Gå til innhold

Hvilket parti skal jeg stemme?


Gjest Lilleulv

Anbefalte innlegg

Gjest Lilleulv

Jeg er litt i tvil... Heller mellom et par stk. Har satt meg lite inn i dette i det siste. Så nå har dere muligheten til å overbevise meg, og få meg over på deres side... Hvilket parti er partiet med stor p og hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det finnes ingen partier med stor p.

Vent til neste vår og sommer - da har partiene sine landsmøter hvor de vedtar programmene for kommende stortingsperiode og da er det på tide å sette seg litt inn i saker og ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Pr. dags dato finnes det få partier jeg respekterer. Alle ser hvordan populister som Hagen får stemmer og gjør det samme selv. Alle vil ha mindre skatter og mer velferd.

Foreslår at flest mulig melder seg inn i venstre slik at de får litt flere folk å velge mellom, og så stemmer vi på dem til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lilleulv
Hvilke saker er viktig for deg, bortsett fra at heterofili er best?

:wink:

alt som jeg er, er best :wink:

nei off, jeg må nesten gå litt inn i meg selv. Er veldig på den der innvandringspolitikken da. Mener at innvandrere som gjør noe kriminelt i norge bør sendes på hue og r*** ut igjen. og at vi ikke bør ta inn hva som helst... Er ikke rasist!! Bestevenninna mi er ytis :) men synes bare ting har tatt litt av... PS: ei annen venninne av meg er lesbisk! så jeg er ikke sååå intolerant da?

Synes oxo vi betaler nok skatt. synes studenter skulle hatt litt skattelette!! synes jeg får litt lite igjen av all skatten jeg betaler jeg. hvor er det kommunen min gjør av skattepengene tro? Husker i vinter hvor jeg sklei bortover ustrødde islagte gater uten gatebelysning :-? Kritikkverdig!! Synes oxo norge er litt gjerrig på å bruke pengene vi har. Vi er jo en rik nasjon, men vi sitter å ruger på oljepengene våre av hensyn til de som kommer 10 generasjoner etter oss... Er litt for å leve i nåtiden, selv om jeg selvfølgelig ikke synes dette skal ta helt av. Når de gamle lider på skralle gamlehjem eller unger går på dårlige skoler som trenger en oppusning men som de ikke bruker penger på blir jeg oppgitt.

Høyre har god skolepolitikk. Den er jeg klar på...

Synes Norge er et utrolig konservativt land. Jeg blir uvel av KRF!!!! faen, alt er jo galt for valgerd og gjengen. Virker som de prøver å stikke kjepper i hjula på oss så vi ikke får hatt det gøy. Nei til rusbrus, dyrere alkohol osv :-? *3 vi har mye å lære av danskene. Det er et deilig land det! Alt er så forbanna dyrt her! Sammenlign å kjøp å ha bil i Norge i forhold til sverige og danmark. Off...

Og det bør absolutt skilles mellom kirke og stat!! de 2 har ingen ting med hverandre å gjøre...

gasskraft-greiene og det har jeg ikke satt meg så mye inn i... er opptatt av miljø, men reagerer på at spes. SV har en del kjedelig miljøpolitikk. Leste deres program ved kommunevalget (for krsand), og da var deres hovedsak å ikke bygge nede ved vannet eller noe. Kunne ikke brydd meg mindre!! Fortell meg noe mer jeg driter i. hehe...

hm det var litt... still meg gjerne spørsmål om saker, så skal jeg svare hva jeg synes :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Devil's Spawn

Pensjonistpartiet er partiet med stor P.

*Rattlesnake som begynner å føle seg ustø til beins*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Før valg hender det at Aftenposten har valgtest, med mange spørsmål. Og da regnes det ut til slutt hvilket parti man har mest til felles med. Artig, og lærerikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv
Før valg hender det at Aftenposten har valgtest' date=' med mange spørsmål. Og da regnes det ut til slutt hvilket parti man har mest til felles med. Artig, og lærerikt.[/quote']

jepp, det hørtes bra ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TomKrus

Danmark er sikkert et fint land det, og mye billigere mat og drikke, men skatteprosenten er høyere enn her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Flere aviser har slike tester, med varierende seriøsitet og/eller kompleksitet.

Jeg tok fire-fem slike tester, og endte opp med tre forskjellige partier:

Høyre

AP

SV

Skal man dømme ut fra det du skriver, så hører du hjemme i FrP elle Demokratene. Men det er over et år igjen til valget, så det er fremdeles håp!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky

Det finnes ikke noe parti med stor P hos meg. Det er fagforeningspolitikk/LO som står mitt hjerte nærmest, derfor stemmer jeg AP. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lilleulv

jepp jeg stempte frp sist... men merker at jeg ikke ville hatt hagen som statsminister liskom. Ble litt redd under opptellinga, når de leda en periode faktisk :) Jeg føler ikke den mannen har helt kontroll alltid. Men hva tror dere om siv jensen a?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
hva tror dere om siv jensen a?

