AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #1 Skrevet 9. desember 2014 ...eller hva det nå heter Jeg fikk skrevet dette ut for ett år siden. Tør ikke å begynne på den. Jeg hentet ut pakken for 1 mnd siden. Men vil lese meg opp før jeg begynner på den. Jeg har slitt veldig med angst og depresjon ( ikke så tung depresjon. Angsten er verst ) siden jeg ble 17-18 år. Tror min angst henger litt sammen med min mens. Er ekstrem premenstruelle av meg. Og har også en stor mistanke om jeg kan ha en form for ADD. Kjenner meg igjen i alt som står på listen for kvinner og ADHD og ADD. Ser min sønn sliter på skolen også. Han er en kjekk gutt får jeg høre, men sliter veldig med konsentrasjonen. Blir lett distrahert. Jeg og sønnen min har lett for å falle vekk fra virkeligheten å dagdrømmer mye. Jeg har prøvd anti.dep medisiner før, men da mistet jeg meg selv og la en del på meg. Jeg ønsker ikke å ta medisiner som gjør meg sløv/ likegyldig. Noen som har erfaring med disse medisinene? Det er motivasjon og angst i livet jeg sliter med. Anonymous poster hash: 35da0...4d1
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2014 #2 Skrevet 9. desember 2014 Hei! Først og fremst; hvorfor har du hentet de ut først nå? Du vet at resepter bare er gyldige i et år? Så om du skal fortsette må du be om ny resept. Synes dessuten det er rart om du ikke har blitt fulgt opp av en lege, du bør jo inn ca. 2 uker etter oppstart og litt jevnlig for å se hvordan det går og justere dose. Ellers vil jeg tro det er en grunn til at du har fått Welbutrin? Ikke så mange leger som gir det som "første forsøk". Jeg har prøvd forskjellige andre typer, og det har vært et helvete. Verste var cipralex, som for meg var som ren gift. I det hele tatt tåler jeg neppe SSRI-typer. Hadde derfor tenkt på Welbutrin, og samme hadde legen. Har nå gått på den et år. For meg er den MYE bedre enn alt annet. Har ikke hatt en eneste bivirkning (så vidt jeg vet), hvordan effekten er er litt vanskelig å si. Har slitt veldig med angst, det har ikke blitt bedre tror jeg, men i alle fall ikke verre. Er selvsagt ikke lykkelig, men slipper i alle fall de aller verste dalene. Forøvrig er det mer normalt å gå ned i vekt enn opp på disse, og de kan ha en lett oppkvikkende effekt og bør derfor tas om morgen (har ikke merket noe til dette). Men husk - samme medikament kan virke veldig forskjellig på folk. Generelt er det færre som får bivirkninger av Welbutrin i følge legen min. Jeg lurer faktisk også på om jeg har ADHD (PI) (tidligere kalt ADD)....håper på å bli utredet etterhvert. Anonymous poster hash: c29c1...d4a
mie23 Skrevet 10. desember 2014 #3 Skrevet 10. desember 2014 Jeg ønsker ikke å ta medisiner som gjør meg sløv/ likegyldig. - Alle antideprisiva gjør det, så da er du tapt. Til denne medisinen så har jeg dessverre dårlig erfaring, ble mye dårligere av de og endte nesten opp dau. Men det er så individuelt.
Gjest Skrevet 10. desember 2014 #4 Skrevet 10. desember 2014 Jeg ønsker ikke å ta medisiner som gjør meg sløv/ likegyldig. - Alle antideprisiva gjør det, så da er du tapt.Du må ikke slå alle antidepressivaer under en og samme kam. Noen antidpressiva gir dofte øsighet og andre virker oppkvikkende. Jeg erfarte mer energi for eksempel på Efexor. Har ingen erfaring med Welbutrin.
AnonymBruker Skrevet 10. desember 2014 #5 Skrevet 10. desember 2014 Gikk på wellbutrin i 5 måneder og effekten kom momentant, du blir iallefall ikke sløv av de, jeg ble veldig energisk, fikk masse motivasjon, følte meg veldig oppspilt og lykkelig. Følte hjernen jobbet på høygir og det var derfor jeg måtte slutte med de. Jeg ble rett og slett litt høy av de, det fikk i ett også svingte humøret mitt veldig, høyt oppe og lavt nede. Men oppturene med wellbutrin var veldig deilige. Jeg har fått på mye anti dep før og disse er virkelig annerledes, du bør prøve de for vet om mange som har hatt veldig god effekt av de. Du går ikke opp i vekt av de, de fleste går ned i vekt. Mister litt matlysten på de. Men du bør følges opp av lege! Synes legen din virker uansvarlig som skriver ut wellbutrin til deg uten å følge opp. Anonymous poster hash: 658df...e55
AnonymBruker Skrevet 11. desember 2014 #6 Skrevet 11. desember 2014 Hvis din angst ikke kommer som følge av depresjon, burde du heller ha SSRI, da Wellbutrin bare vil gjøre deg verre. Men det vet du ikke før du har prøvd. Anonymous poster hash: bdabc...108
Sillicious Skrevet 12. desember 2014 #7 Skrevet 12. desember 2014 Hvis din angst ikke kommer som følge av depresjon, burde du heller ha SSRI, da Wellbutrin bare vil gjøre deg verre. Men det vet du ikke før du har prøvd. Anonymous poster hash: bdabc...108 Dette kan ikke stemme, jeg fikk Wellbutrin pga angst, og ikke depresjonen. Siden angsten var verst. Ts, jeg har gått på Wellbutrin i snart et år nå, den har så og si reddet livet mitt Jeg slet veldig med angsten spesielt, og denne medisinen funket veldig fort, først forsvant depresjonen, så ble angsten kraftig redusert etter noen uker. Hadde litt bivirkninger de første ukene som hetetokter, litt kvalme.. Men var som at energien var kommet tilbake! Jeg har adhd, og det er grunnen til at jeg fikk denne isteden for Cipralex. De sa at siden de ikke var helt 100% sikker på om adhd var rett diagnose på meg, så ville de finne ut det med denne medisinen. Er visst slik at om den funker på deg, og du ikke blir grisedårlig så har du adhd, det er noe stoff i den som hjernen vår trenger og som blir for mye for de uren adhd. Om den ikke hadde funket på meg så hadde jeg fått Cipralex og adhd hadde blitt utelukket i mine papirer. 1
mie23 Skrevet 15. desember 2014 #8 Skrevet 15. desember 2014 Du må ikke slå alle antidepressivaer under en og samme kam. Noen antidpressiva gir dofte øsighet og andre virker oppkvikkende. Jeg erfarte mer energi for eksempel på Efexor. Har ingen erfaring med Welbutrin. Jeg har prøvd 3-4 stykker da og alle har gjort meg likegyldig. Men du har rett, skulle ikke ha gjort det. Men alle jeg snakker med/leser om, sier de blir likegyldig av antidep, uansett merke.
