Gå til innhold

"Stygge" barn...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Mange viser stolt frem sine barn og bilder av dem... Er hun ikke søøøøøt??? Er han ikke nydelig? og alle svarer Jooooo....

Men det hender jeg ser bilder av barn som jeg tenker, "Hjelp, hun/han er ikke akkurat søt..."

Vet dette er slemt å tenke, men det finnes jo faktisk barn som ikke er så utrolig søte som alle skal ha det til.

Noen som er enig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Poirot

Ja, jeg er enig, men vet det er mange som mener at ALLE barn er pene. Men jeg sier jo til alle at barna dems er søte, selvfølgleig. Så tenker jeg mitt inni hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle barn er ikke søte/pene!!!

Likevell synes jeg ofte de "stygge" barna er mye søtere enn de som er "perfekte".

Jeg sier såklart aldri noe nedsettende til noen om deres barn da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke alle barn er søte og skjønne, og har da sett barn jeg ikke synes er skjønne, men fra det til å si at de er stygge?

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke har sett ett barn jeg synes er stygt!

Men flere jeg synes er mindre pene.

Å ikke være pen/søt er ikke nødvendigvis det samme som å være stygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg mente ikke å si att noen barn var stygge!Det var derfor jeg satte ordet i gåseøyne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg siktet ikke til innlegget ditt altså Jens, jeg siktet til oversikten på tråden jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Far til 2

Jeg tror ikke altid dette med "søte" eller "pene" barn blir helt objektivt. De fleste av oss har en "rough idè" om hva vi synes er pent/søtt mht f.eks mulig kjøreste. Men vi er heldigvis sjeldent 100% enig.

Dette med "søte" barn blir av samme grunn ikke helt objektivt. Foreldre og besteforeldre er så glad i barnet at de faktisk ikke er i stand til å vurdere utseende helt objektivt (og hva er forresten en objektiv vurdering av utseende på en du er glad i).

Jeg tror jeg, og sikkert mange andre, ofte vil være enig med mor, bestemor, far, bestefar, eller andre nært innvolverte. Vi vil si "javist", og kansje tenke innerst inne at barnet så helt vanlig ut, pent/søtt,"morsomt" eller rett og slett midre pent.

Men jeg tror de som spør oss UANSETT er så stolt at de mener barnet er søtt/pent uavhengig av andre.

Far til 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Er ikke enig i at det finne stygge barn. Men må innrømme at jeg har sett barn som jeg blir litt "satt ut av". De er liksom sååå rynkete og ser så annerledes ut en et vanlig menneske...om du forstår.. :roll:

Og så synes jeg babyer som er megatykke faktisk ikke er så skjønne som mange skal ha det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lilletroll

Jeg mener alle barn har noe pent ved seg. Det være seg pene øyne, fint hår, pent smil, eller et eller annet. Men jeg ser jo barn som jeg tenker mitt om jeg også.... :oops:

Det som er SÅ flott, er at alle synes egne barn er nydelige uansett! Tenk så flott at vi er skapt sånn :-)

Datteren min er selvsagt UTROLIG nydelig!!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg synes faktisk ingen mennesker er stygge. Verken barn eller voksne. At barnet ikke ser ut som en fotomodell synes jeg bare er sjarmerende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Ærlig talt ja jeg kan ikke si at en eneste unge jeg har sett er "stygg" det er absolutt noe med alle barn, ikke nødvendigvis utseende heller :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Ærlig talt ja jeg kan ikke si at en eneste unge jeg har sett er "stygg" det er absolutt noe med alle barn' date=' ikke nødvendigvis utseende heller :wink:[/quote']

Meg dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg sier aldri at noen er stygge.. Men tenker vel inni meg av og til at noen er mindre pene :wink: Jeg finner som regel noe fint med de fleste barn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Mange viser stolt frem sine barn og bilder av dem... Er hun ikke søøøøøt???  Er han ikke nydelig?  og alle svarer Jooooo....

Men det hender jeg ser bilder av barn som jeg tenker, "Hjelp, hun/han er ikke akkurat søt..."

Vet dette er slemt å tenke, men det finnes jo faktisk barn som ikke er så utrolig søte som alle skal ha det til.

Noen som er enig?

Helt enig.

Hvis noen spør meg om ett barn er fint/nydelig/søt, og jeg ikke synes det, så ror jeg meg heller ut med kommentarer som "Åååh, for ett deilig, tykt hår", "For noen lange øyevipper", o.l istedet for å si ja....likevel tror vedkommende som spurte at jeg svarte ja..(så slipper jeg og lyve og la meg avsløre, haha...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes noen mennesker er stygge' date=' men da er det snakk om mer en kun utseendet.[/quote']

Veldig enig med Aline her!

Alle mennesker er forskjellig av utseende, heldigvis! Hva du og jeg syns er pent eller stygt er jo helt induviduelt!

Alle syns vel uansett sitt barn er verdens peneste? :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest :-) anna (ikke pålogga)

Alle barn er ikke like "objektivt" pene... men det er det da heller ikke noe mål at de skal være.

Jeg skal ærlig innrømme at jeg har sett barn som jeg har syntes var veldig lite pene. Men det er jo min oppfatning av barna, som sikkert kommer av min oppfatning av hva som er pent (som i mitt hode sikkert betyr at barn er penest om de ser ut slik som barn gjør i MIN familie. :) )

Da er det jo så fantastisk at foreldrene likevel synes barna sine er de vakreste skapningene på jorden.

Egentlig tror jeg de aller fleste barn er pene om de ser velstelte og ordentelige ut. Jeg reagerer mer på barn som har spesielt stygge/slitte/umoderne klær og ser ustelte ut. (For langt hår/ ikke yttertøy når temperaturen tilsier det)

Og da er det jo foreldrene jeg reagerer på.

Men for å holde meg til temaet her så tror jeg dessuten at skjønnhet er en overvurdert gave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

det er ikke alle barn som er billedskjønne med en gang du ser dem,men når man blir kjent med dem så er det noe spesielt i hvert et menneske som gjør dem unike,innteresante og faktisk pene.

Sånn som oss voksne,vi kan treffe mennesker ute som vi med en gang får en oppfatning av,men så forandrer det seg når vi kommer personen nermere innpå livet.

Alle har noe inni seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger er det lov med hvite løgner! :-)

Venninnen min fikk et barn som så ut som en sviske da hun var nyfødt. En lilla innskrumpet sviske. Med nesa klint utover ansiktet og en ubeskrivelig hodeform jeg ikke engang har sett på aliens-filmer.

Likevel, da mammaen viste meg bilde og spurte om ikke ungen var det skjønneste på denne jord så nikket og smilte jeg og sa at "jo så sannerlig var hun det!"

En liten hvit løgn nå og da har ingen hatt vondt av.

Dessuten er skjønnhetsidealer blant barn (og spesielt nyfødte) et konsept jeg ikke har helt forstått ennå.

Må bare skynde meg å tilføye at barnet så helt normalt ut etter et par tre uker, - heldigvis!

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...