Gjest Anonymous Skrevet 29. juli 2004 #21 Skrevet 29. juli 2004 Det finnes helt klart barn som er "penere" enn andre, men når det gjelder sistnevnte ville jeg aldri drømt på å sagt det til foreldrene ! De fleste barn er nydelige i foreldrenes øyne.
Rio Skrevet 30. juli 2004 #22 Skrevet 30. juli 2004 Man SIER da ikke til noen at man synes ungen deres er stygg? Gjør man det har man fått tildelt lite sosial intelligens. Jeg har sett mange stygge barn, og har vært glad det ikke er mine barn. Kynisk ja. Sånt holder man for seg selv
Gjest Anonymous Skrevet 2. august 2004 #23 Skrevet 2. august 2004 Synes ofte disse "stygge" barna dere snakker om her, er de som blir de "peneste" når de blir eldre. De supersøte små, er ofte ikke så søte når de får noen år på seg. Men ingen regel, uten unntak.
Gjest Anonymous Skrevet 3. august 2004 #24 Skrevet 3. august 2004 Dette er noe mødre/kvinner er mest opptatt av....hvorvidt barnet er "stygt eller pent". Skal vi ikke la barna våre slippe våre slippe vårt eget skjønnhetshysteri?
kkristin Skrevet 3. august 2004 #25 Skrevet 3. august 2004 Dette er noe mødre/kvinner er mest opptatt av....hvorvidt barnet er "stygt eller pent". Skal vi ikke la barna våre slippe våre slippe vårt eget skjønnhetshysteri?
Polly Ester Skrevet 5. august 2004 #26 Skrevet 5. august 2004 (endret) ..... Endret 3. oktober 2015 av Polly Ester
Gjest gjest1 Skrevet 5. august 2004 #28 Skrevet 5. august 2004 Tror alle foreldre synes at sin baby er vakrest i verden jeg, og sånn skal det vel være. Så får det heller være at ikke alle synes alle er like søte. Husker da Liten var liten - jeg synes hun var verdens vakreste lille pikebarn, med sine store blå øyne lyse hår med fall. jeg var sikker på at ingen som så henne kunne mene noe annet enn at hun var usedvanlig vakker. Når jeg ser på bildene av henne som liten nå, så ser jeg jo at hun var en søt jentunge, men hun var ikke verdens vakreste. Og som baby var hun ikke pen i det hele tatt, hun så ut som en gutt. I dag er hun seksten og jeg synes fremdeles hun er verdens vakreste.....
Gjest gjest1 Skrevet 5. august 2004 #29 Skrevet 5. august 2004 Jeg sier alltid: guuu!!!! for en fin unge. Denne diskusjonen minner meg om eventyret; hver syns best om sine barn.
nat26 Skrevet 5. august 2004 #30 Skrevet 5. august 2004 Alle barn er ikke søte/pene!Men for foreldrene deres er dem det.Tror ikke jeg hadde syntes at ungen min IKKE var søt/pen uansett.Men for oss andre som ser det fra en annen vinkel,kan vi seff se at en unge ikke er fullt så søt som foreldre vil ha det til
Charmina Skrevet 5. august 2004 #31 Skrevet 5. august 2004 det er helt klart forskjell på unger! Noen er bare sååååååå utrolig søte mens andre ikke er fullt så søte! Men jeg kan ikke si at jeg noen gang har tenkt at en unge var stygg! Men mindre pene unger har jeg da sett! Og det er med unger som med voksne - er de bare pene utenpå og ikke inni så hjelper det liksom ikke med fint ytre! Og heldigvis synes de fleste at sine egne unger er de vakreste i værden! Klem Charmina Ps: Jeg var forresten en veldig lite pen baby....født nesten 3 mnd før tiden. Traff mamma sin kusine her i sommer som jeg bare ser med års mellomrom og fikk da denne kommentaren " tenk at noen som var så stygg som liten kunne bli så vakker som stor " DET var komplimang det!!
*Lillian* Skrevet 5. august 2004 #32 Skrevet 5. august 2004 Foreldre vil alltid synes at sine egne er de søteste uansett hvordan de ser ut. Det er jo helt naturlig - man synes alltid best om sine egne. Jeg ser sjelden en mindre pen unge, men det er noen jeg må se flere ganger før jeg synes at de er virkelig herlige. Når det er sagt så jobber jeg i barnehage og har "steilet" ved et par anledninger når det har begynt nye unger fordi det rett og slett er noe spesielt med utseendet deres. Men så tar det noen dager og jeg forelsker meg i alle ungene, de smelter meg totalt. Alle er alltid så herlige på den ene eller andre måten - de har noe spesielt ved seg som gjør at de sjarmerer meg i senk. Men klart - det er jo som med barn som med voksne - vi har alle forskjellig smak og har forskjellige oppfatninger om hva som er søtt/pent og ikke. Når det er sagt kunne det aldri falt meg inn og sagt til noen at jeg ikke syntes deres barn var søt, for det ville vært det mest uhøflige jeg kunne tenke meg. Akkurat som jeg aldri sier til voksne at jeg ikke synes de ser ut. Det er ikke min jobb å si noe om det, fordi alle mennesker - store som små - har noe som er helt spesielt ved dem og som gjør oss unike. Det ville knust meg om noen sa til meg at de ikke syntes at mitt barn var søtt! Akkurat som jeg blir såret om noen sier til meg at kjæresten min ikke er noe pen.. Og nå kom jeg litt på villspor av tema.. Sorry... :oops:
Gjest Alisia Skrevet 6. august 2004 #33 Skrevet 6. august 2004 gjest sier: Hva med stygge voksne med stygge tanker? Er helt enig, og innerst inne kan egentlig ingen av oss fortelle hva som egentlig er pen eller stygt, for det kommer annpå øyet som ser.
Toni Skrevet 7. august 2004 #34 Skrevet 7. august 2004 Stygt å si det, men har da sett barn som har vært mindre `heldige`, for å si det på den måten. Men babyer er jo en annen ting, de er bare nusselige
Gjest Romfartsvesen Skrevet 8. august 2004 #35 Skrevet 8. august 2004 Vi ble kjent med et nytt vennepar på ferie- de hadde med seg sønnen sin på 2 år- han liknet på et romfartsvesen! Ansiktet liknet på en gammel manns og var vridd som på et romvesen! Men foreldrene var stolte og spurte oss alle om vi ikke syntes han var pen. Vi sa selvfølgelig "ja, kjempesøt". (Det kan jo hende at han vokser det av seg?)
Gjest SannaBC Skrevet 9. august 2004 #36 Skrevet 9. august 2004 Jeg har sett unger som jeg syns er stygge, mindre pene , helt ok, søte , kjempesøte..
Annie Skrevet 9. august 2004 #37 Skrevet 9. august 2004 Når de spør så svarer jeg JOOOOO eller JAAAAA og har verdens beste samvittighet. Hvem bryr seg vel om at jeg tar en liten hvit løgn. Bedre det enn å såre en stolt forelder (mamma) eller besteforelder (bestemor).
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå