spesialist, vet de at jern og sopp har sammenheng.

-når man har hatt soppinfeksjon konstant/over lengre tid/har tatt mange kurer med diflucan o.l. som ikke virker, og fastlegen ikke hjelper, be om henvisning til gynekolog - eller dra til en på volvat. forklar situasjonen, spør om borsyrevagitorier! disse lages på bestilling hos f.eks ullevaal sykehusapotek- og de er dyre, men de hjelper og de hjelper permanent!

Jeg hadde kronisk soppinfeksjon i 2 1/2 ÅR i strekk. Det var helt jævlig, og fastleger er så sjukt tafatte. Etter 2 mnd med borsyre, masse, masse jern (hadde ferritin på 7) og god tålmodighet har jeg IKKE hatt sopp siden. Dette er nå 3 år siden. Om jeg føler meg sår eller merker at det er noe på gang, bruker jeg en borsyrevagitorie, og tar jern en periode- det funker hver gang.

Anonymkode: 3ea5f...590

Hei! Sliter med det samme og har etter 1 år med soppinfeksjon (og vulvodyni) endelig fått borsyrevagitorier på bestilling fra Ullevål sykehus.

Skal ta en borsyrevagitorie hver kveld i 14 dager (20 stk. i pakningen) i strekk. Gjennomførte du samme kur, og fungerte dette? Eller måtte du gå på kuren i to mnd.? Spurte du fastlegen din da om å bestille mer, eller har du de bare liggende?

Beklager mange spørsmål, men jeg er desperat. Er veldig alene om dette, så håper virkelig at du svarer.  

Får håp av å lese innlegget ditt. 😊

Hilsen kvinne, 20 år 

Anonymkode: ab645...8f7

AnonymBruker
Skrevet

Klorin. Lurt å vaske slufsa av og til.... Ta med deg høna til svømmehallen

Anonymkode: 8b15d...51a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Klorin. Lurt å vaske slufsa av og til.... Ta med deg høna til svømmehallen

Anonymkode: 8b15d...51a

Dummeste jeg har hørt. Får uvi av å bade. Gå og troll et annet sted, du.

Anonymkode: ab645...8f7

• 2 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
sejjellle skrev (2 timer siden):

Noen år siden nå. Men hadde ganske stor dose, tok en pille i uka i 4 uker. Ingen bivirkninger hos meg.

Du hadde mest sannsynlig ikke noe stor dose. Prøver du å gjøre deg viktig?

Anonymkode: c16db...579

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...