Gå til innhold

Pris fiolinist?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvor mye koster det å leie en som f.eks spiller fiolin i en vielse? Er snakk om maks en låt i en vielse som varer maks 20 minutter.

Anonymous poster hash: a072e...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det lurer jeg også på! *følger*. Skal ta noen telefoner i morgen. .

Anonymous poster hash: d865c...497

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trappetroll

Oi, det er jeg usikker på. Men jeg har gjort det for noen venner som en del av bryllupsgaven, og for noen venners venner for 400,-

Er vel litt dyrere om det er innleid, samt at en må ta i betraktning evt reisetid/transport.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hvem man booker. Jeg ville regnet med 2-3000 kr :)



Anonymous poster hash: 3caf0...834
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at noen kan "booke" folk som får kulturstipend av kommunen, og i enkelte kommuner er dette bindende for at de skal opptre på slike tilstelninger. Men man må være ute i god tid da, også vet jeg ikke om drt er slik i alle kommuner, men her er det hvertfall gratis :)

Anonymous poster hash: 7517a...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du poengterer at det maks er snakk om en låt og maks 20 minutter, får jeg inntrykk av at du selv synes det er veldig lite å be om? Husk, om du leier en musiker leier du en som skal utføre en jobb, og jobben varer mye lengre enn de tre minuttene stykket varer - riktignok, om du ønsker en musiker som har spilt lenger enn i tre minutter. Øving og reise regnes også med. MFO har nettopp kommet med tariff for frilansmusikere, og dette kan jo egentlig alle bruder ta en kikk på før de får hakeslepp av musikerens ublu priser?



Anonymous poster hash: b2f57...baa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest studenten95

Jeg er student og spiller fiolin. I en vielse pleier jeg å ta 1500-1700 (det kommer an på hvilket stykke de ønsker, og hvor mye reiseutgifter det blir.)

Edit;

Skal du ha en proff, utdannet en, må du nok punge ut me mer.

Endret av studenten95
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest studenten95

Når du poengterer at det maks er snakk om en låt og maks 20 minutter, får jeg inntrykk av at du selv synes det er veldig lite å be om? Husk, om du leier en musiker leier du en som skal utføre en jobb, og jobben varer mye lengre enn de tre minuttene stykket varer - riktignok, om du ønsker en musiker som har spilt lenger enn i tre minutter. Øving og reise regnes også med. MFO har nettopp kommet med tariff for frilansmusikere, og dette kan jo egentlig alle bruder ta en kikk på før de får hakeslepp av musikerens ublu priser?

Anonymous poster hash: b2f57...baa

Veldig enig i dette! Har faktisk tenkt på å skru opp prisen litt, for det ligger en del arbeid bak. Ikke bare øving til det spesifikke stykke, men tenk alle timene som er lagt ned gjennom livet mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du poengterer at det maks er snakk om en låt og maks 20 minutter, får jeg inntrykk av at du selv synes det er veldig lite å be om? Husk, om du leier en musiker leier du en som skal utføre en jobb, og jobben varer mye lengre enn de tre minuttene stykket varer - riktignok, om du ønsker en musiker som har spilt lenger enn i tre minutter. Øving og reise regnes også med. MFO har nettopp kommet med tariff for frilansmusikere, og dette kan jo egentlig alle bruder ta en kikk på før de får hakeslepp av musikerens ublu priser? Anonymous poster hash: b2f57...baa

Hei!

Da har du nok misforstått ganske kraftig min intensjon med den opplysningen :) Av erfaring så er det greit å komme med alle opplysninger i første innlegget når man spør om noe her inne på KG. Jeg rekner med det er stor forskjell på pris om vi skal ha en og samme musiker til både vielse og fest og om personen skal spille 1 eller 10 låter og være med i en lang vielse med mye innslag. At MFO har kommet med en tariff for frilansmusikere visste jeg ikke noe om, men takk for opplysningen -selv om den er ganske nedlatende gitt (ta en kikk før de får hakeslepp av musikerens ublu priser....). Og selvfølgelig vet jeg at jobben ikke er gjort på 3 minutter, nok en ting jeg burde ha poengtert i hovedinnlegget ;) Jeg burde nok ha poengtert også at jeg skjønner at reisen er noe vi dekker.

Anonymous poster hash: a072e...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig, takk til de som forstod spørsmålet mitt og som kommer med svar på det jeg spør om :)

Anonymous poster hash: a072e...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller fiolin, og har spilt på veldig mange forskjellige arrangementer. Det er i grunnen ett fett om jeg spiller en låt eller ti, for det er det å dra ut dit, gjøre seg klar, og etterpå pakke sammen og dra hjem som tar mest tid. Det blir imidlertid annerledes hvis det er ti vanskelige låter jeg må lære meg, eller om jeg kan bruke av det jeg allerede kan. Hvis det er kort reise ville jeg hatt minst 1500, men skal du ha en klassisk skolert fiolinist på høyt nivå må du nok doble det. Jeg spiller ikke klassisk, men jeg har allikevel repertoar for alle anledninger. :)

Anonymous poster hash: b9f8e...b00

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiller fiolin, og har spilt på veldig mange forskjellige arrangementer. Det er i grunnen ett fett om jeg spiller en låt eller ti, for det er det å dra ut dit, gjøre seg klar, og etterpå pakke sammen og dra hjem som tar mest tid. Det blir imidlertid annerledes hvis det er ti vanskelige låter jeg må lære meg, eller om jeg kan bruke av det jeg allerede kan. Hvis det er kort reise ville jeg hatt minst 1500, men skal du ha en klassisk skolert fiolinist på høyt nivå må du nok doble det. Jeg spiller ikke klassisk, men jeg har allikevel repertoar for alle anledninger. :)Anonymous poster hash: b9f8e...b00

Takk for utfyllende svar :)

Anonymous poster hash: a072e...966

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du heldig kan du finne en til 2000-2500kr. MFO sin anbefalte minstepris er rett over 4000kr, men det er få jeg kjenner som forholder seg til den. Vil du ha mer musikk en kun i vielsen bør du øke prisen. Hilsen klassisk fiolinist.

Anonymous poster hash: 1229b...09b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...