Gå til innhold

Sår og rifter i underlivet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er en jente som i en god stund nå har vært plaget med sår og rifter i underlivet. Får lett rifter under samleine, noe jeg vet jeg ikke er helt alene om, men i det siste har disse riftene eller sårene kommet uten at jeg har hatt samleie. Kan være trusene som gnager så jeg har sluttet å gå med g-streng sånn at det ikke skal gnage, men er fortsatt sår. Det er ikke samme såre hele tiden, men som regel så er det samme som går opp igjen. Kanskje fordi det ikke aldri helt får grodd? Det kan være sår der noen dager, så noen dager uten plager også kjenner jeg plutselig at det svir igjen. Disse sårene blør ikke eller noe sånt, det er bare vondt, men når jeg får rift under samleie kommer det gjerne en liten dråpe blod, men det er ikke vondt så merker somregel ikke riften før etterpå. Har lest litt rundt å har planer om å dra til legen etterhvert, men i mellomtiden lurte jeg på om noen andre har opplevd noe lignende eller om noen har noen ide om hvorfor dette skjer og hva jeg kan gjøre for å forebygge det. Det er gabske ubehagelig å det hander til og med at det svir og er vondt å gå på do.

Anonymous poster hash: 5df2b...872
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hatt noe like de. Jeg var plaget med et par sprekker på samme sted ved skjedeinngangen i årevis. Hadde også smerter under sex. Etter mange undersøkelser fikk jeg konstatert kronisk soppinfeksjon og fikk langvarig behandling med Diflucan. Da forsvant plagene.

Anonymous poster hash: f1613...134

Skrevet

Jeg er en jente som i en god stund nå har vært plaget med sår og rifter i underlivet. Får lett rifter under samleine, noe jeg vet jeg ikke er helt alene om, men i det siste har disse riftene eller sårene kommet uten at jeg har hatt samleie. Kan være trusene som gnager så jeg har sluttet å gå med g-streng sånn at det ikke skal gnage, men er fortsatt sår. Det er ikke samme såre hele tiden, men som regel så er det samme som går opp igjen. Kanskje fordi det ikke aldri helt får grodd? Det kan være sår der noen dager, så noen dager uten plager også kjenner jeg plutselig at det svir igjen. Disse sårene blør ikke eller noe sånt, det er bare vondt, men når jeg får rift under samleie kommer det gjerne en liten dråpe blod, men det er ikke vondt så merker somregel ikke riften før etterpå. Har lest litt rundt å har planer om å dra til legen etterhvert, men i mellomtiden lurte jeg på om noen andre har opplevd noe lignende eller om noen har noen ide om hvorfor dette skjer og hva jeg kan gjøre for å forebygge det. Det er gabske ubehagelig å det hander til og med at det svir og er vondt å gå på do.

Anonymous poster hash: e7497...4e3

Skrevet

Oi. Meg over, som klarte å publisere innlegget før jeg hadde skrevet noe!

Jeg har samme plager og de går bort ved behandling mot soppinfeksjon, så det er nok sopp vi har. Det kommer dessverre veldig fort tilbake etter at jeg har hatt sex igjen.. :-/ Da behandler jeg meg selv mot sopp -igjen.

Anonymous poster hash: e7497...4e3

Skrevet

Sliter/har slitt med noe lignende jeg også. Ble så ille for meg at jeg ikke klarte å ha sex, så da ble det lege og etter hvert gynekolog. Det viste seg at jeg har en slags eksem der nede, så da fikk jeg listet opp ting jeg skulle kutte ut. Ikke bruke stringtruser, men bomullsboksere/hipstere, ikke bruke tøymykner på undertøy og håndklær (generelt tøy som kommer i kontakt med huden der nede), ikke barbere der nede men heller bruke saks og klippe, vask kun med vann der nede (ikke bruke intimsåpe heller). Også brukte jeg en sterk krem en periode, deretter hydrokortisonsalve, pluss Locobase (den gule). Den bruker jeg fortsatt om jeg kjenner at det blir sårt igjen.

Det har blitt mye bedre, og jeg følger opp rådene jeg fikk. Kanskje noe av det kan hjelpe? Men jeg ville nok tatt meg en tur til legen likevel jeg da :)

Anonymous poster hash: 98ed2...a9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...