Gå til innhold

Prisnivå på julegave til

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten har hintet lenge nå om at iPhone 6 står høyt i kurs. Er det vanlig å gi så dyre julegaver nå for tiden? Jeg synes jo egentlig at hvis man ønsker seg noe så dyrt så kan man bare kjøpe det selv.

Hvor mye pleier dere å bruke på julegave (og bursdagsgave) til kjæresten? Jeg pleier som regel å bruke mellom 500 og 1000 kr. Det er kanskje lite? Begge er i full jobb og tjener greit.

Anonymous poster hash: 84ac1...a61
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har gitt for 1000 kr og litt til.. Men stort sett har det ligget rundt 1000 for oss begge.

Skrevet

Jeg er student og har deltidsjobb. Julegaven i år koster rundt 3000,-

Årene før har jeg gjerne brukt 5000++

Skrevet

Jeg er student og har deltidsjobb. Julegaven i år koster rundt 3000,-

Årene før har jeg gjerne brukt 5000++

Oi!!

• Liker 1
Skrevet

Kommer nå an på hvor gammel man er, hvor lenge man har vært sammen og hvorvidt man faktisk har råd til å gi en sånn gave. Jeg og min samboer har vært i lag i 6 år, og har begge helt gjennomsnitlig inntekt, og vi pleier å bruke ca. 1000 kr på hverandre. Synes det er nok. Men er villig til å bruke litt mer dersom jeg finner en perfekt gave og økonomien tillater det.

Anonymous poster hash: c1241...ebc
Skrevet

I år ble det 5.500,-.

Vi har vært sammen siden forrige årtusen.

Anonymous poster hash: 3ddbc...38c
Skrevet

Synes det er helt latterlig å bruke flere tusen på gave til hverandre med mindre man er rik og 5000 er småpenger.

Synes 500-1000 er mer enn nok om man har normal inntekt.

Gjest Daenerys
Skrevet

Jeg og mannen bruker mellom 800-1500 kr på julegave og bursdagsgave til hverandre. Han har fulltidsjobb, jeg er student. Tenker at summen kanskje øker til 1000-2000 når jeg også får fulltidsjobb, men ikke mer enn det.

Skrevet

Vi bruker ikke så mye penger. Kosta vel ca 260 kr den gaven jeg kjøpte til ham:) Aner ikke hvor mye han betaler for min i år, men det jeg fikk i fjor var ikke noe sånt svindyrt heller.

Anonymous poster hash: 4ee80...ccb
  • Liker 1
Skrevet

Heller noe billig og personlig :) Vi pleier å gi gaver for maks 500kr, og vi skulle vært ganske mye rikere for å bruke særlig mye mer enn det.

• Liker 1
Skrevet

Er singel akkurat nå, men tenker jeg kommer til å gi et sted mellom 700-1200. Synes det er bedre med en billig og personlig gave, enn en dyr upersonlig :)

• Liker 1
Skrevet

N.E.I

Og det er hinsides frekt å si at man ønsker seg noe så dyrt, kjenner jeg blir kvalm.

For en klyse!

Anonymous poster hash: 1d691...ca4

Skrevet

Vi bruker mellom 1000 og 2000. Begge er i 100 % jobb med vanlig grei inntekt. Syntes 6000 var i overkant ja, men har dere ikke snakket om hvor mye dere skal bruke? Det er jo ikke så kult å gi en billig gave til 200 og så få en til 6000 tilbake...?

Skrevet

Synes det er helt latterlig å bruke flere tusen på gave til hverandre med mindre man er rik og 5000 er småpenger.

Synes 500-1000 er mer enn nok om man har normal inntekt.

Jeg synes også det, men kjæresten min er ganske kravstor :P

Skrevet

Vi er samboere, og vi har blitt enige om 2000 kr på hverandre :)

Anonymous poster hash: 3b2ba...b24
Skrevet

Syntes 6000 var i overkant ja, men har dere ikke snakket om hvor mye dere skal bruke?

Nei, men hun har fortalt om venninna si, som fikk iPhone av samboeren sin i fjor.

Skrevet

Vi hører mye om de som bruker tusenvis av kroner på gaver til de nærmeste, og får derfor inntrykk av at dette er normalen, men dette er langt fra normalt i min omgangskrets.

Noen gir mer, andre gir under, men de fleste ligger rundt 500-1000 for gaver til partner eller barn.

Anonymous poster hash: a760c...644
Skrevet

Jeg synes også det, men kjæresten min er ganske kravstor :P

Si at du ønsker deg ny bil da :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...