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2014 #9 Skrevet 15. desember 2014 Dette kan ikke stemme, jeg fikk Wellbutrin pga angst, og ikke depresjonen. Siden angsten var verst. Ts, jeg har gått på Wellbutrin i snart et år nå, den har så og si reddet livet mitt Jeg slet veldig med angsten spesielt, og denne medisinen funket veldig fort, først forsvant depresjonen, så ble angsten kraftig redusert etter noen uker. Hadde litt bivirkninger de første ukene som hetetokter, litt kvalme.. Men var som at energien var kommet tilbake! Jeg har adhd, og det er grunnen til at jeg fikk denne isteden for Cipralex. De sa at siden de ikke var helt 100% sikker på om adhd var rett diagnose på meg, så ville de finne ut det med denne medisinen. Er visst slik at om den funker på deg, og du ikke blir grisedårlig så har du adhd, det er noe stoff i den som hjernen vår trenger og som blir for mye for de uren adhd. Om den ikke hadde funket på meg så hadde jeg fått Cipralex og adhd hadde blitt utelukket i mine papirer. TS her Takk for svar. Jeg mistenker at jeg kan ha ADHD. Har gått på både cipralex og effexor uten hell. Jeg har nå brukt dem en uke, har ikke merket noen til noe bivirkninger enda. Kanskje litt rastløs. Men kanskje litt mer positive i de siste dagene. Hatt noen rare drømmer. Men jeg vet ikke om angset har lettet helt enda. Men har hørt det kan gå opp til 4- 6 uker før jeg merker effekt. En annen ting jeg har lagt merke til, men vet ikke om dette har med medesinen å gjør. Men når jeg hører på musikk så lever jeg meg sånt inn. Jeg ble på gråten da jeg hørte på en sang og ble gald igjen da jeg hørte en mer oppmuntrene sang etterpå.. :/ I går da jeg la meg så hadde jeg ikke det tankekjøret som jeg pleier å ha. Så foreløpig så ser det lovende ut Har heller ikke hatt hodeverk eller vært kvalm. Anonymous poster hash: 35da0...4d1
Sillicious Skrevet 18. desember 2014 #10 Skrevet 18. desember 2014 TS her Takk for svar. Jeg mistenker at jeg kan ha ADHD. Har gått på både cipralex og effexor uten hell. Jeg har nå brukt dem en uke, har ikke merket noen til noe bivirkninger enda. Kanskje litt rastløs. Men kanskje litt mer positive i de siste dagene. Hatt noen rare drømmer. Men jeg vet ikke om angset har lettet helt enda. Men har hørt det kan gå opp til 4- 6 uker før jeg merker effekt. En annen ting jeg har lagt merke til, men vet ikke om dette har med medesinen å gjør. Men når jeg hører på musikk så lever jeg meg sånt inn. Jeg ble på gråten da jeg hørte på en sang og ble gald igjen da jeg hørte en mer oppmuntrene sang etterpå.. :/ I går da jeg la meg så hadde jeg ikke det tankekjøret som jeg pleier å ha. Så foreløpig så ser det lovende ut Har heller ikke hatt hodeverk eller vært kvalm. Anonymous poster hash: 35da0...4d1 De rare drømmene husker jeg også, de forsvinner ettervert. Stemmer at det kan ta et par uker før du merker endring på angsten, kan hende du må ha større dose også, dette merker du etter 4-6 uker. Har du kontakt med psykolog i denne perioden? Åja, du har blitt mer følsom? Kan være medisinen, den jobber jo med psyken din før det stabiliserer seg. Jeg ble VELDIG irritabel de første ukene. Så kom kvalmen osv, men var ikke så ille altså. Er inviduelt. Du må vare sende meg PM om du lurer på noe eller bare vil ha noen å prate med ang dette. Lykke til
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå