Gå til innhold

Betaler virkelig forloveren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lest mange steder at det er forloverens oppgave å betale for frisør før bryllupet, og å betale for litt av brudekjolen. I tillegg til dette, skal forloveren betale utdrikningslaget? Jeg synes dette høres veldig merkelig ut, er dette kun noe som er tradisjon i Amerika (og noen andre land), eller er det slik i Norge også?

Tusen takk for svar!

Anonymous poster hash: 71dfb...d67
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min forlovet laga utdr.lag, men er ganske sikker på at dei spleise;) EG betalte frisør for henne, og vi hadde begge bunad, men hadde eg hatt kjole og bedt henne bruke ein spes farge/ fasong hadde eg betalt den.

Skrevet

Jeg har lest mange steder at det er forloverens oppgave å betale for frisør før bryllupet, og å betale for litt av brudekjolen. I tillegg til dette, skal forloveren betale utdrikningslaget? Jeg synes dette høres veldig merkelig ut, er dette kun noe som er tradisjon i Amerika (og noen andre land), eller er det slik i Norge også?

Tusen takk for svar!

Nei det er ikke vanlig å betale for frisør for bruden? til bryllupet. Til deg selv kanskje om du ønsker noe annet enn å få satt opp håret. Du skal ikke betale noe som helst av brudekjolen. Det er brudens egen oppgave å stå for. Du kan arrangere utdrikningslaget, men vanlige er at alle spleiser på det.

Anonymous poster hash: 53e6d...205

• Liker 2
Skrevet

Har jeg aldri hørt om. Her betalte jeg for håret og sminken til forloveren, hun ordnet egen kjole som hun selv bestemte hvordan skulle være og hun betalte selvsagt ingenting for brudekjolen min.

Når det gjelder utdrikningslaget så har det i alle jeg har vært i vært slik at kostnadene fordeles på alle deltagerne, minus bruden.

Skrevet

Hvor i alle dager har du lest det!? Det er vanlig at bruden ikke betaler noe på utdrikningslaget, men alle de gangene jeg har vært med på et så har alle spleisa, ikke bare forlover :) betale litt av brudekjolen har jeg aldri hørt om, den kan i grunnen bruden fint betale selv, synes jeg. Samme med frisør (men noen bruder spanderer frisør på forloveren, det er ikke det du har lest da?)

Anonymous poster hash: 1a745...e58

• Liker 1
Skrevet

Det er normen at gjestene og forloveren spleiser på brudens kostnader på utdrikningslag.

Jeg har aldri hørt om at forlover sponser bruden på noe annet, ikke engang i drøye amerikanske bryllupsfora. Lenker til der du har sett det, TS? Jeg ble så nysgjerrig. :P

Det er jo faktisk omvendt hvis det forekommer, at bruden kan sponse hår og sminke til forlover som takk for hjelpen, og bruden skal betale forloverens kjole hvis det legges føringer for hva forloveren skal ha på seg.

Anonymous poster hash: 5080f...30c
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg betalte for min egen kjole. Skal betale for mitt eget hår og sminke pluss betaler for min forlovers hår og sminke. Hadde ikke hvert riktig for meg at hun skulle betale for det.

Har også betalt for mat etc når vi har gjort ting sammen ift bryllupet (eks. Satt hjemme og lagde invitasjoner, jeg betalte for maten vi bestilte)

Når det kom til kjolen hennes. Ba jeg henne velge noe som passet henne og noe hu likte å gå med, men som sto evt litt i stil med meg uten at det var noe krav på form, farge, mønster etc. Hadde jeg satt slike krav hadde jeg lagt ut for kjolen hennes

Utdrikningslag blir forlover pluss gjester som betaler for vel? Det er i alle fall det jeg har hørt. Skal bruden betale for det må jo bruden vite hva som skjer og det er jo litt av poenget at bruden ikke skal vite hva som skjer før dagen.

Men et utdrikningslag behøver ikke å bli dyrt. Mange ting man kan gjøre som kan være minneverdig for bruden og vennene uten at kostnadene blitt for høye :)

Endret av FrixyGirl
Skrevet

Nei det er ikke tilfelle, forlover arangerer utdrikkningslaget (der alle untatt bruden spleiser). Bruden betaler for egen kjole, hår og sminke. Har hørt om at noenbruder betaler for hår og sminke til forlover, men tror ikke dette er veldig vanlig...

Skrevet

Tusen takk for svar!

Niks, det er ikke forloverens oppgave nei, det er derimot bruden som skal betale frisør for forlover og også eventuell kjole hvis hun forlanger en kjole i en farge forloveren ikke liker.

Skrevet

Hehe, høres ut som en brud som prøver seg. Nei du, hår og kjole må nok bruden (evt noen i familien hennes) betale for.

Utdrikningslaget er jo som regel et spleiselag (har aldri hørt om noe annet), men de to gangene jeg var forlover, så endte jeg jo opp med å betale noe mer selv.

Gjest Solstråla88
Skrevet

Forloveren min arrangerte utdrikkningslag, men frisør betalte jeg, både for meg og henne

Skrevet

Hadde aldri hatt samvittighet til å be om at en person skal betale så mye! Min forlover skal få tilbud om å få ordne håret til frisør, betaler for min egen kjole og min egen pynt..

Skrevet

Jeg har bare hørt om det med utdrikningslag (at forlover og de andre spleiser). Har vel kommet meg for øre at EN brud fikk frisør i gave av forlover, men.

Anonymous poster hash: 7f14a...d04

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...