AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #1 Skrevet 10. desember 2014 Min sønn spiller på to lag, et for hans årsklasse, og ett for guttene som er et år eldre. I dag var begge lagene sine treninger avlyst, uten noen begrunnelse, som selvsagt er greit. Men så viser det seg at de eldste guttene skulle ha avslutning, på restaurant like ved. Min sønn var ikke invitert, noe som i og for seg også hadde vært greit, hadde det ikke vært for at den andre gutten som ogsåspiller på begge disse lagene, som går i klasse med min sønn, han ble invitert. Han lurte på om min gutt skulle på fotballfest i dag, og det visste jo ikke vi noe om. Så da sitter jeg her med en liten gutt som er kjempelei seg fordi han føler seg holdt utenfor. Jeg sendte Mld til treneren, som beklaget, og sa at det kun var for de opprinnelige spillerne. Kanskje ikke helt rett det da. Jeg kjenner jeg blir provosert på min sønns vegne, og lurer på hva andres synspunkter på dette er? Og hva burde jeg gjøre?Anonymous poster hash: 4209b...41f
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #2 Skrevet 10. desember 2014 Jeg ville ha sagt til treneren at da burde de være konsekvente så ingen underårige fikk være med. Det er også viktig at du passer på å si ifra på det andre laget om at han må få være med dersom de har avslutning. Anonymous poster hash: d97c8...9b2 6
Gjest tuppesjura Skrevet 10. desember 2014 #3 Skrevet 10. desember 2014 Det er ikke greit. Hadde følt det på samme måte som deg. Her hadde vi felles avslutning for alle lagene og de som hadde vært med og spilt i sesongen ble invitert. De som hadde startet på slutten og kun vært med på treninger ble ikke invitert. 1
minister-mio Skrevet 10. desember 2014 #4 Skrevet 10. desember 2014 Laget bør inkludere alle barna på avslutning. 2
lykkelige.meg Skrevet 10. desember 2014 #5 Skrevet 10. desember 2014 Det er ikke greit. Hadde følt det på samme måte som deg. Her hadde vi felles avslutning for alle lagene og de som hadde vært med og spilt i sesongen ble invitert. De som hadde startet på slutten og kun vært med på treninger ble ikke invitert. Er ikke de som startet på slutten en del av laget? 11
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #6 Skrevet 10. desember 2014 Vel, godt jeg ikke var alene om å synes det var litt rart. Jeg får vondt i mammahjertet selvsagt, men generelt sett synes jeg ikke det der er greit uansett hvem det hadde gjeldt. Han gruer seg til å gå på skolen i morgen, for "de kommer sikkert bare til å snakke om pizzakvelden". Det er kjipt.Anonymous poster hash: 4209b...41f
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 10. desember 2014 #7 Skrevet 10. desember 2014 Det var meget dårlig gjort av dem. Snakk med treneren om det. De må jo være litt mer strukturerte og inkluderende enn som så.
skruf Skrevet 10. desember 2014 #8 Skrevet 10. desember 2014 Synes ikke det er greit i det hele tatt! Hadde blitt forbanna hadde jeg vært deg. Og, jeg hadde kommet til å spurt treneren om hvorfor han andre gutten var invitert og ikke din gutt. Skal de utelate de som er årstrinnet under så bør de utelate begge. 1
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #9 Skrevet 10. desember 2014 Siden de har invitert den ene og heller ikke orientert klart om reglene for invitasjon hadde jeg kontaktet både trener og klubb angående dette. Det er ikke greit å utelate noen på en så inkonsekvent måte. Anonymous poster hash: 6461a...d5f 8
Gjest Hummels Skrevet 10. desember 2014 #10 Skrevet 10. desember 2014 (endret) Det e frekt gjort! Spiller de på samme lag så skal alle på laget få være med også! Dette burde treneren visst at han ikke skal gjøre noe forskjell. Endret 10. desember 2014 av Hummels 3
Gjest tuppesjura Skrevet 10. desember 2014 #11 Skrevet 10. desember 2014 Er ikke de som startet på slutten en del av laget? Jo, forsåvidt, men de har ikke vært med på sesongen, som er det de har avslutning for.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #12 Skrevet 10. desember 2014 Jo, forsåvidt, men de har ikke vært med på sesongen, som er det de har avslutning for. Et lag er et lag, uansett når man begynner. Tenk om nyansatte ikke ble invitert på julebord eller på sommerfesten? Det er oppskriften et dårlig samhold og arbeidsmiljø. Slik er det for barn i aktiviteter også. Er man med så er man med og da blir man inkludert på alle tilstelninger i regi av aktiviteten. Anonymous poster hash: ad39d...58d 13
