Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har en baby på fire måneder, som fullammes. Hun hadde fra starten av veldig "riktig" og sennepsgul farge på avføringen, selv om den har variert noe i hyppighet og konsistens har fargen alltid vært sennep.

Men nå, de siste kanskje tre ukene, har den vært grønn. Skikkelig grønn, og gjerne veldig flytende og slimete, om enn litt varierende konsistens. Der er bæsj i hver eneste bleie på dag, heldigvis ikke på natt. Hun bæsjer vanligvis umiddelbart etter hvert måltid, og gjerne litt småprutting deretter. Jeg er ikke sikker, men synes det samtidig har blitt mindre tiss i bleiene, og at hun er litt slappere.

Har hørt at noen får grønne bleier i et par dager i forbindelse med noe mor har spist el.l, men her kom altså de grønne slimete bleiene over natta etter 3,5 mnd uten en eneste, og har vart i tre uker.

Noen tips eller tanker?

Anonymous poster hash: e82fd...a9a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minien her er bare 6 uker, men her varierer avføringen hele tiden, alt fra gul/sennepsgul til veldig grønn. Variasjonene kan være i løpet av en dag. Hun virker fornøyd og "normal", altså ikke noe mer grinete når hun har grønne bleier, men vet ikke om det er så bra/normalt at bæsjen er grønn. Kommer en del luft her også. Fullammer jeg også. Når jeg tenker meg om så er det nok flere grønne bleier enn gule.

Mener å huske at eldstemann også hadde en salig blanding av gule og grønne bleier og at jeg da fikk beskjed om at det var normalt. Men det er 6 år siden så jeg blir usikker nå.

Anonymous poster hash: 382a2...7d4

Skrevet

Min er 3 mnd nå, og hadde hatt grønn avføring i en uke da vi var på kontroll. Helsesøster mente det var helt normalt, og at det ikke var grunn til bekymring så lenge babyen trives og går opp i vekt sånn hen skal.

Anonymous poster hash: 11d57...673

Skrevet

Dette høres kjent ut. Det kan være at babyen får i seg for mye formelk. Det kan lønne seg å la baby drikke seg "ferdig"/tømme det ene brystet, selv om det tar noen timer. Da får den i seg mer fet melk :)

Anonymous poster hash: 09c11...835
Skrevet

Sjekk om babyen får for mye formelk, ja. 😊

Eller så kan det være verdt å kutte ut meieriprodukter og se om det hjelper. I samarbeid med helsestasjon/lege, selvsagt. 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...