Jeg har hørt at hun liker det litt hardt... :sjarmor:

Men som politiker, altså? Jeg tror hun er litt for ærlig til å praktisere like rå populisme som Hagen, så Fremskrittspartiet (Norges mest misvisende navn!) står nok foran en nedtur om noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siv Jensen har bein i nesa ihvertfall!

Tok testen jeg også, og endte som frp velger? :ler:

Jeg som alltid har stemt SV :-)

Men tror ikke jeg velger det ved neste valg gitt!

Jeg skal følge skikkelig med på debatter ihvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Lille Solstråle
Her finner du testen som forteller deg hvor du står politisk.. Lykke til med å finne et annet parti enn frp! :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

For min del er det bare to partier som er aktuelle å stemme på, og det er AP og/eller Høyre.

Begge disse står for et gjennomført, gjennomførbart og gjennomtenkt helhetssyn på

- i hvilken retning Norge bør styres

- hvordan man kan/bør komme dit

Jeg kan gjerne være enig med noen av de andre partiene i enkeltsaker, og jeg har stor sans for den utviklingen som har skjedd i SV de siste årene. Men derfra til å stemme på dem...nope!

De andre partiene blir for meg enten representanter for

sær(e)interesser eller ganske enkelt for dumme. Det burde egentlig vært en sperregrense på 10 %, slik at vi slapp alle disse sentrumskristne venstrebøndene som bare lager kvalm og unødvendige utgifter!

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

i følge testen ble det frp. Skulle ønske det gikk an å få vite hvilket jeg var nest nærmest jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alt som jeg er, er best :wink:

nei off, jeg må nesten gå litt inn i meg selv. Er veldig på den der innvandringspolitikken da. Mener at innvandrere som gjør noe kriminelt i norge bør sendes på hue og r*** ut igjen. og at vi ikke bør ta inn hva som helst... Er ikke rasist!! Bestevenninna mi er ytis :) men synes bare ting har tatt litt av... PS: ei annen venninne av meg er lesbisk! så jeg er ikke sååå intolerant da?

Synes oxo vi betaler nok skatt. synes studenter skulle hatt litt skattelette!! synes jeg får litt lite igjen av all skatten jeg betaler jeg. hvor er det kommunen min gjør av skattepengene tro? Husker i vinter hvor jeg sklei bortover ustrødde islagte gater uten gatebelysning :-? Kritikkverdig!! Synes oxo norge er litt gjerrig på å bruke pengene vi har. Vi er jo en rik nasjon, men vi sitter å ruger på oljepengene våre av hensyn til de som kommer 10 generasjoner etter oss... Er litt for å leve i nåtiden, selv om jeg selvfølgelig ikke synes dette skal ta helt av. Når de gamle lider på skralle gamlehjem eller unger går på dårlige skoler som trenger en oppusning men som de ikke bruker penger på blir jeg oppgitt.

Høyre har god skolepolitikk. Den er jeg klar på...

Synes Norge er et utrolig konservativt land. Jeg blir uvel av KRF!!!! faen, alt er jo galt for valgerd og gjengen. Virker som de prøver å stikke kjepper i hjula på oss så vi ikke får hatt det gøy. Nei til rusbrus, dyrere alkohol osv :-? *3 vi har mye å lære av danskene. Det er et deilig land det! Alt er så forbanna dyrt her! Sammenlign å kjøp å ha bil i Norge i forhold til sverige og danmark. Off...

Og det bør absolutt skilles mellom kirke og stat!! de 2 har ingen ting med hverandre å gjøre...

gasskraft-greiene og det har jeg ikke satt meg så mye inn i... er opptatt av miljø, men reagerer på at spes. SV har en del kjedelig miljøpolitikk. Leste deres program ved kommunevalget (for krsand), og da var deres hovedsak å ikke bygge nede ved vannet eller noe. Kunne ikke brydd meg mindre!! Fortell meg noe mer jeg driter i. hehe...

hm det var litt... still meg gjerne spørsmål om saker, så skal jeg svare hva jeg synes :)

Jeg foreslår at du frem til valget heller setter deg inn i økonomisk, invandringspolitikk og miljøpolitikk, ettersom endel av det du skriver er ganske tanketomt.

Så kan du heller bruke den siste måneden før valget på å bestemme deg for parti.

Uansett, du ligner på en frp'er i uttalelsene dine, så det er vel det som er mest nærliggende for deg å stemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...