melatonin Skrevet 10. desember 2014 #13 Skrevet 10. desember 2014 Syntes det var skikkelig dårlig gjort av treneren! Her sliter foreldre og lærere med å få barn til å lære å inkludere alle og så gjør treneren slik! Ikke sikkert barna reagerer på dette, men fryktelig dumt om de da synes det er greit å utelate noen forde treneren som er et forbilde for barna gjør slik.. Og å utelate et barn, hvor mye er det å spare på det?? Er ikke logisk i det hele tatt! 1
lykkelige.meg Skrevet 10. desember 2014 #14 Skrevet 10. desember 2014 Jo, forsåvidt, men de har ikke vært med på sesongen, som er det de har avslutning for. Men de har allikavel valgt å bli en del av laget. Ikke bli overrasket dersom de ikke fortsetter, dere som foreldre har jo nå valgt å vise at dere ikke anser dem som en del av laget. 5
Leini Skrevet 10. desember 2014 #15 Skrevet 10. desember 2014 Utrolig dårlig gjort. Fotball er en lagsport hvor man skal innkludere og ikke ekskludere! Hvor mange er det som ikke ble invitert? Om det er snakk om 20, så er det en ting, er det snakk om 1 så er det enda mer på trynet!
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #16 Skrevet 11. desember 2014 Det er snakk om to gutter som spiller på begge lag. Han ene var invitert og med, og min sønn var altså ikke. For han ble dette veldig sårt, og da blir det jo det for meg og. Det er som en over her sa, vi prøver å lære barna våre å inkludere, og så er det foreldre som gjør det motsatte?? Og altså, bare for ordens skyld, så hadde det vært helt i orden om ingen av dem ble invitert, men slik det var nå, ble det fullstendig inkonsekvent. Grr, jeg kjenner jeg blir mer irritert etterhvert som jeg skriver. TsAnonymous poster hash: 4209b...41f
Mafalda Skrevet 11. desember 2014 #17 Skrevet 11. desember 2014 Kan det ha vært noe så banalt som en forglemmelse? Det gjør ikke saken så mye bedre for din sønn, men det er jo en viss forskjell på om det skjedde ved en eller med hensikt. Å invitere en av to nye gutter, med vilje, er jo helt uakseptabelt. Jeg ville hørt med lagleder hva som har skjedd. Kanskje ingen av dem var invitert, men den andre gutten ble tipset av en kompis?
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #18 Skrevet 11. desember 2014 Det var litt det jeg håpet det var. Men den andre gutten spurte min gutt på skolen om han og skulle på fotballfest. Han spurte meg når han kom hjem, men jeg hadde jo ikke hørt noe om det. Så da sendte jeg Mld til treneren, som sa at det kun var for det opprinnelige årskullet. Derfor føler jeg nesten det var en kalkulert forskjellsbehandling.. TsAnonymous poster hash: 4209b...41f
Mafalda Skrevet 11. desember 2014 #19 Skrevet 11. desember 2014 Men jeg skjønner ikke helt- var den andre gutten invitert, eller var festen kun for det opprinnelige laget, og så har gutten fått nyss om festen og trodde han også skulle være med? I så fall var det klønete av treneren, når han forsto at den ene gutten skulle komme, at ikke din gutt også ble bedt. Men da har du i hvert fall en slags forklaring å gi videre til gutten- det var meningen at avslutningen skulle være for det gamle laget, men den andre gutten hadde fått høre om festen og ble med likevel. Trist, og klønete som sagt (trener/lagleder burde passe på at noe tilsvarende ikke skjer igjen), men når skaden først er skjedd må man jo bare forklare og avdramatisere etter beste evne. Er derimot den andre gutten invitert med hensikt selv om han heller ikke er en del av det opprinnelige laget, ville jeg nok gitt en klar beskjed om inkonsekvens og forskjellsbehandling. Å utelate en gutt av to med vilje er utrolig drøyt, og ikke noe et fotballag kan være bekjent av! 1
Rosenrød Skrevet 11. desember 2014 #20 Skrevet 11. desember 2014 Men hvordan forklarte da treneren at den ene av de to guttene ble invitert og ikke den andre? Spurte du ham om det? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå